Liftrasa, hoe krijg jij je taarten zo hoor? Die blauwe van mij is een 12 cm, maar ze worden nooit zo heel hoog.
nathanlie mooi hoor. ik doe altijd met de mix en dan eerst de eieren mixen en daarna 10 minuten de rest. nou die worden ook altijd superhoog. bakblik verhogen met bakpapier
Wat leuk dat hier ook een taartenhoekje te vinden is. Zelf maak ik al heel wat jaren ook dit soort taarten en sinds bijna 2 jaar zelfs als klein bedrijfje. groetjes Maaike
Ja, dat kan! Wij komen ws oudjaarsdag in Eindhoven om de kids van mijn man terug naar moeders te brengen Dat zou prima moeten kunnen, enkel even rekening houden dat niet elke vulling kan dan, (tenminste: ik durf erg houdbare vullingen dan niet aan). En voor een knul van 5, ja, waar houdt hij van? Ik ga voor mijn stiefkids deze week een toy-story taart maken. Dat zou leuk kunnen zijn. Of lego, (ik heb malletjes van blokjes en legopoppetjes). Cars, kan natuurlijk ook Spiderman heb ik al eens gedaan. Nemo, is ook een optie Heb ik ook al eens gedaan. Kijk anders nog eens op m'n hyves, (tartist), en laat maar ff horen. PB dat maar ff, samen met wensen voor aantal personen en vulling, want PB zie ik eerder dan berichtjes hier, (kom hier niet dagelijks langs nu ik even ee rustiger taartenperiode heb ). @Rianne: geweldig mooie barbie zeg! @all: thanks voor de felicitaties We zijn er erg blij mee! En zie weer mooie taarten verder ook voorbij komen! Ik kom dus eind deze week ofzo ws een paar leuke taartjes showen
Voor extra hoge taarten kun je je bakblikrand verhogen door aan de rand bakpapier te plakken die 5 tot 10 cm boven je bakblik uitsteekt. Ik gebruik daarbij de bakmix van Funcakes. De eieren hoeven niet los geklopt te worden, maar gelijk in de mix toe voegen en wat water toevoegen. Daarna niet 8 minuten maar ruim 10 minuten op de hoogste stand en niet 2 maar 4 minuten op de laagste stand mixen. Ook gebruik ik dan meer mix zodat de taart echt hoger kan worden. Werkt super goed. Succes.
Oke ga ik het eens met wat meer mix proberen. Ik verhoog mijn bakblik ook altijd, moet ook, maar hij wordt niet echt super hoog heb ik het idee
Je kunt ook gaan spelen met de temp. Iedere 10 minuten wat hoger zetten, begin bij 165 graden, daarna 175 daarna nog 10 minuten 180 graden. ( dit is voor 20cm) bij 25 cm de laatste fase niet 10 minuten maar 15 minuten doen. het kan ook liggen aan je oven.
@nathalie ook mooie taarten hoor!! Theepot staat ook nog op mijn verlanglijstje , mischien van de week maar eens proberen. Ik mix mijn biscuit zoals aangegeven op verpakking maar speel inderdaad met de temperatuur. Bakblikken verhoog ik ook met bakpapier. Van de 10 cm heb ik zelfs nog 3 cm afgesneden, zo hoog dat die was geworden.
ja ik klop eerst de eieren goed los en dan pas de rest erbij. voor mijn gevoel werkt het echt wel dat het luchtiger word en hoger!
Ze kleuren wel rood en zwart als je ze eerst donker kleur met een onder liggende kleur en dan rood of zwart maakt. Maar wat ik zelf het beste vind is die van SF red en black extra
Meiden ik heb leuke taarten voorbij zien komen. Ik ben geslaagd voor mijn WMI en ben nu dus Wilton instructeur. Natas ik heb je een pb gestuurd.
Dankje het was wel aanpoten elke dag les gehad van 9 tot 17.30 en zelfs 1 dag van 8.30 tot 17.30 met maar 1,5 uur pauze over heel de dag. Heb erg veel geleerd en ben weer een stuk wijzer. En kan het nu aan iedereen overbrengen.
Had nog wat biscuit over en na het serviesje van Nathalie wou ik de theepot ook eens proberen. Gevuld met champagnemerinquebotercreme en aardbeienjam. Theepot is in de stijl van het babette servies gemaakt.
Ziet er superleuk uit zeg, zo schattig. Ik heb ook een keer een theepotservies gemaakt, voor een wedstrijd op beurs in Alphen a/d Rijn afgelopen mei. Erg leuk om te maken.