Wie oh wie kan mij helpen! Ik ben helemaal vergeten voor onze middelste een taart te bestellen. Ik wilde graag een woezel en pip taart, maar niemand doet dat meer op zo een korte termijn. Ik woon in Almere! Ik zal degene die het voor me kan doen eeuwig dankbaar zijn. Mijn middelste schiet er al vaak bij in. School oudste en baby thuis. Dus vind het dubbel zo erg!! Hellup! Een moeder die zich heel erg schaamt!!
Dank je wel Britt1 Ik woon zelf in Alphen aan den Rijn dus dat is best een eindje weg van Almere. Wat voor soort woezel en pip moet het worden dan? En voor hoeveel personen?
Kareltje, Mijn schoonmoeder komt morgen uit alphen naar ons toe! Toevallig! Ik heb net wel iemand gevonden in Almere. Ik hou je wel in gedachten, want je maakt echt hele leuke taarten! Groetjes Britt
ik heb spuittechnieken geoefend (vooral de roosjes) en eens even een taartje voor mijn mama in elkaar geflanst wat vinden jullie er van? (aub heeeel eerlijk zijn!!! Niet erg als het negatieve kritiek is )
@ Britt1 Nou super dat je al iemand gevonden hebt. Ik hoop dat ze aan je wensen kan voldoen,en anders hoor ik het graag van je. (dan is de afstand ook geen probleem,kan je altijd je schoonmoeder vragen hem mee te nemen toch?) Dank je wel nogmaals voor je positiviteit over mijn taarten. @nachtzon Ik vind ze er goed uitzien hoor.Ik heb dat zelf nog nooit gedaan. Van veel oefenen leer je het meeste.
Wat een mooie taartjes allemaal.. Ik moet voor de taart van mijn dochter twee grote konijnen oren op haar taartje kunnen zetten.. iemand een suggestie waarvan ik die oren het beste zou kunnen maken? Ze moeten wel een cm of 10-13 hoog worden
Kareltje, Ze maakt een stapelstaart met 2 lagen in thema woezel en pip. Ben benieuwd. Ze is van de site het land van melk en honing. Ben benieuwd, kan morgen om 22u als ik hem ophaal niet meer zeggen dat ik een andere wil, haha! Of zal ik je bellen en werk je de nacht door! Nee hoor geintje... Ik maak wel een foto en pb je die dan! Kun jij zeggen of het het geld waard was! Ik ben in ieder geval heel blij dat ik iemand heb. Zal volgende keer aan je denken. Kun je mij wat prijzen pb-en. Wat bepaalde taarten kosten. Mijn andere zoontje is 28 mei jarig en hij wil ook graag een mooie taart zei hij!
cygnet, je kan met stevige floralwire werken, gewoon in de vorm draaien en dan door het hoofdje, door het lichaampje steken
@nachtzon Is heel netjes geworden zeg. Ik vraag me alleen af ( maar dat klan door de kleine foto zijn, dat ik het niet goed zag) of je de icing niet wat dikker moet maken zodat de lose bladeren van de roos beter overend blijven staan. Het komt nu een beetje ingezakt over.. Voor de rest vind ik de blaadje sook leuk gelukt, dit wil ik ook nog gaan oefenen een keer.. ( erg lange to do list). Ow... en ik vind de vorm van de hartjes niet zo leuk... wel leuk dat ze uit kleine bolletjes bestaan. Heb je die erin gedrukt met een uitsteker en toen opgevuld met icing? @Cygnet. Ik zou ten eerste goed op tijd beginnen zodat ze lang kunnen drogen. Als ik t moest doen zou ik ze van gumpaste met fondant maken, of misschien wel van alleen maar gumpaste. Ik heb zelf net een paashaasje gemaakt en die oren bleven erg lastig zitten, dus ik zou zorgen dat je ze iets dikker maakt zodat je er een lange sliert spaghetti in kan steken waarmee je ze in t hoofd prikt. Met een klein beetje eetbare lijm ertussen natuurlijk. Misschien zelfs aan de onderkant wat platte rlaten zodat je ze beter kan lijmen. Laat je t resultaat ff zien?
ja idd, eerst ingedrukt dan met bolletje icing opgespoten en die roosjes zijn idd plat, maar omdat ik nog niet gevonden heb hoe ik ze van mijn naald op de taart krijg zonder dat ze inzakken ook heb ik maar een klein mondje gebruikt
ik heb wel platte bloemen gespoten op een bloemnaald en die spoot ik op bakpapier.. Een klein stukje bakpapier op je naald plakken met wat icing en dan kan je daar je bloem op spuiten.. ff laten drogen en dan kan je hem eraf halen zonder dat hij inzakt. Ik zou toch ook wat stijvere icing gebruiken idd. Tenminste toen ik ff met rozen ging proberen ging dat redelijk goed op deze manier. Op mijn to do list staat nog wel t eens goed uitproberen met eerst een torentje en dan daar de bloemblaadjes aan spuiten ( filmpje op you tube )