De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aphrodite

Aphrodite Niet meer actief

In de winter durf ik het trouwens nog wel hoor, het was bij mij hoog zomer dus misschien dat het daar ook wel een beetje aan lag?

2. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    o oke! Handig trouwens die mix denk ik?

@ mamakitty, hoe krijg jij jouw taarten zo strak, ik bedoel de marsepein? Gebruik jij een smoother?

@ vraagje allen, hoe snel is dlt op t moment met bezorgen? valt me op dat ze veel dingen niet op voorraad hebben!

@ nog een vraagje, wat zal ik nou kiezen om witte marepein te gaan kleuren? En ik zie ook op sommige sites 'blanke marsepein'staan, dus anders dan de funcakes witte marsepein. Is die ook goed om te kleuren en uitt e rollen en zo? Scheelt namelijk iets in de prijs.

Groetjes!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, geloof dat ik bij zo'n uitgesproken smaak idd iets neutraals als slagroom zou doen. Maar misschien iets van vruchten er nog bij anders?

Nou, de bc-mix ga ik in het vervolg gewoon lekker gebruiken om te vullen en om af te smeren weer lekker 1:1 maken :D Heb ik dus bij het tweede taartje nu wel gedaan...
    Ga ze morgen afmaken, dus zal niet voor donderdag zijn dat ik ze kom showen! :)

4. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Sas tuurlijk gewoon blanke mp nemen en fie kleuren. 1/3 werkt het fijnst vind ik. En hoe snel de dlt is weet ik niet weet alleen hoe snel wij leveren.

5. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    De mix is echt minder geschikt om af te smeren door het water wat er in zit. Als vulling is hij perfect en lekker.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    errug lekker hihi

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Oke goed te weten als ik een taartje in de zomer moet maken, want nu idd in de winter als het koel is werkt het voor mij echt prima. Maar moet idd in augustus een klein bruidstaartje maken, die zal ik dan anders afsmeren ;)

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Leuk met die muisjes !!!

Ik ga zo ook weer een klein taartje vullen en bekleden. Krijg schoonma op de koffie.

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Sas, ik gebruik inderdaad een smoother.

@Rozemarijke, nou dit is dus jouw rampentaartje merk ik? Fondant wat scheurt etc...hoop dat het goed komt, maar dat zal wel

En bij mij.....weer een tevreden klant verliet het pand haha..ze was helemaal blij met de hello kitty!
    Volgende project: sweet 16 voor vrijdag en bumba voor zaterdag.

Vraag trouwens...de 1:1 botercreme, gebruiken jullie die ook om te vullen?

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nee ik alleen de mix

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik gebruik de 1:1 alleen bij hele vochtige vullingen, om te voorkomen dat de biscuit zeiknat wordt, als dun laagje eronder. Net zoals je boter op je brood smeert zeg maar :)

Heb bedacht dat ik het fondant eraf ga trekken en ga mengen met blanke marsepein... en dan weer opnieuw bekleden. Oja, en ik ga de bc-mix er ook af smeren en opnieuw afsmeren met bc 1:1 vanmiddag...
    Zit nu ff op m'n werk, (geen file haha, dus voor m'n afspraak aan even tijd om te forummen), maar ben rond 13 weer thuis als het goed is, (en dan zoit mijn werkweek er weer op voor deze week :D).

12. Maia

Maia Niet meer actief

de 1:1 bc is niet echt lekker om te vullen, omdat je (tenzij je echt heeeeel lang mixt) vaak nog de korreltjes van de poedersuiker blijft proeven!

ik smeer altijd af met 1:1, idd, wil niet het risico lopen dat m'n taart gaat smelten. Voor eigen gebruik gebruik ik nog wel eens de mix, maar nooit voor bestellingen.

nou m'n boetseerseltjes zijn af maar ben niet tevreden. Dus misschien begin ik vanavond wel opnieuw.. weet het nog niet... vind sowieso de taart leuker zonder boetseersels (weet ik nu al :D) maar ja, ze wil het zo dus ach :(

13. Maia

Maia Niet meer actief

dit is een kant ervan

14. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    maia, mooi!!!

15. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Nee geen 1op1 om te vullen

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    lief maia!

17. Maia

Maia Niet meer actief

ja toch wel? dank jullie in elk geval ;)

18. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Lieve meiden,

Wie woont er in de omgeving van Hellevoetsluis en wilt er voor mij een taart maken ?

Ikzelf kan ze nog niet zo mooi maken dat ik het op de verjaardag van die kleine kan presenteren ;)

Ik hoop dat iemand mij wil / kan helpen ...

Ik heb de taart op 28 maart nodig ...

Willen jullie me via PB benaderen aub ...

Alvast enorm bedankt !!

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mijn botercreme mix is bijna op, hoe kan ik botercreme om te vullen maken zonder mix weet iemand dat??? Of moet ik toch echt mix gaan bestellen?? Moet deze week nog 2 taarten maken (een 28cm rond en een 25x25 vierkant) red ik het met 300gr botercreme voor die 2 taarten??

20. Skye

Skye Niet meer actief

Jeetje, ben even een paar dagen niet geweest en heb zowat een uur nodig om weer bij te lezen hihihihi. Zijn weer hele mooie taarten voorbij gekomen zeg!!! Ik ga denk ik volgende week maar weer eens een taartje maken! Mijn collega wilde wel het persoon zijn die de taart lekker op gaat eten! Ik wordt namelijk niet blij van al die extra kilo's!

Nou heb ik mijn winkelwagentje op DLT al vol staan met spulletjes om te bestellen voor mijn dochter haar verjaardag, maar een vriendin van mij die in Limburg woont, gaat eerst naar duitsland (de kaufland) om daar te kijken of het niet goedkoper is! Daar blijken ze dus ook vanalles te verkopen. Ah, woonde ik daar maar!!!!! Maarja, dat hoor ik dus waarschijnlijk deze week en als het daar idd goedkoper is, dan gaat zij daar voor mij even wat inkopen doen!! Ben benieuwd

Deel Deze Pagina