de taartdozen deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nachtzon, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    hee meiden.. wij zijn er weer.. hebben een heerlijke midweek center parcs achter de rug...
    Nu begint het harde werken weer... de winkel gaat zo open en heb vanmiddag een workshop dus werk aan de winkel..

anyway.. ik zag leuke dingen voorbij komen en ben benieuwd naar de volgende projecten..

Hier voorlopig geen kindertaarten meer.. vooraal heel veel bruidstaarten voor het komende trouwseizoen.. heb er inmiddels al een stuk of 6 staan.. Sinds ik de winkel heb doe ik nog maar 1 taart per week dus het raakt snel vol.. maar dat is alleen maar fijn..

ik houd jullie in de gaten :) en probeer vaker te reageren.. :)

2. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    asje..ow..en t bakpapier met roosje kan je natuurlijk meteen van je naald afhalen grin, dan kan je hem laten drogen terwijl je gewoon nog meer roosjes maakt :)

3. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Graag een koemelk en ei vrije taart. Na 4 mislukte taarten is het dan toch eindelijk gelukt!
    Verder moest het belle en het beest worden!

4. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Hier lijkt het gezichtje vam belle niet te kloppen maar dat is in het echt niet zo gelukkig haha

5. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Dit weekend ook nog een woezel en pip taart gemaakt.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Jem mooi! Wat gebruik jij voor de parels? De siliconenmold?

Hier, bibberrrr. Heb weer een opdrachtje, haha. Nee geintje, is voor mn nichtje. Maar de vraag is, hoe neem ik de taart mee? Over 2 weken anderhalf uur in de auto?
    Wie heeft er tips?? :):) thnx! Oja, we hebben wel airco, misschien scheelt dat iets? Maar mij lijkt dat de taart gaat schuiven als een dolle?

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mooie taarten maak jij Jem!! Vindt die van Belle&het Beest echt mooi. Die W&P is trouwens ook echt heeel erg leuk hoor.

@taliaa misschien een koelbox ofzo?? Ik zag dat ze die bij action hadden laatst.

8. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    vorig jaar toen t heel heet was heb ik de taart gewoon ingepakt en in een kratje bij de passagiersstoel op de grond gezet. Toen de airo op de benen gericht..erg koud gezet en doorrijden :) T ging prima.. sleog mezelf wel voor mijn kop want het was een taart gevuld met slagroom ( gelukkig voor eigengebruik..dus durfde t risico wel te nemen)

resultat was dat de taart niet eens warm was toen ik aankwam.. mijn eigen voeten waren echter bevroren ongeveer :)

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Hoe heb je de taart dan 'gewoon ingepakt'? En was het marsepein of fondant?

10. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    was een fondant taart .. enne.. ingepakt zoals altijd ... op een ingepakt mdf plaatje met folie erover.

Ik vermoed dat als ik dit keer weer zoiets aan de hand heb.. ik er een handdoek met bevroren koelelementen onderleg voor de zekerheid..

11. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    hallo dames,
    hier een vraagje,zijn die andere 2 topic eraf gehaald ik kan ze niet vinden?
    mooie taarten allenmaal.
    hebben jullie handige tips en recepten, wil het ff utiproberen ook een taartje te maken.

groetjes

12. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai jackystory

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar de andere topics gebleven zijn. Voor recepten tips etc verwijs ik je naar het deleukstetaarten forum. Daar kan je een schat aan info vinden, heb er zelf ook alles geleerd en gelezen.

Succes :)

13. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik heb dit weekend 2 stapels mogen maken:)

1 scooter voor de zoon van een collega.

14. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    een bruidstaart voor het 25 jarig huwelijk van mijn ouders. Hier ben ik stiekem wel wat trots op.

15. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ze zijn allebei prachtig :) en idd iets om trots op te zijn!

16. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    thanx...maare.. nie doorvertellen. Die scooter taart is zo scheef als een deurknop. Ik heb hem alleen wat voordelig op de foto gezet:)

Wel gek om te bedenken dat ik nog geen jaar taarten bak :)

17. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik ben nu wel eens nieuwsgierig, hoe heb je dat tussenstuk tussen die bruidstaarten gemaakt? is dat een kleine biscuit?

18. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    nee joh:)

De bovenste is een dummie dus niet al te zwaar. Ik heb dus gewoon van dikke gumpaste een rand om een bakring gemaakt zodat ik een mooie cirkel zou krijgen. Ff een paar dagen laten uitharden.
    De gumpaste cirkel versierd met 3 parelrandjes en los op de taart gelegd. Dowels afgeknipt tot op de rand van t tussenstuk en daar leunt de dummie op. De dummie raakt t tussenstuk wel, maar leunt er niet op.

Ik denk niet dat ik dit met een echte taart zou durven.. de 15 cm dummie leunt nu nl maar op 3 dowels..Ben bang dat met een echte taart de zijkanten van de taart gaan zakken, je kan hem immers alleen in t midden stutten.

19. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    haaaaahaha ok :p looool
    ik dacht al :p
    heb dus wel al zo een taarten gezien, mss met een versteviging er onder? Soort van dun rond plankje? of een drum?

20. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    eind april kan ik het je vertellen:)

Ik ga 28 april een workshop Collete doen.. dat zijn 2 bollen op elkaar met een piepschuim tussenstuk.. als hij om aan te zien is al ik hem showen..en zal ik, als je het lief vraagt:D, de clou vertellen:)

Deel Deze Pagina