Hier het tafel taartje. Sorry voor de slechte foto, het was avond en heb hem met mijn telefoon gemaakt.
thanx leentje voor je reactie op me geplaatste foto Jou taart ziet er ook super leuk uit!! Ik had de taart ook gelijk omgedraaid uit het bak blik, en laten afkoelen op een brood plank. Maar meestal was de bovenkant ( dus onderkant gezien van uit het bak blik) ook altijd plat, denk door het afkoelen die toch wat boliger geworden is , of het lijkt door de zwaarte van de 2 bert & ernie.... Wat je ook kan doen met vullingen is bv als je slagroom gebruikt er geen suiker door heen te doen. En de taarten staan bekend om dat ze zo snel vullen ( machtig zijn) Dus mensen aan raden kleine stukjes te snijden.... Ik smeer zelf meestal af met 1 op 1 botercreme , tenzij de taart voor volwassenen is dan doe ik ganache als daar de voorkeur naar uit gaat...
Dag dames, ik lees al een tijdje mee omdat ik vind dat jullie zo goed taarten kunnen maken, echt wauw. Zelf heb ik nog nooit een marsepeintaartje gemaakt maar daar wil ik dus dit weekend aan beginnen. Ik heb vandaag mix voor botercreme gekocht en 500 gram roze marsepein. Ik wil m'n 1ste " uitprobeertaartje" niet al te moeilijk maken dus wil ik t liefst simpel gaan bekleden. Iemand tips, t is een taartje voor me ouders. Kan ik er ook een tekst op schrijven, zoja met wat?
Hier het oefentaartje met fondant in de kleuren die ik ga gebruiken voor de dooptaart van mijn jongste dochter normaal gebruik ik marsepein maar wilde eens iets anders en niet iedereen lust marsepein Bekijk bijlage 195137
@mamavan3 ik vind het erg knap geboetseerd hoor.. ik doe het ook nog niet zo goed en lang...Kan het btw zo zijn dat je kapsel wel rechht was, maar door het vullen en bekleden boller is gaan staan? Ik heb nl ook wel eens dat hij moi strak is, maar dat ik kenennlijk door het bekleden hem wat schever/boller trek. @rnate Ik heb er geen ervaring mee, heb wel goede tutorials gezien op internet. Je kan ze btw ook van fondant maken heb ik me laten vertellen. @Shereen Je kan er op schrijven met royal icing bijvoorbeeld, maar dat is nog best lastig is mijn ervaring. Je kan dan beter uitstekers zoeken van letters. Bloemetjes doen het ook altijd goed Je kan makkelijk en goedkoop uitstekers halen bij de zeeman/action etc.. gewoon even bij de klei uitsekers kijken> Veel plezier..en wedden dat ook jij verslaafd raakt
net noff 2 taarten gemaakt na die verschrikkelijke mislukking van de wave grin ( kan er nu wel omlachen..t leek eerder een nucleair teken dan een wave) Ik heb wat lopen oefenen met draden spuiten van icing. Ik kreeg alleen mijn icing niet mooi rood,.. zou ik er meer kleurstof in moeten stoppen? Ik heb gewoor rood van wilton gebruikt. De tweede taart is voor de dochter van een collega van me. Wit/roze/grijs was de wens. Gevuld met bastogne en frambozen creme. ( Stiekem ben ik op de 2e wel trots ) paula zomaar- 31 oktober 2011 | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!
rnate, heb ik nog geen ervaring mee heb er een van fondant gemaakt. sweet ja dat zou heel goed kunnen en de poppetjes waren sochtends iets in de taart gezakt door t gewicht maar niet heel veel gelukkig! ik vind je icing wel mooi rood hoor! ik weet dat de kleurstof even na werk tijd nodig heeft om bij te kleuren althans is wel bij marsepein. @ll vandaag komt me cake pop maker binnen ben benieuwd!! Maar eerst met me kleine man van 10 maand naar het ziekenhuis voor buisjes...
@Shereen Je kan er op schrijven met royal icing bijvoorbeeld, maar dat is nog best lastig is mijn ervaring. Je kan dan beter uitstekers zoeken van letters. Bloemetjes doen het ook altijd goed Je kan makkelijk en goedkoop uitstekers halen bij de zeeman/action etc.. gewoon even bij de klei uitsekers kijken> Veel plezier..en wedden dat ook jij verslaafd raakt [/QUOTE] dank je voor de tips. Bloemetjes kan ik die zelf maken of moet ik ze kant en klaar kopen? Oja en weet je toevallig of ik de taart alvast kan maken en bekleden en dan in de diepvries doen? Zoja, waarin verpak ik hem dan voor ik m in de diepvries doe? Ik kan echt niet wachten om te gaan beginnen hihhi.
Bloemetjes kan je zelf maken. Met uitstekers, of zelf uitsnijden. Een taart kan je invriezen. Eerst in een taartdoos, dan een plastic zak eromheen. Als je hem wilt dontdooien haal je de plastic zak eraf en zet je de taart met taartdoos in de koelkast
Wauw Sweet, was dat je eerste keer met Royal icing. Ziet er goed uit! Mamavan3 succes met de buisjes. En al zo jong, dan hebben jullie flink getobd of niet? Bij het dochtertje van mijn vriendin heeft het super goed gewerkt de buisjes. Roosjes kun je ook zelf maken, op internet en YouTube staan verschillende tutorials. Op de leukste taarten . nl staan ook diverse how-to's. Nachtzon van dit topic heeft pas geleden ook een erg duidelijke tutorial gemaakt van makkelijke roosjes die er erg goed uitzien. Ik doe de taart in een plastic zak in de vriezer en laat hem met zak er omheen ontdooien. Het boltaartje was trouwens ook mooi, mooie kleuren dat wit en paars bij elkaar. Weet je al hoe de dooptaart eruit komt te zien? Ik mag ook weer een taart maken voor het zoontje van mijn nichtje (wel fijn, zo hoef ik niet over een cadeau na te denken). Hij houdt van voetbal dus ik ga me maar eens wagen aan een voetbal van een blanda.
nee nog geen idee hoe de taart er uit zal zien wel wil ik graag zo een babytje erop leggen en de zilveren parels gebruiken ik denk dat ik er de naam en doopdatum op zal zetten en roosjes gebruiken eerst maar het dilemma oplossen van al dan niet een stapeltaart of enkel en rond of vierkant
@Shereen De antwoorden heb je denk ik al gehad..er zijn inderdaad erg goede tutorials online te vinden. en t is gewoon veel oefenen @ Leentje Ehm ja dat was mijn eerste keer echt op een taart spuiten. Dat cornelli lace ( dunne friebeltjes op de bvovenkant heb ik al een keer eerder op een taart gebruikt, maar die hangende lijnen met strikjes is inderdaad voor het eerst. Ik geef ook grif toe dat ik het gewoon uit de losse pols gedaan heb.. om te oefenen. Ik heb wel een keer een avond mogen oefenen op een workshop bij Mamak. Ik vind het gewoon leuk kliederspul
mamavan3: hier had RQ zijn eerste set buisjes ook met 10 maanden, maar wat een opluchting! Hij doet het er zo goed op! Nu met zijn 3e setje bezig en zijn oortjes zien er steeds beter uit vanbinnen.
sweet vind het een mooi taartje met die openstaande flappen. leentje idd heel lang getobt eigenlijk al 10,5 maand. angelbaby al me 3 kids hebben buisjes nu, me oudste was ook 10 maand echt zon opluchting!
Hallo meiden, Ik wil ook graag beginnen met deze taarten te maken, welke materialen heb ik allemaal nodig om te beginnen? En waar kan ik het beste kijken?