De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    O wauw, de Ernie, auto en Hello Kitty taart zijn echt supermooi!!!!

Ik had gister opeens veel geluk, mijn nichtje is geboren :) en we zijn er meteen 's avonds heen gegaan. Overdag heb ik snel een taart gemaakt voor de kleine Bente (en eigenlijk voor de papa en mama! ;)) En vandaag stukje geproefd en hij was jammie! Zal zo proberen een foto te plaatsen.

Groetjes!

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    leuk sas!

3. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @ sas , gefeliciteerd met je nichtje ! hoe heet ze ? lief zeg :D

@ rozemarijke , was het toevallig de slagroom van lidl ? de krijg ik ook niet stijf ! verschrikkelijke slagroom vind ik het .

ik heb gisteravond mijn vissertje in zijn bootje geboetseerd , moet zeggen voor een eerste keer vind ik hem best aardig gelukt :D vrijdag ga ik de taart afmaken en zal dan ook een foto plaatsen ben benieuwd wat jullie er van zullen vinden :D

4. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Hoi meiden!

Sas wat leuk!
    Ben benieuwd naar je foto!

Ik ga morgen een taartje maken voor gewoon hier thuis, wil wat dingetjes uitproberen!
    Heb 2 vullingen, 1 laag witte choco mousse en 1 mix bc/geleroom, ben benieuwd!
    Zodra hij af is kom ik hem showen!

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Bij deze mijn boltaartje voor Bente! Snel gemaakt maandag, gevuld met vruchtjes, aardbeienjam en vanilleroom. :p

6. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Wooowww mooooi Sas!

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Bedankt meiden! Ik voel me echt een hele trotse tante haha!

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ooow leuk!

9. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Leuk Sas!! En gefeliciteerd!!:)

10. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
  11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lief taartje Sas!

Nou, hier ging net alles mis wat mis kon gaan :( Fondant scheurde aan alle kanten en de tweede keer ook weer. Heb het er maar op gegooid en geprobeerd te repareren en de rest ga ik verdoezelen. Laatste keer dat ik met fondant gewerkt heb, hahaha... Maarja, ik wilde stralend wit hebben en marsepein is nou eenmaal niet stralend wit te krijgen :)

Bij elkaar blijkt het toch wel heel hoog te worden trouwens, de taartjes, dus heb nu het laagste ronde taartje met zwarte marsepein bekleed en daar wil ik een star wars ruimteschip op gaan spuiten (icing) of puzzelen. Ga zo ff op zoek naar een mooi plaatje...

En ff vraagje over de mix-bc: die kun je toch gewoon gebruiken om af te smeren? Dat doe ik dus nooit weer, iig niet bij fondant. Spul blijft veel te zacht, voordeel van de bc 1:1 is toch wel dat het in de koelkast zo mooi stevig wordt...

12. Maia

Maia Niet meer actief

@sas: gefeliciteerd!!!
    En wat een lief taartje!

13. Maia

Maia Niet meer actief

@sonja & kitty: leuke taarten!

ik ben nu bezig geweest met boetseren maar dat is toch ook niet mijn ding :( maar ja, ze wil het persé en het is een collega van m'n man dus ach, vooruit, maar normaal doe ik het niet ;)

14. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Rozemarijke, wat balen zeg dat het zo flut ging! Heb nog nooit met fondant of die mix gewerkt dus ik kan je eigenlijk niet helpen met tips.... Maar ikzelf dacht dat die mix bedoeld was om te vullen...maar kan ernaast zitten hoor. Ikzelf maak altijd mix van roomboter en poedersuiker.

succes en met de versiering kun je vast wel een en ander verdoezelen!

15. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Maia en Rozemarijke, komen jullie hem wel hier showen je taartje?

16. Aphrodite

Aphrodite Niet meer actief

Mooie Taarten!

Botercreme mix zou ik niet gebruiken om af te smeren, daarvoor gewoon botercreme 1:1 gebruiken. Ik heb het in het begin een keer gedaan (want hij is zooo lekker) maar mijn hele taart zakte in en smelte weg :(

mijn hyves :) Wou ik al eerder eens doen, maar nu toch maar gedaan.
    LoveForCakes - Hyves.nl

17. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Sas, gefeliciteerd en het taartje is lief!

hihi iedereen aan de hyves nu? ;)
    Mijne staat in mijn onderschrift...

18. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Bij mijn rode taartje werkte de mix juist super, werd knetterhard in de koelkast en de taart bleef 3 dagen nog lekker en helemaal mooi. (mix voor kapsels werkt bij mij ook super daarvan, mooi hoog en niet mislukt terwijl het mijn eerste kapsels waren).

Laatste taartje was wat minder, maar dat lag aan de vulling niet aan de botercrememix :D

Ik heb gewoon die van de leukstetaartenshop, die zouden jullie dus niet gebruiken?

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik smeer wel af met de mix, gaat prima

20. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    dames vraagje .......wat zouden jullie een lekker combi vinden bij een bailey's vulling ?

ik gebruik eingelijk altijd standaard slagroom en dan een andere vulling voor de 2e laag maar dacht het nu eens anders te doen .............of is slagroom het beste ?

Deel Deze Pagina