De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

@skye: je kunt op verschillende manieren vlinders maken: spuiten van icing (is wel even oefenen), maar er bestaan ook plunger cutters. Zou dan wel fondant met tylose gebruiken zodat de vleugels rechtop kunnen staan.

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Tis rustig hier ;)

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    druk aan het bakken?

Gister het straatnaambordje gemaakt voor de taart van manlief.. vandaag vullen en bekleden. Kan hij morgen trakteren. (gewoon zomaar)

Heb nog meer zin om te bakken dus ga een klein stapeltje doen.. in ieder geval de biscuitjes maken vandaag.

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Leuk natasja!

Ja ik ken new kids, wij vinden het geweldig! Ben benieuwd!

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Zo de chocobiscuit gemixt... en maatje 10 cm staat in de oven..

6. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Er zijn ook Patchwork cutter voor vlinders.

Zo wij zijn op het eind punt aan gekomen.

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    en nu lekker genieten he sonja!

Zo mijn chocootje 10 cm kwam er nog redelijk hoog uit! 6,5 cm!

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    15 cm staat in de oven... hopelijk net zo veel geluk!

9. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland

Dat doe k ook echt zit nu nohg wat mail te doen heerlijk in het zonnetje 22 gr.

10. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hoi dames,

wat een heerlijk weer he!!! Zie dat ik weer aantal pagina's bij te lezen heb, doe ik vanavond als de kleine slaapt...!

Heb even een vraag, ga voor een bestelling puzzelen en nu vrag ik me dit af:

soms zie je puzzelplaatjes die zeg maar echt wat relief hebben (dan loopt het biojv. bij de randjes mooi rond, maar ook stukjes in het plaatje die net wat meer naar voren komen. Hoop dat je het snapt wat ik bedoel haha) iemand een tip hoe dat moet?

Tweede vraag, ik moet voor de taart van ma en van wo een puzzelplaatje maken, maar kan ik die al nu maken? En zo ja hoe en waar moet ik die dan bewaren?

Derde vraag, heb ik t begrepen dat je dus een plaatje meerdere keren uitprint, 1 als voorbeeld in een insteekhoes en dan onderdelen uitknippen en uitsnijden?

Sorry voor mijn vragenvuur haha!

Liefs, Sas

11. Skye

Skye Niet meer actief

Zo, ik had in mijn winkelwagentje op DLT al van die zilveren parels zitten. Voor decoratie! Maar liep ik gister toch even langs de jamin, dat scheelt toch wel een hoop hoor! Heb nu dan die tandenbrekende cola-parels, maar tis toch maar voor decoratie!

Was ik bij DLT €2.25 kwijt voor 30 gram, heb ik nu bij de jamin 200 gram voor €1.80. Dat is beter!

12. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    je bedoelt meer 3D puzzelen daar gaat wel wat techniek aan vooraf.
    je moet met dikkere stukjes werken die vormen en bewerken.

Een plaatje heb je vaak 3 keer nodig al red ik het meestal met 2.

En puzzels kunnen rustig een week van te voren gemaakt worden want het maakt niet uit of het nu op een bol zit of dat het gepuzzeld ligt.

Je kan het in een doosje bewaren of gewoon plastic er over heen.

13. Skye

Skye Niet meer actief

@Sonjaw: Ik wilde trouwens wel wat dingen bij jou gaan bestellen, maar jij hebt bepaalde dingen niet die ik nodig heb!! En ik ga natuurlijk niet bij 2 verschillende bestellen en dan dubbel verzendkosten betalen!! Dus volgende keer kom ik echt bij je bestellen hoor!!

14. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    geeft niet hoor maar wat heb ik niet?

bestellingen gaan gewoon trouwens

15. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Skye, haha niet op kauwen dus, maar scheelt idd wel geld ja! Vroeg me ook af, hebben ze in de supermarkt niet van die zilveren bolletjes?

@SonjaW, oke dan houd ik het nu even bij gewoon puzzelen! Bedankt voor je antwoord!

@ allen: ik moet een beetje mp bruin kleuren (lichtbruin) nu las ik op internet dat je daarvoor wat cacao kunt gebruiken. Iemand ervaring of dat wat is ? Heb wel wat kleuren, iemand idee waarmee je bruin maakt?

Groetjes!

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Sas, ik weet het niet, ik heb zelf de bruine kleurstof ook....

Skye, die bolletjes die je via de shops koopt zijn heeeeel klein, maar die bij de jamin etc zijn toch heel groot?

Sonja, geniet van je vakantie!!

17. Maia

Maia Niet meer actief

ik puzzel altijd van tevoren :) en bewaar m'n plaatjes in de vriezer onder wat folie.

@sas: bruin kleuren met cacao gaat heel goed.
    bruin maak je vaak door wat kleuren door elkaar te gooien. groen en zwart bijvoorbeeld. maar cacao werkt prima dus ik zou dat gewoon doen.

nou hier is 1 kapsel gebakken, de ander staat nu net in de oven :) morgen vullen/bekleden en decoreren.

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    zoo maaskantje is klaar... er ging vanalles mis, ruzie met mijn tappits.. scheurend marsepein... heb er knallende koppijn van.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bruin maak je officieel door rood, blauw en geel door elkaar te gooien. Afhankelijk van welke kleur bruin neem je meer geel, rood of blauw... Met rood en blauw moet je iig veel minder gebruiken dan je van de geel neemt. Teveel geel meng je wel weer weg. Teveel blauw of rood meestal niet...

Hier ff niks te bakken, maar da's niet echt wat :( Misschien ga ik morgen toch wat bakken dan :D

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gewoon voor de leuk dan dus... moet nog steeds een ander recept voor biscuit uitproberen (minder bloem erdoor in verhouding, recept van een vriendin) en heb een vierkant bakvormpje van 12,5 cm die ik eens wil proberen, omdat ik nog geen vierkante taarten gemaakt heb... En ik heb nog balina paste to cover chocoladesmaak die ik uit wil proberen, (de chocoladefondant is niet koemelkvrij, deze dus wel, dus ff kijken of dit lekker is :)).
    Nu nog even bedenken wat ik daar dan voor leuks mee zou kunnen.

Deel Deze Pagina