De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    nope is niet zo

heb net belasting telefoon gebeld en ze zegt dat je naast je baan nog €6030 mag bijverdienen zonder daar extra belasting over te betalen . Daar kom je dus eingelijk nooit aan want als jij kunt aantonen dat jou gemaakte kosten zijn en wat je verdient hebt dan weet je gelijk je "winst"maar dat is geen winst want je uurloon moet er ook nog vanaf en daarmee kom je dus gelijk in de - te staan :p

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

kijk mooizo.

ik ga vanaf nu alles bij houden. vind het wel heel erg lastig want de meeste dingen neem ik met de gewone boodschappen mee.
    de inkomsten zet ik ook maar op papier ( even een kasboekjes halen maar)

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    ik heb nu idd alleen de bonnen van de webshops, niet van de boodschappen en zo... Maar, ik maak af en toe een taart, ene maand zijn het er 5 andere maand niks... dus heel wisselend. Moet je dat dan wel ergens vermelden?

Groetjes,

4. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ja dat doe ik ook !
    en ook met de boodschappen , tja zullen we nu een beurtbalkje tussen moeten gaa leggen denk ik :D

5. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    persoonlijk wil k het wel aangeven met de algemene belasting aangifte ...dan weet je zeker dat je er nooit geen gezeur mee kan krijgen , beter safe than sorry !

afgelopen week had ik het mega druk en nu ist ook weer een stuk rustiger maar geef het wel aan !

6. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik heb een eigenbedrijf. weliswaar kapsalon maar zal het toch even delen want blijft hetzelfde principe.

je mag naast je baan 6030 verdienen maar dit is wel bruto. als eigen ondernemer krijg je geen uurloon. dus je inkomsten minus je uitgaven is je winst.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ga nu echt alles bij houden hahaha. jeetje zeg denk ik ook een hobby te hebben moet te nog een hoop doen hahaha.

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    haha hobby........nou alles bijhouden....ook dat nog....nu ja, laten we het maar doen he!

9. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0

thx !!!!

10. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Hoi meisje
    Ik ben laatste tijd jullie topic een beetje aan het bijhouden.
    ik ga donderdag voor het eerst zelf mijn cupcakes bekleden,
    dacht: ik begin klein
    heb gister zelf mmf gemaakt, daar ben ik al trots op, ha ha ha

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hey smalletje ook hier

12. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    ja :) heb je mooie strand taart gezien, wowwie

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het gaat idd om de winst die je maakt: daarover moet je belasting betalen. Uurloon rekenen gaat dus idd niet op :)
    Als je een taart bezorgt, zonder daar reiskosten voor te vragen, mag je wel 18 of 19 cent per kilometer aftrekken daarvoor.

Bonnetjes hoef je niet perse te hebben: als op je rekeningoverzicht te zien is wat je wanneer betaald hebt, is dat voor de belasting ook voldoende.

Maar 6030: daar kom ik never nooit aan! Dat zou gaan om 500 euro winst per maand. Ik verdien 10-15 euro per taartje momenteel, dus dan zou ik elke maand 35-50 taarten moeten maken... wat weer neer zou komen op 5-7 taarten per dag.

@licenties enzo: goed om te weten! Dat wist ik dus echt niet...
    Moet zeggen dat ik wel een beetje kriegel wordt van dat soort neuzelarij: 't is meer reclame, dan dat zij er inkomsten door derven....
    Ik zal dan wel braaf enkel voor de hobby bumba's en nijntjes gaan maken :D

14. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    die strandtaart heb ik gisteren pas gemaakt

volgende week vrijdag mijn eerste betaalopdracht maken
    een barbie en rechthoekige taart voor 20 personen met fondant
    hopelijk lukken die zijkanten en vooral de hoeken beter

15. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Ik mij ook maar weer eens melden.

Heel druk met de winkel. Het word echt leuk. Afgelopen weekend eerste module PME gehaald in aug de 2de halen. En ik ga ook de Wilton instructor volgen.

Natas jouw zie ik zaterdag tijdens de workshop gezellig.

16. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Nijntje bumba enz niet onder die naam op internet zetten dan vinden ze ze niet zo snel.

17. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Echt even tijdens het koken gemaakt (kapsel had ik in de vriezer, even gevuld met banketbakkersroom (zakje alleen water toevoegen) en hagelslagjes. Afgesmeerd met chocopasta, want snelsnel. Nooit eerder gedaan, geen idee of dat lekker is..

Maar het is gewoon voor de stemming natuurlijk vanavond :D

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Lief leuk gedaan!!

@sonja handige tip:)

19. Maia

Maia Niet meer actief

leuk hoor lief ;)

mijn taarten staan in de koeling, 5 stuks :) ga zo voor manlief en mezelf chocolade/frambozen cupcakes bakken... jummie ;)

20. Leuke holland taart!
    Ik heb hem ook nooit gesmeerd met chocolade,vraag me ook af hoe dat zal smaken en of het evengoed zal zijn als afsmeren met botercreme.

Deel Deze Pagina