de taartdozen deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nachtzon, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    de buik is nog een onderhemdje he :p

2. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

Hee meis! Haha ja erg he.. sorry :) ik ga t weer lekker bijhouden vanaf nu!
    Goh ariel is er dus ook al een tijdje niet meer geweest? :( ach ze meld zichzelf vast snel weer. :)

De buik is idd anders van kleur, hij is wit. Maar het moet geen blote buik voorstellen hoor, maar een soort van hempje met dat blauwe als laagje er overheen :p thanks voor het compliment trouwens, heel lief!! Xxx

3. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

Juist! Haha:p

4. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hij is iig prachtig :D

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ah kijk... onderhempjes.. die dingen snap ik niet :) Weten jullie meteen ook weer wat meer over mijn kledingstijl..grin

Ariel is niet meer geweest sinds half nov.. beetje vreemd..thats all..

6. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik draag dat ook niet hoor, maar toen ik zwanger was dus wel :p wou niet dat mijn (sowieso altijd) koude babybuik nog kouder werd ;)

7. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Iris heel mooi hoor die buik.. en die navel die lijkt echt wel op mijn navel toen ik zwanger was van de tweeling whahahaha Feest der herkenning :p

8. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    kijk.. toen ik zwanger was woonde ik gewoon in die broeken met een taille tot onder mn oksels... very charming :)

9. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Whahaha met mijn laatste zwangerschap was er geen broek meer die paste ;0

10. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    prenatal had toen van die hele grote joggingbroeken..doe rekten mee:D
    Enne..tja t was hier goed gepland.. ik ben eind augustus bevallen..dus weinig kou hiero.. aan t eind liep ik in zo een tokkie jurk op platte slippers te puffen.. ( dat ik t huis nog uitmocht van mn vriend verwondert me nog steeds :D)

11. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    hahahaha!!! Ik lig in een deuk hier!!! :D

Wat een buiktaart toch allemaal voor een gespreksonderwerpen kan zorgen he... ;) :p

Nou meiden.. Ik ga lekker de stad in strakjes, op naar 't glazen huis van 3fm serious request!! :D

Iedereen een heeeele fijne dag!! xxx

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    ha meiden,

wat een mooie taarten weer zeg! ik kom binnenkort weer eens uitgebreid reageren, want ik zit natuurlijk weer in de taartenfase (ik, mijn moeder, mijn 2 dochters, sinterklaas, kerst en nog wat tussendoor, aan verjaardagen en feesten... dus heb weer wat gemaakt;))
    even een vraagje, ik heb misschien mijn eerste opdracht binnen. Diegene kent mijn taarten, dus no worries, weet van mijn niveau.
    Ik wil de kostprijs berekenen, nu heb ik dit aan schatting gemaakt:

Taart 28 cm

Biscuit 2,5 eieren 1 monatoetje 1,5 slagroom 0,5 marsepein 5 decoratie 2,5 botercreme 1,5 gwl 1

15,5
    Is dus voor een 28cm taart, rond. Met biscuit, 1 laag monatoetje en 1 laag slagroom. Bekleed met marsefond en een platte decoratie.
    Ik heb net zo'n taart gemaakt, maar ben vergeten het precies op te schrijven.
    Klopt het zo een beetje? wil hem namelijk wel voor kostprijs maken...

@mamak, weet jij nog hoe die uitstekers heten die ik laatst bedoelde? ik kan het niet terugvinden en vind ze ook niet in je hebsjop..

Liefss, Taliaa

13. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    @ taliaa

ik vind 15,50 helemaal niet duur hoor voor een 28cm. Maar bedoel je met "kostprijs" alleen de kosten voor wat jij kwijt bent aan de taart? Dan maakt het toch niet uit of het wel of niet duur is? Je moet er zelf geen verlies op maken namelijk! ;)

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    Nee, echt alleen dat ik quitte speel. Maar ik bedoel mee: ben ik nog dingen vergeten? En heb ik iets echt misgerekend?
    Ik heb dit overzichtje gemaild naar de taartontvanger en nu is het wachten:)
    Haha...
    Mensen verkijken zich snel wat zo'n taart kost...

15. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Ik heb een tijdje taarten gemaakt maar ben gestopt toen ik zwanger was nu wil ik het vanaf jan weer oppakken (mag ik meekletsen?)

16. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Welkom mama van shaun :D

17. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @mama van Shaun
    Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch?:)

Ik ben intussen de laatste week ook even druk geweest. Mijn dummie op tafel afgemaakt ( was meer een uitprobeerproject ) Ik had nl van de sint een boek gekregen met leuke technieken erin dus die moesten ff allemaal uitgeprobeerd worden. De dingen die ik leuk gelukt vond heb ik daarna weer op andere taarten gemaakt :)
    kerst dummie - 18 december 2011 | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!
    (ow.. de eerste foto;'s hebben geen topper.. ik wist nog niet wat ik wilde.. dat is dus uiteindelijk een kerstboom geworden)

Ik heb ook nog 30 cc's gemaakt, maar vergeten op de foto te zetten. Deze waren voor de kids in mn klas.

OOk nog een 15 cm taartje voor een kennis, 2 x een blanda 12 voor de juffen van de psz en 12 x 1 pp taartje voor een collega voor t kersteten. Ow..die boetseersels naast die blanda 12 ehm... die zijn misschien wat vreemd want ze moesten eigenlijk op de blanda komen. Ze waren alleen erg zwaar geworden ( marsepein) en ik had ff de kracht niet om te gaan bedenken hoe ik t goed kon stutten aangezien t maar een klein draagvlak had.

kerst - 23 december 2011 | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!

Thanx voor t kijken.. opmerkingen zijn altijd welkom:)

18. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    wow die kersttaart is SUPER prachtig!!! echt heel mooi!!!

19. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Wat een leuke kersthapjes zeg.. Heel erg leuk gedaan, ook je kersttaart is erg leuk!

Ik mocht een ronde schoenendoos maken met daarop natuurlijk een schoentje!

Komt ie..

20. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @Nachtzon

Thanx :) Dat was de eerste taart die ik redelijk strak kreeg bij de bovenhoeken.. dus we leren steeds meer:)

@jem
    erg leuk.. ik vind dat altijd zo een leuk effect die deksel. Heb jij hem gemaakt van cereal treats?

Gisteren bij Mamak geweest voor een koekjesboom .. hij is erg schattig geworden. De rest van de taart is erg saai.. ik was zo moe.. k wilde alleen nog maar naar huis:) Ff kijken of ik hem vandaag nog wat verder pimp of dat ik hem zo aan schoonmoeders ga geven. T was in iedergeval erg gezellig en heb heerlijk wat beginnerstips meegepikt :) Zodra ik hem op de foto gezet heb.. laat ik die ook nog ff zien.

Deel Deze Pagina