de taartdozen deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nachtzon, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hier eens een kersstronk geprobeerd, hij is niet fijn uitgewerkt maar had geen zin om een oefentaartje detailleerd te werken (bedoel dus die kerstman)...

hij is gevuld met een rolbiscuit met schokolade/rummousse

2. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    wauw wat gaaf!!!!!

Vraagje wat is rolbiscuit?

3. bereke

bereke Niet meer actief

Hoi taartdozen :p!

Ik ben op zoek naar iets om me creatief in te kunnen uitleven en misschien dat taarten/cupcakes bakken dit wel kan worden. Vandaar dat ik me hier aanmeld en dat heb ik ook gedaan op DLT. Maar ik krijg al schrik nu ik de laatste berichtjes hier lees over DLT ;).

Ik zoek echt een plekje waar ik een beginnersworkshop kan volgen in (Belgisch) Limburg. Iemand enig idee? Google helpt me niet vooruit... .

4. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    bereke van waar ben je

5. bereke

bereke Niet meer actief

6. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    pb terug

7. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Hey Bereke we missen je in ons topic... hoe gaat het met je? en je prachtige kinderen?

8. bereke

bereke Niet meer actief

Hoi Silvia! Ja alles gaat goed hier! De meisjes doen het echt heel goed en zijn al flink aan het rondstappen!
    Ik ga binnenkort nog eens tijd proberen te maken voor een update. Maar zit ook nog op een ander forum en dan de meisjes, het werk en mijn man natuurlijk :p en dan is tijd op hé... . Haha, moet ik jou niet vertellen natuurlijk :p.

9. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ipv een bakvorm een bakplaat gebruiken, daar het deeg op uitbreiden (ongeveer 1 cm dik) en na het uithalen een natte handdoek er op, plaat omdraaien, de biscuit bestrijken met de vulling en dan met behulp van die handdoek alles oprollen...

10. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    oe dat klinkt heerlijk die ga ik zeker uitproberen binnekort dank je wel :D

11. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Meiden!
    even een vraagje, mag een taart bakken voor mijn nichtje die 1 jaar wordt, heb al bij jullie de vraag gesteld voor een lekkere vulling.. mijn schoonzusje wilt grag iets met aardbeien....

Nu mijn vraag kan dit :D:

1 laag met aardbeienmouse met stukjes aardbei...
    1 laag met aardbeienjam (is het lekker om hier slagroom op te doen? of kan dit niet?)

ik wil hem vrijdag bakken en bekleden, zaterdag afmaken en zondag is de verjaardag, kan dat dan?

hihi wat een vragen... sowie!

ik zal hem uiteraard komen showen als ie af is!

12. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    nachtzon wat een leuke taart!! en dat poeder suiker erover echt leuk!!

soepstengel ik zou niet teveel aardbeien doen want dan wordt het een mierzoette taart!

Ik zou de aardbeien mouse doen met verse aardbeien en daarbij een banket bakkersroom.
    Veel maak plezier met de taart :D

Zo heb de camera taart af:D
    ben best trots omdat het me eerste 3D taart is, En ja ook hier zijn er weer een aantal verbeter puntjes .
    Maar niemand wordt in 1x een goede taarten bakster toch ;)

Bekijk bijlage 199077

de bovenkant Bekijk bijlage 199078

13. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    en de achterkant

Bekijk bijlage 199079

las ook dat er een nieuwe taarten bakster gezellig mee komt kletsen :D
    Welkom!

14. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik vind m SUPER geslaagd en al zeker voor je eerste 3D taart :)

15. bereke

bereke Niet meer actief

Mama van 3, als je mij bedoelt: bedankt dan :)!

Even kijken wanneer ik workshop kan volgen en dan begin ik eraan. Tot dan lees ik mee en geniet van jullie creaties!

16. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    thanx nachtzon :D
    Al zie ik zelf wel nog een aantal verbeter puntjes , maar dat heb ik bij alle taarten hihih
    Degene waar de taart voor is vond hem er subliem uit zien voor de eerste x dat ik hem maakte :) ze was er erg blij mee, alleen ff nog gauw de naam moeten veranderen want er moest canon op staan:), morgen komt ze de taart ophalen, heeft toch wel een voordeel vooraf ff een foto mailen van het resultaart...

bereke ik ben ook begonnen met bakken , pas 2 weken later ben ik begonnen met de basis workshop .

17. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik mail nooit de resultaten vooraf :p

18. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @nachtzon
    dat is ook slim grin..

@mamavan3
    Ik kan me voorstellen dat jij dat nu wel ff wilde doen. Ik vind hem ook mooi gelukt, jammer dat hij wat scheef was. Heb je hem scheef gesneden of is dat bij het bekleden gebeurd.?
    Hij was erg gedetailleerd, leuk gedaan.
    Ik vroeg me alleen wel af wie er 60 geworden was.. volgens mij las ik wiw...maar kan ook aan mij gelegen hebben :)

btw.. Ik denk dat Ariel druk is en ik heb dat malletje van een baby toch wel snel nodig eigenlijk. Als ik morgen niks van Ariel gehoord heb, mag ik jou dan pb-en?

groetjes zij die aan 2 taarten bezig is omdat die maandag af moeten :)

19. Mirella80

Mirella80 Bekend lid

Goh wat leuk zeg deze topic, mag ik er ook bij? ik maak ook taarten, dit is mijn laatste die ik heb gemaakt, heb hem trouwens gemaakt bij een workshop.
    In maart start ik met PME 3

20. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    nachtzon ik deed het ook nooit maar deed t nu wel omdat ik me wat onzeker voelde door zaterdag :s

sweet het scheef gaan is door het bekleden gebeurt, want me cake was mislukt met bakken dus heb biscuit moeten gebruiken, de eerste laag marsepein weg moeten gooien, omdat die helemaal scheurde , maar goed de klant vond hem mooier als op de foto en ze heeft gelijk een nieuwe bestelling geplaatst :D
    en wim was 60 geworden zag het nadat ik de foto geplaatst had hihihi dus tijdig veranderd ;)
    en je mag mij pben voor het malletje.

mirella wat een leuke taart voor je dochter!!

Deel Deze Pagina