De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ga ik doen

2. Maia

Maia Niet meer actief

dank je!

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hey meiden, wat zij zeg maar jullie kosten voor verbruik als je de prijs pp rekent? dus de ingredienten, bestelkosten e.d.? Ik kom zo rond de 90 cent uit (werk met mp) als ik ook de bezorgkosten van de mp, de doos e.d. meereken, en alle andere dingen als mp, cakemix, eieren etcetc. Maar ben benieuwd hoe jullie rekenen? En hoeveel doe je er dan bovenop?

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zit op 80cent per persoon onkosten.

ik reken dan alle ingredienten en de doos. (dozen zijn maar 50 ct per stuk)

ik doe er bij een standaart taartje ongeveer een 50 tot 60 cent bij (dus 1,30 per persoon)

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ amfy, dat zijn goedkope dozen! heb je een tip waar ik die kan kopen?

thanks voor je info!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

sligro ;)

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik heb niet precies mijn kostprijs uitgerekend..
    Maar ik doe standaard 1.25 euro pp en dan maakt het niet uit of ze een taart voor 8 personen of voor 20 personen bestellen.. Het is gewoon altijd het aantal personen x 1,25.

Overigens vul ik standaard met jam naar keuze (5 soorten te kiezen) en een laag botercreme.
    Klant kan aanpassen naar botercreme met smaak, bavarois of gele room. Alle laatste opties hebben wel een meerprijs.. Mede omdat het duurder is om te maken maar ook omdat het meer tijd kost.
    Ik doe de smaken met patidess en heb nu 13 smaken op voorraad... mjammie..

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zit met mijn prijs tussen de 1,50 en 2,00 p.p. maar boetseer redelijk wat en klanten kunnen de vulling vrij kiezen (die ik vaak nog zelf maak). Met een monatoetje in de taart, zit je al gauw wat hoger in je kosten natuurlijk... ;)

Heb hier iemand van de ruilkring een mooie cartoon laten tekenen van een baby onder de douche: die komt op het taartje dat ik voor de babyshower van m'n zusje vrijdag, nog ga maken :)

9. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja, ik doe dus niet boetseren voor klanten. Dat scheelt sowieso al natuurlijk...Het bedrag bij mij is inclusief taartdoos en taartplankje.

Ook ik maak mijn vullingen zelf met patidess en slagroom of botercreme.. Ik gebruik sowieso geen mona-toetjes oid omdat ik alles vegetarisch aanbiedt (dus zonder gelatine oid)...

10. Mm dan ga ik het zkr snel proberen.

11. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    met die patidess geef je je botercreme een smaakje begrijp ik ? is dat dan de 1:1 botercreme die je gebruikt daarvoor ?

en hoezo bied je alles vegetarisch aan als ik vragen mag ?

12. Dat is ook een idee...mmm nog niet over nagedacht.
    Is er een winkel waar je zo iets kan uitprinten?Een ouwel?

13. Dat is ook een idee romaira, heb wel een zwarte eetbare stif alleen de eerste x dat ik hem gebruikte vond ik hem niet zo..
    Misschien moet ik het toch nogmaals proberen.

14. Dat is wel minder Maia.
    Goed dat het goed gaat met de taarten maar wel minder tijd voor je gezinnetje.
    Succ6 ermee!

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Met Patidess (ik gebruik ook wel eens gelatti, is het broertje van patidess) geef je idd een smaakje aan je botercreme. Ik gebruik het door de botercreme mix en als ik bavarois maak.
    Ik heb nu 13 smaken op voorraad zoals; aardbei, ananas, mandarijn, kers, citroen, speculaas, champagne, vanille, bosvruchten, framboos, mango, perzik en kokos.. Maar het is totaal in bijna 40 smaken te bestellen!!

Ja, ik maak alles vegetarisch.. Heeft te maken met het feit dat mijn schoonfamilie moslim is en dus geen gelatine eet en alleen vlees is dat halal is geslacht..
    Toen mijn zoontje vorig jaar jarig was en ik nog een taart bestelde heb ik ook gezocht naar een taartenbakster wat vegetarisch bakte.. Dat bleek nog een hele opgave te zijn omdat er vaak wel dierlijk vet in het eea verwerkt zit.
    Daarom heb ik besloten om het zo ruim mogelijk te houden en vegetarische producten te gebruiken. Het vraagt wat aanpassingen maar niet zo veel hoor. Denk aan; plantaardige roomboter, geen gelatine (dus geen standaard mixen) of andere dierlijke toevoegingen..
    Ik gebruik overigens wel boter en eieren enzo. Ik maak het dus niet veganistisch!

16. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hoi meiden!

Hoe is het hier! Ik ben weer bezig geweest voor een aanstaand bruidspaar. Een taartje om vast te proeven, en ze wilden roze en rode harten en in het rood hun namen. Nou dat kan:D

Dit is m geworden, met pearlspray, alleen dit zie je niet zo goed op de foto;)

17. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    1tje nog

18. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    :$
    ik kan voor je printen op ouwel of frostysheets mail me anders maar even.

19. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Pioen leuk hart.

20. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    De prijzen die jullie rekenen zij echt aan de te lagen kant. Jullie hebben het over alleen de ingrediënten maar wat denk je van stroom voor min een half uur mixen dan gas voor je oven. Dan aanschaf van materiaal ookal die je dit voor hobby je hoeft er niet op toe te leggen en dat doe jullie zo wel.

Deel Deze Pagina