de taartdozen deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nachtzon, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    rnate ja ik had ook al ff op google gekeken maar kreeg het plaatje niet groter gevonden dus we priegelen vandaag verder....

shania als je op google barbie taart invoert kom je heel veel voorbeelden tegen, veel plezier met het maken van de taart alvast ;)

2. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

bedankt voor de tip!

3. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    @Nachtzon ik bedoelde het helemaal niet lullig tegenover jou hoor!! Jij bent profbakster dus das al heel anders!! Daar betaal je dan ook echt naar waarde en heb je ook wel 1 en andere garanties voor bij jou(denk ik).

@Ariel, ze berekende voor de taart 52,50 (20 cm/15cm stapel)
    en 32,50 voor de cupcakes met alleen een toef niet eens gevult dan. Dus ong 3 eu p,p en 1,60 per cc.

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @bengeltje?
    Als je voorin het topic taartdozen deel 2 kijkt zie je een lijst staan met bakkers..wie weet zit er iemand in jouw regio bij. Lukt dit niet dan is het een optie om een aanvraag te doen op het forum van deleukstetaarten.nl Daar kan je dan je wensen omschrijven en zullen mensen je mailen met ideeen en foto's.
    Veel plezier met uitkiezen.

@mamavan3
    Is het geen idee om die beesten anders te boetseren??? Ik merk aan mezelf dat ik liever loop te kleien dan heel priegelig snijden :)

@All (muv nachtzon die is prof :) )
    wat voor prijzen hanteren jullie gemiddeld dan .. ? Rekenen jullie per persoon of per taart ?

btw.. dit zijn mijn taartjes van gisteren. De kaarttafel is van marsefond en gevuld met oreocreme en slagroom met pure chocostukjes. Was voor een collega die een hapje wilde voor bij de kaart avond. Die andere is een 10 cm probeersel... had vulling over en wilde nog een keer mn impressiemat proberen..t ging deze keer al beter dan de vorige keer.. Ik trok dit keer alleen t fondant wat struk op de impressie lijnen. :x

kaarten en 10 cm | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!

5. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik reken per persoon. Voor gewone taarten 1,50 pp bruidstaarten 2 pp. En cc's 1,25 met toef of decoratie. 1,50 gevuld met toef of decoratie.

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    thanx voor je eerlijke en open antwoord... je hoort en leest er zoveel verschillende discussies over.
    De een rekent per persoon..de ander rekent uit wat ie kwijt is aan spullen en doet daar wat bovenop.. t is een redelijke warboel wat dat betreft.
    Wat eigenlijk ook logisch is aangezien t *hobby* is.

Ik krijg namelijk steeds te horen dat ik meer moet vragen voor taarten, terwijl ik mezelf amper goed genoeg vind om taarten voor anderen te maken.

7. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Nou je bent zeker goed genoeg om taarten voor anderen te maken hoor!

Wat reken jij dan?

8. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Hey meiden,
    Dank jullie wel voor jullie reacties op mijn taart en cupcakes. De lijntjes heb ik inderdaad gedaan met de sugargun. Ik wil nog even verder oefenen met royal icing voordat ik dat er gelijk op ga doen haha..

Het bruidspaar is gisteren officieel getrouwd en vanavond houden ze het feest waar dan de echte bruidstaart bij moest. Hier komt ie!

9. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @Ariel
    1.25 pp.. ik had gelezen dat dat de meest voorkomende prijs is.. en na een berekening met t schema van mamavan3 kom ik uit enhou ik wat over voor nieuwe spullen. Dat kaart taartje is een 17.5 en dus voor 8 personen ( volgens de tabellen van DLT) dus vraag ik daar 10 euro voor. Ik krijg nu steeds veel fooi..k kreeg nl 15 voor t taartje.

enne..thanx voor t compliment.. ik vind dat ik nog steeds niet mooi strak bekleed en mooi strak boetseer dus vandaar :)

@Jem.

Hij is mooi geworden zeg. Voordat je icing ging spuiten heb je de lijnen eerst met een patchworkcutter eingezet..of geheel uit de losse pols..
    Erg leuk idee :)

10. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    wow wat een mooie taarten weer! die bruidstaart jammie :p

je kaartentafel vind ik super uitgewerkt :)

toen ik nog hobbybakster was (wahahaha kvoel me oud :p) heb ik 3€ per persoon gevraagd :p

nu dus 5€, boetsering 10€ extra, bruidstaarten 7,5€ per persoon... :)

11. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    #291 sweet978, 11 nov 2011
    Laatst bewerkt: 11 nov 2011
    3 euro??? omg .. ik kan rijk worden lolz

nah ik hou t voorlopig lekker op 1.25 .. zo krijg ik wat opdrachten en kan ik lekker oefenen...

heb zelfs al een dummie gehaald zodat ik mn vriend niet elke keer op taart hoef te tracteren...t balletje is hier wel snel en gek gaan rollen.
    had/heb deze maand 6 opdrachten...

Thanx voor de reactie op mijn taartje ... ik vond de wijnglazen wel een crime..die zijn ook met een sateprikker gestut ( heb er slapeloze nachten van gehad..zo van ..omg straks vergeet ik het te vertellen van die stokjes) en een glas om t bier vond ik erg lastig,... kon er niks bij bedenken..

12. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ipv sateprikker beter een gedroogde spaghetti nemen, is beter ivm voedselcontrole ;)

13. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    kijk .. handige tip.. ik jat nu steeds alle coctailprikkers..en arme vriend moet de kaasblokjes nu maar met zn handen eten :D

nee hoor.. maar wel een goede tip.. thanx :)

14. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    die kan je wel niet erg lang op voorhand er in steken, die worden zachter ;)

15. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    sweet ik vind je kaart tafeltje echt super leuk geworden!

over het boetseren dat doe ik ook liever maar de klant wilde graag een puzzel plaatje,
    de taart is af maar ben zo NIET te vreden!! had ook de juiste kleur stift niet , wilde zwart maar was ook niet aan te komen vandaag zucht.morgen wordt de taart opgehaald, hopelijk zijn de mensen er wel blij mee, maar ik ben het niet
    Heb het vaker mooier in me hoofd zitten dan dat het werkelijk uitvalt

ariel ik reken 1.50 p.p voor bruids gebak 2 euro p.p. cc's vanaf 0,75 p.p. ik reken vaak wel vooraf uit in een tabel wat mijn omkosten zijn.

jem echt mooi je bruidstaart!!

@ll hier me mislukte kwik kwek en kwak taart....
    Bekijk bijlage 198262

16. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @nachtzon..
    wat is niet lang van te voren.. ik maak meestal wel 1 of 2 dagen van te voren mijn boetseersels nl.

@mamavan3
    dank je voor t compliment. En je eerlijke antwoord op de geldvraag. Ik weet dat veel mensen toch liever niet over geld praten :)
    Ik vind je puzzel mooi gelukt op de foto hoor. Ik weet natuurlijk niet hoe hij er van heel dichtbij uitziet.. maar goed..dat maakt weinig uit... niemand gaat met eenvergrootglas zn taart snijden lijkt me :)

Gebruik jij ook het vierkante blik van Xenos? Ik heb die nl ook en vind het zo jammer dat ik die hoeken niet mooi vierkant krijg? Hoeveel stukjes haal jij er btw uit.. volgens mij heb jij nl dezelfde maat als ik.

17. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb ook die van de Xenis. Erg slecht.blik.vind ik. Ga dus nu ook.een andere kopen waar de hoeken wel recht zijn.

18. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    t is idd een verschurikkelijk blik.. maar goed.. wel handig als tijdelijke oplossing. Vriend hier vind t top dat ik een hobby heb.. maar vind wel dat t zichzelf moet gaan bedruipen ipv dat ik de helft van het huishoudgeld erin blijf pompen :)

19. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    dankje sweet,

ik heb idd ook de xenos bakblik maar het bik is van zeer slechte kwaliteit en ben dus ook volop voor de pme blikken aan het sparen.

De taart ziet er van dichtbij gepuzzeld strak uit.
    Zelf vond ik het een rot kwarwei om met kwik kwek en kwak te puzzelen, en zal zit dan ook nooit meer doen!!
    Net kwam van de vriend van de klant de taart ophalen, nou me taart werd ff vierkant de grond ingeboort!!! Werd helemaal afgekraakt!! Hij vond het geen 10 euro waard!!
    Wist ff niet wat ik hoord, werd er best verdrietig van en achteraf boos! Ik heb tot op heden nog geen klachten gehad, want de mensen die bij mij komen weten dat ik nog geen jaar bezig ben en dat ik daarom ook mijn taarten voor een lage prijs aanbied. ik vraag 1,50 per persoon en dan hebben ze keuze uit alle soorten vullingen en een puzzel plaatje of 1 geboetseerd figuur. Ben ik dan duur? En zulke bagger kwaliteit lever ik toch niet af of wel?? sorry dit maakt me erg onzeker!!
    Ik heb dan de klant ook het volledige betaalde bedrag terug gegeven, Maar ja heb ook me onkosten er aan gehad.
    Hoe gaan jullie hier mee om?
    Ik heb nog aan geboden om de taart wel naar wens aan te passen maar dit wilde hij zelfs niet.
    Hoe gaan jullie er mee om als je onkosten heb gemaakt als hobby bakster en de klant wil de taart niet mee nemen?
    Geld volledig retour geven , of alleen de materiaal kosten verrekenen?

20. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    pffffffffffffff wat vervelend zeg.
    Ik vond hem zeker wel 10 euro waard ( zeker als ik kijk wat er bij mijn bakker wordt aangeboden voor meer geld).
    Sjee.. ik weet niet hoe ik er mee om zou gaan..daar moet ik even over nadenken.. ik weet wel dat ik er ook erg verdrietig over zou worden.. je hebt er veel werk in gestopt.

Deel Deze Pagina