ow en MamaK...ehm..sorry als ik zo lomp wegging.. ik kan t me eerlijk gezegd ook niet geheel meer herinneren, maar volgens mij heb ik de rest niet eens dag gezegd. Ik was zo gesloopt.. t is nog een wonder dat t onderweg goed ging ivm rukwinden maare..sorry dus als ik wat onbeleefd weg gegaan ben..
Hoi dames van het taartentopic. Ik volg al een tijdje vol bewondering alle creaties van jullie en andere taartenmaaksters. Nu ga ik vanavond voor het eerst cupcakes maken. Dus ook botercreme en fondant etc. Nu heb ik ze maandagmiddag nodig maar heb morgen en overmorgenochtend echt geen tijd. Dus als ik ze vanavond om een uur of 23 maak, kan ik ze dan versierd en al tot maandag in de koelkast bewaren? En moeten ze dan in een luchtdichte doos of niet? Sorry dat ik zo kom inbreken. Ik ben nog een beetje zoekende hihi. Als ik dit vaker ga doen kom ik hier ook wel meeschrijven denk ik (als dat mag van jullie dan natuurlijk!) Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen! Bedankt!
ja ik had een onverwachts opdrachtje voor een buurtvriendje van me middelste zoon. Maar dat was voor een verjaardag en dus geen kerst taartje. zal van de week ff foto showen
Hallo dames, Ik ben ook aan het bakken geslagen, tot nu toe alleen nog maar cupcakes en zandkoekjes. Ook 1 taartje om te proberen, de biscuit was goed gelukt, ik had abrikozenjam als vulling gebruikt en overgoten met ganache. Hij was erg smakelijk. Vandaag ook weer cupcakes gemaakt en botercrème, maar volgens mij is de botercrème gaan schiften... oops Voor mijn dochters verjaardag in maart wil ik een Dora taart gaan maken, ik ga dus goed oefenen met fondant. Ik heb al bijna voor ogen hoe ik hem wil hebben/maken, nu alleen de uitwerking nog
Geen kersttaarten hier Eigen lijk heel weinig taarten Opening van de winkel kost het meeste energie en,tijd
Hoi meiden, lang geleden dat ik hier was.....! erg druk gehad laatste tijd, veel aan mijn (ons) hoofd. Nu is de rust weer terug en kan ik weer wat meer tijd steken in taarten maken! Met kerst wel eentje gemaakt maar die was niet supermooi, dus ga ik hier niet showen ; ) Meiden ik heb een vraag, iemand ervaring met deze marsepein: CakeXclusive marsepein 1:3 Lime 250 gr - Taartshoppie of kan ik beter deze nemen: Funcakes - Taartshoppie Ik nam altijd die van funcakes (meestal blank en dan zelf kleuren) maar ik wil nu even voor makkelijk gaan en kwam dus die andere tegen van cakexclusive,. Beiden van Taartshoppie. Onze dochter wordt bijna 3, dus ik kan los ; ) Ze wil een taart met dieren, heb al wat ideetjes : ) Voor iedereen bak ze (taart of misschien eerst oliebollen ; ) Groetjes! Sas
hai allemaal, Ook hier zijn de kerst(bak)dagen overleefd.. jullie hebben t allemaal gezien :0 Grin.. wat jullie niet gezien hebben is dat ik nog 8 1 pp taartjes heb gemaakt voor bij mn moeder,, 24 cakepops van een mislukt biscuit en 1 10 cmtaartje voor mijn vriend. Deze was met rum getremperd, gevuld met rum bc en advocaat met een laagje choco. Viel erg in de smaak geloof ik. Hoop dat jullie ook gezellige dagen hadden...en nog een gezellige dag/avond/nacht tegemoet gaan. Ow.. hier nog ff 2 taartjes; 1 voor oud en nieuw en 1 voor de verjaardag van mijn schoonmoeder. verjaardag en oud/nieuw- 30 december 2011 | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online! Ik heb wel geleerd dat ik om 0.30 niet meer met goud op zwart moet schilderen :s Alvast een fijne jaarwisseling mocht ik hier niet meer binnenwandelen
Voor een meisje van 4 jaar. Die wilde graag een theepot met daarop Dora. En dan wel een prinsessendora. Dit is hem geworden.
@ sweet en @jem, heel mooi geworden jullie taartjes! @ allen, niemand antwoord op mijn vraag? (pagina 65) groetjes en vast een goed oudjaar voor iedereen!
hai Sas, Thanx voor t kijken Ik heb geen antwoord op je vraag gegeven ivm de verschillende soorten fondant, want ik werk eigenlijk altijd met funcakes. Ik vind dat prima om mee te werken.. niet te hard.. niet te zacht. Ik weet dat er verschillende meningen zijn over soorten fondant. Funcakes hardt wat minder goed uit.. bakels hardt prima uit.. regalice hoor ik over dat veel mensen t vies vinden, maar hardt ook prima uit. De rest van de soorten weet ik weinig over. Kortom.. ik kon je niet echt helpen
deze taarten vandaag gemaakt voor mn meisjes 1e verjaardag morgen!! http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/305874-januari-2011-mamas-deel-2-a-153.html#post11713883
Beste wensen meiden! @ naomi, leuk! @sweet978 bedankt in ieder geval voor het antwoorden : ) Ik heb uiteindelijk de marsepein besteld (funcakes, die heb ik altijd) maar als iemand nog tips heeft voor een ander/ beter merk? Groetjes!
Ik verkoop zelf het meeste zeelandia.. is gewoon hele fijne marsepein... Persoonlijk meer fan van fondant maar dat is persoonlijk natuurlijk..