even een vraagje ik las hier onlangs dat iemand een vorm voor cupcakes had van wilton hoe groot was deze vorm en hoeveel cupcakes kunnen erin (groot of klein) ik vraag dit ivm eventuele aanschaf van een 2e plaat en wil toch even kunnen meten of het in de oven past hier in de buurt is sinds vandaag een winkeltje geopend en wil er volgende week eens even binnen (vandaag is het opening en waarschijnlijk heel erg druk dus doen we maar niet met 3 kids erbij)
sjoe..dit is mijn weekend niet geloof ik.... gromz... had nieuwe bakblikken gekocht ..dus tatarataa...aan de bak.. heb nog nooit zulke hoge chocolade kapsels gehad.. maar goed..zal toeval zijn geweest de rest ging nl (*&^%%$%$^&9 enzo.. 10 cm rond voor thuis ff oefenen ( gelukkig waren t beide oefentaartjes) ...wilde mijn siliconen reliefmat uitproberen. De eerste keer dat ik t deed had ik hem steeds dubbel..dus lang leve Youtube...goed filmpje gevonden...niet rollen, maar duwen met de roller eroverheen... sjucht...nog steeds dubbel... taartje niet strak te krijgen..enne.. de plekken waar die wel goed zat.. had ik kennenlijk t relief eruit gestreken. :x taart 2.... 15 cm rond.. kom we gaan eens een wave proberen. ( jaja.. ik heb lef aangezien ik pas 10 taarten ofzo gebakken heb...) ten eerste.. een wave moet je niet recht afsnijden... maar mooie golven maken.. misschien heet t daarom een wave en geen kanteel ( dhuhh.. lekken intelligent weer van mezelf).. nah..dat viel niet te bekleden.. hij staat dus half af in de keuken.. ( gelukkig smaakt hij prima) Hoe smeer je zo een wave af.. je smeer op een gegeven moment op t biscuit..dat trek je toch helemaal stuk dan.????? Tenminste ik wel Ow.. en iemand wel eens die fluffmarshmellowpaste gebruikt???/ hoe smeer je dat in godsnaam op je taart zonder alles stuk te trekken? sjow.. lang verhaal..mopper moipper mopper enzo... maar komt goed 1 lichtpuntje.. ben weer aan de RI geweest..enne.. ja ja.. ik kan nog steeds wilde rozen spuiten))) enne.. t is zelfs deels gelukt om gewone opstaande rozen te spuiten. ( t was wel een kliederboel) sjow..soerry voor t lange verhaal en t gemopper...
Van wave taarten heb ik geen verstand... maar over de marshmellow fluff, misschien ff in de magnetron? ik heb geleerd om chocolade pasta odner andere ook ff in de magnetron te doen voordat ik de taart er mee vul. Anders is het idd te stug denk ik ja.. Overigens vind ik die marshmellow fluff echt zooo vies haha Veel te zoet....
t.. maavind de consistentie zo leuk Ik combineer t ook met bosbessenvlaaivulling ( lekker fris) en dit keer heb ik de fluff gecombineerd met aardbeienjam ( op een laag dus) was wel erg lekker ,,, maar ik moet toegeven..iedereen is altijd lyrisch van citroenvullingen ( lemoncurd mona citroenkwarktaart etc..en ik vind citroen zo ranzig in een taart) In de magnetron is btw wel een goede..gaan we zo proberen angezien ik zo in de herhaling ga ....wish me luck
sweet ik heb wel een x een wave gemaakt, was idd niet makkelijk maar het is me gelukt! Ik heb de hexaon van ikea gebruikt. Stukjes eruit gesneden ( wel cake mix gebruikt) voorzichtig af smeren. En dan het bekleden.... Je legt de geheele lap marsepein of fondant over de wave, lekker lossjes en bij de inkepingen til je de marsepein /fondant op en druk je die zachtjes en losjes naar beneden en dan zachtjes aan strijken met in eerste in stantie je vingers. als de geheele taart bekleed is voorzichtig te werk gaan met een smoother. Gisteren heb ik een stapel taart gemaakt en een mepper.... alleen was ik vergeten me taart af te platten boven op nadat die uit de oven kwam. Dus de 2 poppetjes kreeg ik daardoor ook niet goed bij elkaar en ook vanwege het gewicht die ze hadden.... Het is voor mij ook de eerste x dat ik poppetjes geboetseerd hebt op of aanmerkingen zijn welkom! Bekijk bijlage 194825 Bekijk bijlage 194826
Dames heb een paar vraagjes.. Dit is mijn eerste "opdracht" en kom er door de spanning even niet meer uit.. Ik moet een stapel maken 22-15-10 hoeveel fondant heb ik daar ongeveer voor nodig. Taart moet zaterdag af en denk eraan donderdag te beginnen met bakken, is dat vroeg genoeg?
Voor taarten die zaterdag af moeten begin ik ook donderdag met bakken en vullingen maken. Ook eventuele puzzelplaatjes of versieringen maak ik op donderdag. Voor de fondant, voor 10 cm heb je ong. 225gr. fondant nodig, voor de 15 325gr en voor de 20 450 gr.
hoi meiden, ik heb even een vraagje, wat is het lekkerste (qua smaak) om je taart mee af te smeren?! alvast bedankt.
Het lekkerst vind ik ganache, maar botercreme 1:1 werkt erg prettig, maar dat is niet heel lekker. Maar dat is wel echt alleen om mee af te smeren niet om te vullen....
He super ariel dankje voor je snelle reactie dacht zelf ook al iets meer als een kg nodig te zijn, zat dus wel goed hihi.
Morgen! Ik vind de geboetseerde Bert en Ernie erg goed gelukt, vooral ook omdat het de eerste keer boetseren was. Als mijn biscuits klaar zijn, dan draai ik de om (direct uit de oven en uit het blik). Dan wordt de onderkant de bovenkant en die is altijd lekker strak. Sweet, zo vervelend he als het niet gaat zoals je wilt. Ik wilde voor mijn jongste een stapel maken, nou dat ging ook niet. Mijn bovenste taart was helemaal mislukt, dus is het uiteindelijk geen stapel geworden. Zaterdag heb ik hem af gemaakt, veel te weinig tijd maar op zich redelijk goed gelukt. Al was ik er niet tevreden over omdat ik natuurlijk was anders in mijn hoofd had. Ik zal zo even wat foto's laten zien (oh nee, die staan bij mijn vriend op de telefoon). Vanavond dan. Ik vind ganache lekker en fijn om af te smeren. Maar botercreme is ook erg makkelijk (maar niet zo lekker). Even een stom vraagje. De mensen die mijn taarten eten vinden het wel erg lekker, alleen krijg ik vaak te horen 'wel zoet, ik zit zo snel vol'. Ik rol de fondant volgens mij niet echt superdik uit maar gebruik ook vaak zoete vullingen (laatste keer chocolade mousse en de andere laag kersenvlaaivulling met daaronder monchouvulling). Hebben jullie tips om ze wat 'luchtiger' te laten smaken als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb trouwens ook een erg leuk gedekte tafel taart gemaakt. Daar zal ik zo een foto van posten. Groetjes!
Op de site van DLT taart een tabel, met hoeveel mix en fondant je nodig hebt voor taarten! De Leukste Taarten Maak Je Zelf!
Hmmm ja luchtiger, dat is lastig. Ik werk vaak met marsefond, dat is al weer wat minder zoet. En de vullingen ja...lastig!! Ik hoor nooit wat over da thet machtig is, ik laat mensen ook altijd kleine punten snijden!