ik bak altijd een dag van tevoren en dan zet ik ze in m'n taartenkoelkast goed koud. Beetje hetzelfde dus want daar worden ze idd beter van, maar invriezen heb ik geen ruimte voor.
Ook maar eens proberen om ze in de koeling te zetten. Gewoon zo of beter om er een zak of iets anders omheen te doen? @rianne1984, ik had even niet in de gaten dat het al voor as woensdag is. Dat is wel logisch dat dat niet haalbaar is.
hangt er een beetje vanaf hoe lang ze in de koeling moeten maar ik zou er meestal wel een zak omheen doen. ik had nog een taartje om te posten jeeee.... en dan de komende maand niets hoor hoogstens als ik weer eens voor onszelf ga bakken
woon in Enschede maar doe niet aan bezorgen , beetje lastig op de fiets Probeer anders op de leukste taarten , worden vaak bestellingen over genomen.
leuke cars taart. Ik heb gisteren een donald duck taart naar mn zoon gebracht. Ook al werd ie 19, hij vindt donald nog steeds leuk Als de foto op mn lappie staat zal ik m posten.
He meiden,l f tips gezocht: schoonvader is dit weekend jarig en ik maak een gitaartaart voor 'm (heb de vorm van Wilton ). Maar... schoonfamilie zijn niet zo van die marsepein/fondant-types, dus ik zat te denken om 'm gewoon met chocolade te overgieten? Kan dat zo met gesmolten chocolade? En hoef ik 'm dan niet af te smeren? Of toch wel? Iemand anders ook nog andere lekkere tips?
met chocoladeganache kan je hem overgieten. Dat is heerlijk op deleukstetaarten.nl staat volgens mij bij how to's een how to hoe je dat het beste doet. En anders je botercreme een leuk kleurtje geven en daarmee dik afsmeren.
Hier mijn niet zo strakke (alles behalve zelfs) D. Duck taart. Maar hij was wel lekker Dit is mijn 2e exemplaar (die 1e was nog erger, marsepein te dun en dus her en der gescheurd en kreeg m dus absoluut niet goed erover) Ik vond t mooier om er zwarte lijnen in te hebben. Heb t maar n pen met eetbare inkt gedaan. Er zullen vast andere manieren zijn die strakker en dus mooier zijn. Maar geen idee welke en hoe of wat. Hoe doen jullie die onderste rand? Niet tot zover afsmeren? Heb ik wel gedaan en kreeg n behoorlijke knoeiboel daaronder. Niet goed voor je overtollige marsepein wat je toch wilt bewaren.
@Crisje: als het enkel botercreme (1:1) is, wat op de overtollige marsepeint zit, maakt het niet uit: dan kneed ik het weer tot een bol en gebruik ik later nog eens, (moet zeggen meestal voor eigen gebruik...) Maar hij is wel vrolijk geworden! Hier mijn bestelling van vandaag:
mooi hier ook een bestelling voor morgen een bumbataart ben nog aan het wachten tot de 3e laag biscuit afgekoeld is vond 2 lagen net iets te dun om te doen biscuit gevuld met banketbakkersroom en afgewerkt met fondant ze had een foto doorgestuurd hoe ze het wilde ik maak er lekker mijn eigen versie van en heel belangrijk deze keer zullen ze hem komen halen (taart is volledig betaalt) voor volgende week vrijdag heb ik nog een bestelling staan voor een slagroomtaart met vers fruit als deze in de smaak valt mag ik me eind oktober of begin november aan een grotere bestelling verwachten van hun foto's volgen later als het volledig af is waarschijnlijk morgen pas omdat ik de figuutjes (toch zeker 1) morgen pas op zet in mijn koelkast heb ik momenteel niet zoveel plaats
@rozemarijke, gave taart zeg. Ben jaloers Hoe doe je dat knoopeffect maken? Heeft diie techniek een speciale naam, dan kan ik ff googlen. En is Hello Kitty gepuzzeld? Ziet er zo strak uit, bij mij zijn de randjes altijd wat gekarteld, terwijl ik een vlijmscherp mesje gebruik (scalpel) En hoe krijg je die mooie zwarte randen eromheen? Zoals je ziet is dat niet bepaald mooi bij mijn D.Duck.
Dat knoopeffect heet het kusseneffect: vierkantjes in je marsepein maken en dan heb ik zelf met een kartelmesje er 'naden' in gedrukt. 't Is nog niet zoals het zijn moet hoor, 't was m'n eerste keer en ik heb er veel van geleerd zal ik maar zeggen Die zwarte lijntjes: met een kleipistool zwarte marsefond eruit drukken en dan om het figuurtje heen leggen. Ze is gepuzzeld trouwens, idd Kleipistool heb ik bij pipoos gekocht voor 12 euro, heel wat goedkoper dan de speciale van DLT, die kost 25 euro... En ik gebruik om de puzzelstukjes uit te snijden een boetseertooltje: een plastic mesje dus. Vooral niet te snel willen snijden, dan trek je de marsepein mee en krijg je idd kartels. En als er toch wat rafels aanzitten, druk ik die met datzelfde tooltje even netjes tegen de marsepein weer aan, zodat het mooi strak wordt Maar goed, heb inmiddels zo'n 60 taarten op m'n naam staan, dus al heel wat geoefend
thx voor de tips. Nu moet ik natuurlijk binnen afzienbare tijd naar Pipo's Het scheelt veel met dat dure ding. Maar daar kun je dan weer allerlei vormen uit krijgen meen ik. Ik bedenk mij net dat t misschien ook makkelijk is om leuke lijntjes te krijgen om zo'n kartel ding te kopen wat gebruikt wordt bij kleding naaien. Kom ff niet op de naam. Zoiets als n pizzasnijder maar dan veel kleiner en niet scherp. Handiger als n mes denk. poehee...60 taarten. Hoe lang doe je het al?
we gaan gewoon weer verder! Gister nog een leuk taartje gemaakt, word straks opgehaald. Zal hem zo even op de foto zetten!