de taartdozen deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nachtzon, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Wauwie wat een leuk varkentje..!

2. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    wauw deel 3 alweer?! Jeetje meiden wat een kletskousen zijn we toch. :p

Hoop gemist!

@ ariel: las ik nou dat je je verbrand hebt? AU meis! :( Hoe gaat t nu met je? niet al te veel last hoop ik?

Zelf nog erg veel last van m'n voet.. Lekker bont en blauw ook. ;)

Heb wel weer mooie dingen voorbij zien komen zeg! Ik zag ook een taartje net waarmee een crimper is gebruikt, dat durf ik eerlijk gezegd nog niet aan haha. :p Maar vind t effect heel leuk!

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @iris,

dat was mijn oefentaartje..enne..ik ben niet blij met t resultaat hoor..vandaar de suikerparels :)

4. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat is nou vervelend, moet je nog heel veel taarten maken om te oefenen ;)

5. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ik doe mee met de Pink Ribbon 1/8 actie trouwens. :D
    Vanmiddag ga ik er 8 maken.. Voor de foto haha. (en euh.. als toetje :p) Maar voor de klant word het een doos a 12 stuks voor 25,- waarvan 12.50 word gedoneert aan Pink Ribbon.

En ik heb al 3 keer de vraag gekregen of ik ze wou maken haha... Echt leuk! Kan ik toch m'n steentje bijdragen..Er zijn wel al 2 andere dames die Pink Ribbon cupcakes verkopen voor deze actie, maargoed dat is in nieuwegein en amsterdam. Ik zit gelukkig lekker in Leiden hahaha. :p

Oh mijn vader z'n vrouw is trouwens vandaag geopereerd... Haar borst is toch echt nu geamputeerd... vind het zo'n raar idee. :( Maargoed... Nu starten ze de chemo dus gewoon keihard hopen dat het allemaal snel voorbij zal zijn..

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @ariel

he wat vervelend voor me inderdaad :) T lastige vind ik wel dat als je eenmaal begint.. je t ook moet afmaken..t ff netjes wegwerken lukt niet echt.

@Iris,

dat is nou echt bakken voor een goed doel:) Top dat je meekan doen. Ik zie ook vaak wat langkomen als in bakken voor de voedselbank, maar hier in omsteek amsterdam kan ik op de voedselbank er niks over vinden.

sterke met je *stief* moeder en tja.. t lijkt mij ook een heel vreemd idee.. je borst moeten missen. Gewoon hopen dat de tumor nu weg is en dat ze snel *schoon* is.

7. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

Ja ik weet 't niet.. Over de voedselbank... Ik heb er serieus over na zitten denken hoor, (nog steeds overigens) maar weet je waar ik zo bang voor ben... Ik heb ervaring met iemand die ik kende, die ook naar de voedselbank moest dat het echt 100% haar eigen stomme schuld is, omdat zij drank en drugs belangrijker vind dan een lekker warm huis en een warme maaltijd 's avonds. Vervolgens kwam ze regelmatig naar mij en m'n famillie toe om geld te "lenen" of bij ons te komen eten. Maar tegelijkertijd dacht ik... Waarom doe ik dit eigenlijk? Het is je eigen schuld en nu mogen wij er allemaal geld aan uit geven?

Dat weerhoud me er van... Beetje hetzelfde idee om een zwerver op straat geld te geven terwijl hij er waarschijnlijk zelf voor heeft gezorgt dat hij op straat leeft.

Maargoed tja het gaat hier om kinderen... Dat is dan wel weer mijn zwakke plek.. Kindjes kunnen er niets aan doen...

Oke hopelijk krijg ik niet hele boze reacties nu. :) Maargoed dat gevoel heb ik er gewoon bij... Als iemand me om kan praten mag dat wel hoor haha. :p

8. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Oh ja , nog even over de donate 1/8 actie, waarschijnlijk houd ik de cupcakes er in.. Dan weliswaar niet meer voor de 1/8 actie, maar wel blijvend dat er (vanzelfsprekend) een bedrag word gedoneert aan pink ribbon. :)

Ik heb ze alleen wel eventjes voor de zekerheid een emailtje gestuurt met de vraag of dit mag hahaha :p (ik weet niet of ik zomaar hun naam mag blijven gebruiken namelijk)

9. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik snap je gedachtengang Iris, maar ik denk dan altijd maar niemand zit er voor zn lol in... misschien hebben mensen verkeerde beslissingen genomen.. dat zeker.. maar niemand denkt van te voren he ja.. ik ga lekker drank kopen en dan kan ik lekker makkelijk naar de voedselbank..scheelt weer naar de appie gaan :D

Ik ken het verhaal ook van de andere kant.. vriend heeft door omstandigheden heel slecht gezeten financieel..was t volledig aan de omstandigheden te wijten..nou nee.. ook hij maakte verkeerde keuzes, maar zat uiteindelijk wel met de gebakken peren. Mijn ouders hebben ons uit de brand geholpen..en dankzij hen.. hebben we t nu een stuk beter en zijn we zelfs bezig een huis te kopen. ( en kan ik me een dure taarthobby veroorloven:))

ik denk dan altijd maar wat is 1 2 taarten nou.. dat bedrag zou ik ook uitgeven als ik een keer een broodje in de stad zou halen ipv t thuis te eten..maar t doet zoveel goed bij de ander.

Maar goed..voor mij is t hypothetisch aangezien ik bij de voedselbank amsterdam er niks over kon vinden.

10. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    owk..beetje stuiter stuiter,, maar ook huiver huiver....

ik heb voor een collega een taart gemaakt... (die twee auto's). T voordeel van die taart was dat ze totaal geen verwachtingen had dus eigenlijk alles prima was geweest.
    Kennenlijk is t goed bevallen want ze mailt me net of ik aankomende maand even 4 taarten kan maken voor der, waaronder een zoveel jarig jubilieum en een geboortetaart :$.
    Ik vind dit toch wel erg spannend hoor... ben ik hier wel goed genoeg voor... k bak immers pas 2 maanden of zo..:)

Zouden jullie hier eerlijk antwoord op kunnen geven.. in mijn omgeving hoor ik toch vnl ooo mooie taart..knap hoor..k zou t niet kunnen.. en meer eigenlijk niet.. ze vinden t allang best voor mijn gevoel.. maar ik niet...

sjucht... sjow.. ff kwetsbaar momentje..

Ik vind t btw wel erg stoer hoor dat ze me die opdrachten toevertrouwd maar toch.. sjucht enzo..

11. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Sweet, wat gaaf zeg!

Joh meid je kunt het best. Ik denk niet dat als ze niet echt zou vinden dat je mooie taarten maakt ze dit aan je gevraagd had hoor!! :)

Kom op!! :D

Hier de pink ribbon cupcakes by the way... Hopelijk vinden jullie ze leuk..

12. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    thanx voor de schouderklop Iris
    Misschien ben ik ook gewoon te onzeker hierin en te hard voor mezelf.

btw mooie cupcakes.. ik vind persoonlijk die linksboven in wat minder omdat de kleuren op de foto tenminste erg op elkaar lijken ( t lintje en de ondergrond) Die rechtsvoor in .. met t contrasterende lintje vind ik juist erg mooi.

13. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ik weet 't, daarom probeerde ik hem er ietsjes meer duidelijk te maken met de glitter haha. Maargoed ik wou niet dezelfde met het lintje dus ja... Bleef er weinig over. ;)

14. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    is zwart met zo een roze lintje anders niet iets? dat contrasteert ook mooi...of juist heel zoetig.. ondergrond baby roze en t lintje die hard roze kleur ?

15. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo medebaksters,

ik heb een klein vraagje. Wat voor maatbeker gebruiken jullie? Zie namelijk vaak de meest onmogelijke getallen die je moet gebruiken en dus erg lastig om uit te meten.

Groetjes

16. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

Water heeft hetzelfde gewicht als de hoeveelheid he. :) Dus als er staat 33ml, gewoon wegen tot 33g. ;) Doe ik en doen de meeste hier ook altijd!

17. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ok..deze vind ik leuk geworden..raad de hobby's maar van vriend :)
    liep wel te kloten met de muziekladder..dioe bleef niet hangen en ging dus verzakken..en tja..an geeft dat zo leuk af op wit:(

18. Within

Within Niet meer actief

Drakentaart voor mijn broertje.. was eerste keer boetseren en 1e keer stapelen maar ben best trots ^^

19. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Kan iemand mij een pb sturen met het adres vd webshop van mamak? Thnx alvast!

20. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    kent iemand een winkel in zwolle kampen of emmeloord of daar tussen waar je dit spul kan kopen, zoals marsepijn enzo, zoontje lief wordt in december 2 en wil zelf een taart gaan maken dan .

Deel Deze Pagina