meiden nog een keer mijn vraag: wat heb ik nodig om te starten met taarten te maken?? en gebruiken jullie liever marsepein of fondant?? groetjes
vivi, wat heb je nodig? Als je op deleukstetaarten.nl kijk staan in het forum tal van deze vragen. Hier even een paar dingen: - biscuitmix - marsepein of fondant op kleur of kleurstoffen erbij kopen - uitstekers, maar je kan ook dingen gebruiken die je in huis hebt - botercreme om af te smeren (1 deel roomboter, 1 deel poedersuiker) - vulling - bakblik - roller Er zijn natuurlijk nog meer dingen die je kunt kopen, maar daar zou ik pas later over na gaan denken als je dit echt vaker gaat doen. Dan zijn de volgende dingen wel handig: - taartzaag - sugargun (geweldig ding) Op verschillende sites zijn tabellen te vinden hoeveel je van alles moet gebruiken. Ik ben vast nog wel iets vergeten.
oke meiden bedankt voor de 'waarschuwingen'wat betreft de bbr! maar is het wel te doen om de taart in de koelkast te zetten met mmf? gaat het niet zweten? denk dat ik anders toch moet veranderen van vulling namelijk... weet iemand een lekkere vulling voor buiten de koelkast, voor een 1e taart! (niet te moeilijk dus haha) en ik heb een combi-oven.. nu wil ik eens proberen een cake te maken op de combistand (magnetron en hetelucht in 1) kan ik dat gewoon met mijn metalen bakblik doen? en hoe lang moet het er dan in? de tijd gewoon halveren?
girl21, vulling van botercreme kan je buiten de koelkast bewaren. Die kan je combineren met een laagje jam.
Je kunt eventueel ook n smaakje aan je bc toevoegen. Ik zou t niet durven om metaal te gebruiken in combinatie met de magnetron. Kun je beter iets van glas pakken denk ik.
Wauw wat een mooie assepoester! VIVI kijk eens op de leukstetaarten nl daar staat een FAQ vol met tips.
hey meiden, Ik wil een witte taart maken. Maar ik hoor verschillende verhalen over het wit maken van marsepein. Hoe doen jullie dat? GEbruiken jullie dan altijd fondant? En moet ik de fondant (heb pettinice) dan nog op smaak brengen?
Ik gebruik eigenlijk altijd witte marsepein van funcakes. Nu ga ik er 1 maken met witte marshmellow fondant voor iemand die geen marsepein lust.
De voorgekleurde marsepein? Ik hoor daar allemaal verhalen over dat dat troep is. Jij hebt niet die ervaring? De pettinice is volgens mij niet op smaak toch? Moet ik die dan nog op smaak brengen?
Ja voorgekleurd.. werkt prima hoor.. wel goed kneden maar verder gaat het goed. Pettinice smaakt gewoon naar suiker.
fondant zit niet echt een smaak aan. Ja een suikersmaak maar that's it. voor wit gebruik ik of voorgekleurde marsepein (heb ik geen problemen mee) of ik gebruik marsefond 1:1.
Ik gebruik alleen maar pettinice fondant op mijn taarten. Nog niet gehad dat het uitharde eigenlijk. Zet hem in de koelkast en vlak voor hij aangesneden wordt haal ik hem eruit (15 min) zodat ie weer iets zachter wordt.
Ik doe mee met de cupcake challenge met onderstaande foto en ben nog op zoek naar stemmen, zouden jullie zo lief willen zijn Stemmen kan via Holland's Cupcake Challenge: Stem op je favoriete cupcake van oktober Alvast bedankt!!