Hahaha Aaliyah! Ik doe mijn lapje marsepein altijd tussen doorzichtig folie ( dus eropen en onder folie) Daar de tappit op en dan hard drukken en heen en weer schuiven tijdens het drukken. Dan gaat het heel makkelijk!
Ja ik kwam daar per ongeluk achter.. ik had de fondant uitgerold en daarna werd ik afgeleid haha. Toen ik terugkwam dacht ik oh oh.. maar toen ging het als een tierelier, geen folie, crisco of wat ook nodig, en dan krijg je ook geen rafeltjes aan de zijkant en vervorming ofzo. Dus gewoon té lang laten liggen haha. Ik ga de taarten maken voor mijn moeders 50ste verjaardag. Het wordt een stapeltje van 2 taarten in delfts blauwe stijl (geen grote taarten hoor) en een mega cupcake in rood-wit en nog iets van 10 kleine cupcakes in leuke rood geruite cups met botercremetoef met caramelpatidess en een stroopwafeltje er op. De vullingen voor de taarten worden simpel ivm tijd (toetjes en slagroom enzo ). En het moet, behalve het bakken, allemaal op 1 zaterdag af (en tussendoor gaan we nog high-tea'en). Weet nu al dat dat stress en laat wordt Kom ze tzt wel showen! Al aap ik ze allemaal na van internet voorbeelden hoor... ben nog niet zo goed in zelf ontwerpen verzinnen.. pas ze dan wel aan ofzo maar de basis is gewoon gejat..
Ik zag t op de foto ook, was me tijdens t decoreren niet eens opgevallen. te druk met andere dingen denk ik. Ik was zelfs zo stom om t vergeten dat ik mijn kapsel om moest draaien :x Tis dus niet echt vlak aan de bovenkant.
hey meiden, welke kleurstof kan ik het beste gebruiken om mijn fondant mee te kleuren? ik heb nu vloeistof, maar lees er toch weinig goeds over voor fondant, aangezien het te nat blijft? welke moet ik dan gebruiken, en welk merk?
mag ik eventjes pronken?? Ben er best een beetje trots op, is mijn 5e taart nu. (in een jaar, haha, ga niet zo hard) had hier nog om voorbeeldjes gevraagd en zie hier het resultaat. Aldus manlief was het "de lekkerste taart ever"
@ Aaliyah is leuk geworden, moeilijk lijkt me! MamaK, geweldig zeg die taart en cc's van garfield!! vraag, als je cc's maakt, gebruik je dan rondjesuitstekers voor de bovenkantjes?
En nog n vraag, vullen jullie de cc's meestal, of doe je gewoon naturel, of doe je iets door het beslag (stukjes choco of zo?)
@zuurtje, thnx!!! (en thnx voor je plaatjes!!!!!!!!!!!) @cris, nope kan echt niet kleien. ik kan ook alleen maar dingen namaken, en geen bekende figuren, want die lijken voor geen meter. maar een roze figuur met een stompe neus is al gauw een varken he? haha @sas, was echt SUPER makkelijk, en HEUL lekker!!! chocobiscuit gevuld met oreo-slagroom en bovenkant met gesmolten chocolade gesmeerd en de zijkanten met bc. Aansnijden ging nog wel, maar na de helft viel hij toch wel erg uit elkaar. En hij was heel, heel machtig!!!!!! (maar zooooooo lekker!!!!)