de taartdozen deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nachtzon, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja euh lastig meis! Wat hadden ze verwacht? Een puzzel die even strak is als een print??

Ik ben wat dat betreft niet zo heel vriendelijk zijn denk ik. En ligt er ook een beetje aan hoe diegene laat weten dat hij/zij niet tevreden is. Als iemand dit rustig zegt zal ik gewoon de taart meegeven met excuses erbij. En als iemand uit zn dak gaat zou ik denk de materiaalkosten rekenen.

2. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    #302 mamavan3, 12 nov 2011
    Laatst bewerkt: 12 nov 2011
    Ariel hij was niet echt vriendelijk, zachtjes gezegt onbeschoft!!
    Ik had ook al een flink aantal euros van het afgesproken bedrag afgehaald.... van 18 was ik gezakt naar 10 euro, en het was toen pruts werk!! En vroeg ook nog vriendelijk wat had je anders verwacht kon die geen antwoord op geven, wilde zelfs nog wel een nieuwe plaat maken voor hem, maar ook dat wilde die niet.
    Ten ik zei dat ik het geld wel terug zou storten , begon die ook zeer ververlend te doen en toen heb ik hem zeer vriendelijk me deur gewezen met zijn drijgementen ik kom morgen wel terug!
    Ook had die tegen zijn vriendin lopen zeuren dat er spelende kinderen bij me thuis waren...uuugh ik weet niet hoor je komt op de dag de taart ophalen moet ik mijn zoon van 5 dan in zijn kamer opsluiten!! Maar goed een spelend kind in huis was niet hygieneisch! Nee maar dat meneer kapotte schoenen en een vuile broek droeg wel?!!
    Nu heb ik wel goed me lesje geleerd.... Ik weet niet hoe jullie dat doen met puzzel plaatjes in thema, kiezen jullie zelf een plaat uit of laat je dat de klant doen?
    Mij is nu aangeraden zelf voortuin platen uit te zoeken in een bepaald thema wat de klant wilt. Om zo zelf ook de moeilijkheids graat te kunnen bepalen...

3. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat heb je met een hobby bakster he. Dat gebeurt in normale keukens... Net alsof een bakker 100% bacterie vrij is. Maar ik zou in dit geval zorgen dat ik me kosten dr uit heb en dan zou k t verder prima vinden! Maar snap je gevoel heel goed!

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @mamavan3
    ik heb er vanaaf eens over gesproken met mijn zeer zakelijke zus. Die gaf aan dat het id kan gebeuren..op het moment dat je een oipdracht geeft heb je vaak al een beeld in je hoofd..als je die niet duidelijk genoeg overbrengt kan het eindresultaat anders zijn dan je verwacht had...dat is pech hebben voor de klant.. had hij zijn wensen maar duidelijker moeten overbrengen.
    Het moment dat de klant ontevreden is over het produkt en jij ook zo iets hebt van ..tja t had netter gekund zou zij zorgen dat de materiaal kosten eruit zijn..of ze een korting aanbieden voor de volgende keer bestellen.
    Als ze echt nergens tevreden over zijn en t ook niet echt kunnen onderbouwen..dan is t geld terug..maaaaaaar de taart blijft dan hier..en gaat niet mee.

5. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    sweet dankje dat je toch nog even navraag gedaan heb voor me.
    Ik bood die klant ook al een flinke korting aan, wilde alleen een vergoeding voor me materiaals kosten, dat vond die zelfs al te veel, nou toen heb ik dus idd de taart zelf gehouden en zijn klein aanbetaalde bedrag terug gestort op de rekening.
    Maar denk niet dat ik ooit nog kwik kwek en kwak ga maken wat een rot karwei was dat. En idd ze hadden verder geen wensen door gegeven....alleen een zeer moeilijk en onduidelijk plaatje...

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik denk niet dat je t bij k/kwek en kwak moet neerleggen..die eendjes kunnen er niks aan doen :)

Goede les uit leren ( dat doe ik ook nl uit jouw rot ervaring). Duidelijke werkomschrijving vragen en van tevoren bedenken hoe je met dit soort rot situaties om gaat. Ook in gedachten houden dat je voor deze mensen nooit meer bakt. Je zou voor je eigen gevoel nog wel de opdrachtgeefster zelf kunnen mailen/bellen om te vragen wat zij ervan vond.

ow..en als je die taart zelf gaat opeten.. er erg veel van genieten :)

7. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Mamavan3, ik zit het verhaal echt met mijn open mond te lezen. Wat onbeschoft zeg! Stel dat het niet helemaal is zoals ze in hun hoofd hadden dan mogen ze dat best zeggen, maar dan op een nette manier. En dan voor die prijs! Daar kunnen ze nog niet eens een taart bij de HEMA voor bestellen. Ik snap goed dat he het erg vervelend vindt en je er niet fijn bij voelt, maar ik vind dat ze het gewoon echt niet netjes gedaan hebben.
    En zo leren we allemaal weer, maar dan niet op een leuke manier. De volgende keer inderdaad aangeven dat het een onduidelijk rotplaatje is en dan met andere opties komen ofzo? Wat een rotmensen bah, kende je ze?

8. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @mamavan3
    ik hoop dat het intussen een beetje naast je neergelegd heb.

Ik heb intussen voor t eerst een dummie bekleed. Hoe voorkomen jullie dat je vingers in t fondant komen te staan als je hem tegenhoudt ( hij verschuift steeds) Met een taart heb ik door t gewicht van de taart er geen last van.
    Sommige dingen ben ik tevreden over.. de piet... t boek.. de zak en cadeautjes, de schoenen een beetje
    Sinterklaas vind ik een stuk minder, de baard...de ogen.. gromzz.. Misschien maak ik er nog een ieniminieschoortsteentje bij

Iemand tips...offe feedback..kortom..schiet de taart maar lek, daar leren we van :)

dummy sint- 13 november 2011 | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!

Thanx:)

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Leuke taart juist! Misschien Sint&Piet 'echte' ogen geven? Dan ziet t er wat natuurlijker uit.

En een antislipmatje onder de dummie???

10. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Bedankt voor t compliment.
    dat is inderdaad het probleem....ogen maken.. iemand een goede how-to ?:)
    om nou een workshop ogen maken te gaan zoeken vind ik iets te enthousiast.
    Ik moet inderdaad eens op zoek naar zo een anti slipmatje. T vervoer gaat nu nog wel goed in mijn rekje van de vriezer.. maar kleinere taarten schuiven t rekje door;)

btw.. heeft iemand hier ene babymalletje die ik evt zou kunnen lenen? Ik heb een baby geboetseerd, maar juist datgene dat boven de dekn uitomt ( t hoofdje) vind ik lelijk en ik kan moeilijk zijn hoofd onder t dekentje stoppen.. staat zo kindonvriendelijk :D)

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb een baby mal...zou die door de bus passen??

12. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ehm...probeer eens ?:)

*kijkt erg lief en schattig enzo*
    *wink wink*

:)

13. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ga k na t eten even doen voor je!

14. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    je bent nu al mijn beste nieuwe vriendin :)

thanx voor het uitproberen alvast en eet smakelijk :)

15. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ogen: klein bolletje wit, daarop kleiner bolletje blauw of bruin (welke kleur dat je wil) daarop nog een minibolletje zwart :)

16. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    thanx meiden voor jullie zo lieve en opbeurende woorden, op het forum de leukste taarten is dat wel anders jeetje wat zitten daar echt een stel b*tches tussen en dan druk ik me nog zachtjes uit!! kreeg gister ook al een mailtje van een vrouw een vrouw van de leukste vorm dat ook zei met de oren stond te klapperen en zich zelfs schaamde hoe sommige collega bakster tegen me uitvielen omtrent de kwik kwek en kwak taart... :( leuk forum voor recepten en dergelijke op te zoeken maar niet om iets te posten.... wat zijn jullie ervaringen? Heb nu 2x een post gedaan waar ik echt een naar gevoel van kreeg...
    En idd ik ben echt niet meer van plan iets nog te gaan bakken voor die mensen! ik kende ze niet, en was dus ook pas 3de x dat ik iets voor vreemde ging bakken. het was een last minute opdracht ze belde me woensdag en dag erna ben ik al met de taart aan de slag gegaan.
    Ik had de foto camera taart ff opzij gezet dus daar ga ik morgen mee aan de gang, Vandaag de vullingen maken , morgen de cake bakken, had vandaag biscuit gebakken maar dat kruimelt te erg voor een 3D taart.

sweet ik weet niet waar je woont? Maar ik heb ook een babymal die je wel mag lenen?

de sint taart ziet er leuk uit :D
    Vond je het niet leuker om een heele sint en piet dus ook lichaampje erbij te boetseeren? Al lijkt me dat best moeilijk...
    maar vind de hoofdjes van sint en piet goed gelukt.

de oogjes werden al uitgelegt zag ik ;)

17. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    goedeavond dames,
    ik heb gisteren mijn aller aller allereerste taart gemaakt!
    en dit is het resultaat geworden:D
    Bekijk bijlage 198542

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    #318 BuffySummers, 13 nov 2011
    Laatst bewerkt: 13 nov 2011
    Ik reageer hier weinig meer, maar die mutsen op DLT moet je lekker links laten liggen;)
    Zitten vol met jaloezie en zijn bang voor concurentie ofzo;)
    Ze willen anderen afzeiken om zichzelf beter te voelen.
    Of mensen die net zelf begonnen zijn met een bedrijf o.i.d doen ineens of ze alles weten en kunnen.
    Vindt het daar alles behalve gezellig en veel vrouwen daar zitten vol afgunst.
    Ik kom daar dan ook niet meer. Beetje kansloze site als je het mij vraagt.

Je site vind ik helemaal niet zo professioneel hoor, dus trek je daar niks van aan. Het is gewoon een leuke website.
    En voor de rest gewoon leren van dat incident.
    Ik zou gewoon als je een foto krijgt toegestuurd zeggen dat je niks precies namaakt (weet niet of je dat gedaan hebt?) en zeggen dat je je eigen ding ervan maakt.
    Dat je het als inspiratie gebruikt:)
    Knuffel meid!!

19. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @nachtzon
    thanx voor de tutorial :)
    Ik ben vaak te ongeduldig om pietepeuterig te werken..sjucht.. mn grove/lompe instelling denk ik zo

@mamavan3
    Ik merk dat op DLT ik weinig respons krijg op taarten.. en vindt dat jammer, maar goed.. hier gaan we ook niet altijd even diep op elkaar taarten in.
    en..sjucht.. ik vind dit moeilijk om onder woorden te brengen. Ik heb nl ook jouw post gelezen op DLT en tja.. t waren niet allemaal opbeurende berichten..sommige vond ik , ondanks dat het niet prettig is om te horen, wel wat steekhoudends hebben. Stiekem keek ik ook even op je site nl. Die ziet er idd erg prof uit en kan me voorstellen dat als mensen je via de site benaderd hebben ze erg hoge verwachtingen hadden.
    De tip van.. ga lekker weer weggeven vind ik persoonlijk niet echt nodig. Ik merk immers aan mezelf ook hoe t werkt.. ik bakte 4 taarten ofzo omdat ik t leuk vond en toen kreeg ik al opdrachten van collega's. Geen vreemden maar toch wel betalende opdrachten...doodeng... maar zo snel gaan balletjes rollen. Ik kan me indenken dat jij ook niet zegt .. nee sorry.. ik wil best een taart voor je bakken maar je mag niet betalen want ik ben nog niet goed genoeg. Leer hier wel lessen uit..dat is t enige wat ik nog mee kan geven...richt je site misschien even wat anders in..zodat duidelijker is dat je een hobbybakster bent met nog geen jarenlange ervaring. Je hebt duidelijk je foto's erop dus dat is wel duidelijk voor mensen hoe jouw creatie's eruit zien.
    Vraag duidelijker naar evt wensen..tot in detail enzo....

Begrijp me goed.. dit staat misschien niet zo heel aardig.. maar t komt wel uit een goed hart.. en ik blijf t vervelend voor je vinden dat je zo een ervaring moest meemaken. Als je btw op DLT een andere post gelezen had, heb je misschien ook gelezen dat ook prof baksters hier mee te maken hebben..dus dat je toch moet leren t naast je neer te leggen..hoe makkelijk dat ook klinkt hoor.

sjow,,,, heel verhaal :)

mbt mn sint taart... ik kan nog geen rechtopstaande figuren boetseren.. ze op de rand zetten kon ivm de rand versiering niet..dus vandaar de hoofdjes.. heb nog wel zitten denken om ze de evt volgende keer uit openslaande punten te laten komen.. als je snapt hoe ik t bedoel.
    Ik woon trouwens in amsterdam.. dus jouw woonplaats is ook geen korte ophaalroute .. maar thanx voor t aanbod :)

@missC
    ik vind t een erg mooie taart zeker voor de eerste keer..
    heb je de armen van de sterren expres langergemaakt dan de top en bottom punt ?

20. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    thnxx!
    ik heb dit zeker expres gedaan,
    want het moesten subaru sterren worden want daar is hij helemaal gek van.
    dit zijn trouwens de originele sterren...
    Bekijk bijlage 198555

Deel Deze Pagina