de taartdozen deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nachtzon, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo2008

bo2008 Niet meer actief

2. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai Bo

ze zien er leuk uit hoor. Wat betreft je vragen

Icing is een verzamelnaam, dus ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je nu als vulling gebruikt hebt :) je hebt nl royal icing.. hiermee kan je mooie decoraties spuiten en deze wordt erg hard, fondant is ook icing...je hebt die tube's ready to use icing.. daar kan je ook decoraties mee spuiten, maar die wordt niet heel erg hard.

Afsmeren kan je ( vind ik) het beste doen met 1:1 botercreme. Dat is gewoon dezelfde hoeveelheid boter en suikerbakkerspoeder gemengd. Dit wordt goed stevig in de koelkast en kan je mooi glad mee afsmeren.
    Slagroom zit vocht in en dat kan je dus beter niet gebruiken voor ene buitenkant.. je loopt dan nl de kans dat je fondant.marsepein smelt.

Succes ermee..:)

3. bo2008

bo2008 Niet meer actief

sweet dankje het was ook een beetje onduidelijk zoals ik het neerzetten

ik doe zelf dus taart maken vulling met banketbakkerroom en jam of wat ander, en dan gaat het me om het afsmeren
    dat 1 op 1 verhaal dat deed die vrouw van de workshop ook idd
    dus ik smeerde de taart dicht zeg maar en dan deed ze hem in de ijkast

hoelang? weet jij dat
    en het is suikerbakkerspoeder? kan ik gewoon bestellen bij de leukste taarten bijvoorbeeld?
    als ik hem uit de ijskast haal dan is het dus een beetje hard en kan je hem nu finish toutch geven door hem goed strak te krijgen zodat de marsepein er goed overheen valt ?
    en waarmee maak jij je deco dan vast ?ook met datzelfde spul?

sorry voor de vele vragen die voor jullie routine is maar het is ff gewoon een kwestie van proberen en dan weet ik het zeker haha

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hoe heb jij dat gecapotuneerde gedeelte gedaan? heb je daar een afdrukmatje van? of zo uit de hand gedaan?

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @bo

je smeert af met 1:1 en zet hem dan in de ijskast..hoelang dat ligt er aan hoe koud je ijskast staat. Ik heb hem er toch wel minimaal een half uur in. Hierna smeer ik hem nog eens glad met een heet mes. Als ik hem nog niet geheel strak vind..doe ik er nog een laagje botercreme op en weer de ijskast in etc.

Suikerbakkerspoeder is hele fijne poedersuiker. Poedersuiker uit de winkel zitten ook nog anti klonter middelen etc in heb ik me laten vertellen, dus zijn lastigere te verwerken. Als ik me niet vergis geldt dit vnl als je er royal icing mee gaat maken. 1:1 bc kan makkelijk met poedersuiker uit de winkel. Je kan suikerbakkerspoeder idd gewoon bestellen bij meerdere webshops..zelfs de makro en de jamin verkopen het.

decoratie maak ik vast met eetbare lijm. Dat is water gemengd met wat tylose. Je kan ook gewoon een klein beetje water gebruiken. Zware decoratie;s..zoals grote bloemen aan de zijkant maak ik vast met royal icing.

Dat kussen effect bereik je met een patchwork cutter *diamond design*, deze is ook te bestellen bij verschillende webshops.

succes ermee..

en ow.. voor mij is t ook niet allemaal routine hoor.. ik bak pas sinds september:)

6. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Hier nog een taartje.. Heeft me bloed, zweet en tranen gekost!

7. Bastet

Bastet Niet meer actief

@bo2008: daar heb je zeker hoge ogen mee gescoord bij je kids! :)

@mama32: ik geloof je helemaal!

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

afdruk matje gevonden maar hoe gebruiik je hem ?

9. bo2008

bo2008 Niet meer actief

mama32 super gaaf! gedaan zeg! lijkt me echt lastig die mega mindy!

10. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai allemaal,

Ik ben intussen ook lekker bezig geweest met oefenen. Ik heb voor t eerst gestencild met RI.. ik had hem bruin gemaakt met wat cacao en espressopoeder. Erg leuk effect. Ook heb ik voor mn dochter een barbabientje gemaakt..ze is zo gek van de barbapapa's nl.. S. ochtends in bed hoor je al.. huup huupp..Jaci-truc :) De dierentuin is een dummie voor de psz op mijn werk. Ow..en de bruine taart is voor een vriend zn verjaardag.. wilde hem net als Iris.. niet te wijferig maken:)

Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

Thanx voor t kijken..feedback en tips zijn altijd welkom:)

11. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Dat kussen patroon bedoel je? Ja daar heb ik een patchwork cutter voor gebruikt. Ik heb er eerst een "afdruk" op gemaakt, maar ben er vervolgens met dit tooltje: PME Modelling tools, Design Wheeler 3 heads - DW420 -

Overheen gegaan voor mooiere diepere lijntjes.

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Silikomart bakvorm kasteel bruin
    heeft iemand van jullie deze vorm? ik heb hem van de sinterklaas gehad maar weet niet goed wat ik er mee moet, bekleden lijkt me erg lastig. Jullie nog ideeën?

13. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    oo sorry dames breek ff in. Deze week mijn eerste opdracht, ik heb het taartenmaken altijd binnen de familie gehouden maar er is nu reclame voor me gemaakt en moet volgende week een taart maken voor een "vreemde". De zenuwen gieren door mn lijf, wat als... Ik moet een Carstaart maken, dacht er zelf aan of Bliksem te boetseren, ze wil gewoon een rode ronde taart. Ik doe er denk ik een weggetje op van zwart fondant en daar het autotje op. De onderrand zwart/witte blokjes om en om en bovenop misschien een vlaggetje bij de finish met de leeftijd. De naam wou ik in het Carslogo verwerken en die aan de voorkant/zijkant. Is het iets ??

Ze wou banketbakkersroom en aardbeienvulling. Ik dacht 1 laag banketbakkersroom en de andere laag iets van een aardbeienkwark met vruchten, alleen zullen dat dan diepvriesaardbeien worden, iemand daar ervaring mee ? Ik werk over het algemeen met verse vullingen/vruchten. Ik wil woensdagavond bakken donderdag vullen/bekleden vrijdag 12 uur word ie opgehaalt en gegeten.

14. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    spannend hoor Rnate:)

Diepvriesaardbeien vind ik persoonlijk een erg ehmm..ehm..*snotterige* textuur hebben:) Je kan natuurlijk ook gewoon voor aardbeien bc gaan.

Succes :)

15. dkh

dkh Actief lid

18 nov 2010
    479
    0
    16
    Hallo dames,

Voor mijn zoontje zijn 1e verjaardag wil ik graag zelf een taart maken.
    Hihi over 3 maanden pas.
    Maar ik wil er voor oefenen, zodat ik op zijn verjaardag een mooie taart voor hem heb
    Alleen ik weet niet wat ik er allemaal voor nodig heb.
    Alle tips zijn heel erg welkom.

16. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    @ sweet daar was ik idd al bang voor dat word em dus niet:p.
    BC ben ik geen fan van, ik smeer ook af met ganache. Denk dat ik dan maar gewoon BR doe en tweede laag kwark met vlaaivulling. Een zuurtje erin vind ik wel lekker aangezien ze al zo zwaar (zoet) zijn.

@DKH watvoor taart wil je maken ? Aan de hand daarvan is het wat makkelijker te oordelen wat je nodig hebt. Beetje jammer als er vanalles aangeschaft wordt wat je misschien niet eens nodig hebt..

17. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, ik breek even in in jullie topic :)
    Mijn kinderen zijn beiden volgende maand jarig (worden 1 en 3) en ik zou het zo leuk vinden om nou eens een echt leuke taart te hebben (zat te denken aan Woezel en Pip voor de kleinste en Diego voor de oudste). Zelf ben ik totaal niet crea, handig en/of bakkerig, dus ik wil ergens iets bestellen.
    Weten jullie een goed adres in de buurt van Houten/ Driebergen/ Wijk bij Duurstede?
    Alvast bedankt!

18. mol81

mol81 Niet meer actief

Ook ik breek even in! Ik zou graag willen weten of jullie iemand kennen (of zelf kunnen) die een Umizoomitaart voor me kan maken voor mijn dochters derde verjaardag half februari. Omgeving Groningen / Winschoten. ik hoor heel graag van jullie!

19. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Mijn bedrijf zit in Rijswijk (naast Den Haag) dus dat is geen optie denk ik.. uhmm.. houten en omgeving ken is alleen Lies maar die maakt geen taarten meer... ik denk even verder

20. jem1979

jem1979 Niet meer actief

@MG201: Ik woon in Leidsche Rijn ik weet niet of dat wat voor je is?
    Als je belangstelling hebt laat maar even weten dan pb ik wel even mijn fb adres waar taarten van mij opstaan.

Deel Deze Pagina