De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    mamak je hebt pb

2. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey Mamak

Ik weet dat je het duk hebt, maar stuur je mij als je meer tijd hebt een PB-tje?

Thankx!

xx

3. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    je hebt pb

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    jij ook :)

5. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    jij weer ghahahahahahah

6. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (Belgiƫ)
    Hey meiden,

Weer heel wat leuks gezien! :)

Ik had een vulling vraagje. Ik wil voor Sinterklaas (niet voor hem persoonlijk natuurlijk :D) een taart gaan maken, maar ik wil iets dat niet tƩ zoet is, want de meesten die ik ken houden niet van tƩ zoet.

Dus dacht ik slagroom met stukjes kruidnoot (kruidnoten zijn niet echt zoet, toch?) en een dan een laagje mbc met koffiesmaak, en daar dan de taart mee afsmeren. Dit past volgens mij ook wel bij de Sintperiode, maar had graag meningen hieromtrent gelezen!

Alvast bedankt!

7. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    #1687 mnsy, 17 nov 2010
    Laatst bewerkt: 17 nov 2010
    Sorry, ik heb geen idee. Ik zou zelf voor wat fruitigs gaan(is meestal wat frisser), maar die vulling vind ik persoonlijk wel wat zoet...

8. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (Belgiƫ)
    Welk fruit dan? Want ja, het is winter, dus zijn aarbeien en ander zomerfruit niet echt een optie..

9. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    fruit: sinaaspartjes of mandarijntjes (wordt hier in Belgiƫ heel veel met sint gegeven)

10. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ander fruit: druiven, kiwi, mango, ananas

11. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Ik gebruik meestal vlaaivulling (aardbei,kersen,bosvruchten,abrikoos) en geef mn botercreme ook een fruit smaakje. (patidess) Je kunt ook kwark gebruiken of lemoncurd. Er zijn heel veel mogelijkheden:D

Je kunt bijvoorbeeld ook je botercreme mengen met wat speculaaspasta (gewoon bij de ah te koop) en een laagje vlaaivulling. Iets van de Sint en toch wat fruitig :D

12. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Hallo Vrouwkes!

Ik mag voor zondag een tractortaart en een dooptaart maken.
    Tractortaart heb ik alles wel voor alleen voor de dooptaart een beetje inspiratieloos.
    Heb al 2 baby's (tweeling) en graag iets met blauw en wit. Dus de taart wordt wit, de decoraties blauw. Wil de baby's denk ik op een blauw/wit kleedje laten liggen maar voor de rest...
    wie helpt?

13. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (Belgiƫ)
    Hmmm, ja, maar ben niet zo gek op al dat fruit, eerlijk gezegd. En die speculaas met fruit lijkt me ook vreemd.

Ik ben er nog niet uit, ik zie wel.

Alvast bedankt! :)

O ja, wat is Lemoncurd??? Vraag het me al even af.:)

14. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
    Lemoncurd is een soort van marmelade van citroen, ik vind het erg lekker in een taart met de citroentaartbavarois van Mona ;)

15. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ooooooooooooooooooohh meisjes,

heb ik weer. heb mijn zusje beloofd haar bruidstaart te maken. ze krijgt ongeveer 85 mensen. wil graag wit met zilver!

nu wil ik graag wit bekleden met zilveren bloemen(allerlei) heb alleen nog nooit geverfd. heb nu van alles in mijn winkelwagen gegooid.

heoveeel taarten denken jullie dat ik nodig heb? en zal ik rond doen of hartvormig? en moet ik standaard gaan kopen??????

geef tips PLEASE!!!!

16. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    heb 28cm.26cm,18cm rond
    hartvormig silicone van xenos en 15 cm deep preferred
    vierkante 20cm

oh ja moet erbij zeggen dat ze in belgie gaan trouwen in een landhuis. dus zal daar alles moeten maken en decoreren en bakken! kan dus niets van tevoren maken want ze trouwen zaterdag en ik ben vanaf woensdag al daar!

17. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    wil trouwens wel bakvormen erbij kopen als jullie dit nodig achten. wil gewoon een vet gafe taart maken!

18. Skye

Skye Niet meer actief

Hee dames! Ben ik weer! Zolang niet gelezen hier. Ook geen tijd en zini gehad om een taart te maken! Maar van de week was het dan weer zover. Ik heb mijn eerste taart in tijden weer gemaakt. En dat was nou de eerste waar ik trots op was. Voor mijn mannetje zijn verjaardag! Ik ben nu op mijn werk, maar laat hem even zien als ik thuis ben! En de tip van het marsepein even in de magnetron doen was geweldig!! Heb nog nooit zo'n strakke taart gemaakt zeg!! Ik ga nog even rondneuzen in dit topic, op zoek naar jullie creaties. Ben erg benieuwd. Zo'n tijd al niet meer geweest namelijk!!

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Mik: zilver kun je ook gemakkelijk maken met grijze marsepein en dan de silverspray van PME eroverheen spuiten :)
    Voor maten zou ik ff op de tabellen kijken op DLT

20. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    rozemarijke wat zie ik nu in je banner

gefeliciteerd

Deel Deze Pagina