hahahah ja zo was ik ook bezig.. chocomix uitproberen, wil wel eens een klein stapeltje enzenz.. zo was ik lekker bezig vandaag.. Taartje gaat naar mijn ouders... gewoon omdat ze zo lief zijn.
leuk Natasja dat je wat gemaakt heb, foto??? Ben benieuwd! Maaskantje, klinkt leuk hoor! @ bruine marsepein, ik ga het proberen met cacao. Moet voor woensdag een taart maken met Diego, dat jongetje heeft een beetje getinte huid geloof ik. @ Rozemarijke, ja haha dan kriebelt het he als je niks hebt om te bakken? Ideetje = vast een paastaartje? Ik bak meestal niet voor mezelf of om weg te geven, te duur. Maar dus wel bestellingen en ook wel om cadeau te geven! Heb net de lussen van de lintenstrik zilvergeverfd. Volgens mij wordt het wel mooi, maar die verf was vrij lastig. Kreeg snel zeg maar bladdertjes door de nog natte verf, dat het niet zo goed hecht zeg maar. Nu drogen ze en t is in ieder geval zilver haha! En als ie in elkaar zit dan doe ik er nog duster overheen. (moet je dat strooien of met een kwastje poederen eigenlijk?) Nu lekker in bed hangen en tv kijken en vroeg slapen! Beetje voorjaarsmoe geloof ik! Groetjes!
Heb mijn stapeltje nog niet af, dus geen foto nog.. Maaskantje zal ik zo uploaden.. niet helemaal geworden zoals ik het wilde maar ja...goed genoeg om zomaar te trakteren.
ik zou het met een kwastje doen rozemarijke. nou mijn taart is inmiddels gevuld, afgesmeerd en bekleed en ik ben nu even aan het printen voor de versiering. vanmiddag wat fondant kleuren enz. en dan decoreren maar
whaaaaaaa stapeltje is gelukt en heeeeel leuk geworden, al zeg ik het zelf! Ik ga even kind de borst geven en dan dan proberen heel mooi op de foto proberen te zetten
@Sonjaw: Ik wilde van die bloemetjes van marsepein! Die zag ik bij jou niet staan. @Mamakitty: Ze zijn idd redelijk groot, maar ik wil ze om de taart heen leggen, dus dat is dan niet zo erg! Dan heb ik ze liever wat groter. Ik was al bang dat ze bij DLT heel klein zouden zijn!
owja.. gevuld met botercreme en aardbeien jam.. en de bovenste met jam en mona yoghurt aardbeien kwarktaart pudding.
Wel mooi hoor natasja!!! 1 vraagje, heb jij nou de bovenkant of onderkant van het kapsel boven gedaan en bekleed. Hij lijkt zo bol te staan, of komt dat door de foto
@Natasja: hij is leuk! Heb hier vanochtend een kleipistool gekocht bij de pipoos Straks een kapsel bakken en dan morgen maar eens uitproberen...
Ja, dat wist ik nog dat je dat zei... Nou, ik vet 'm wel ff in met crisco En ga gewoon even zien of ik de marsepein of fondant ook soepel en zacht kan maken voor ik aan de slag ga. Zat trouwens te bedenken: zou 1:3 marsepein hierbij sowieso niet gemakkelijker gaan? O, en vraagje: welke sneeuw-uitstekers heb jij? Die zijn zo mooi! (Die van mij zijn eigenlijk meer geschikt om koekjes mee te maken...) Hier twee kapseltjes af, een klein vierkantje en een kleine ronde. Iets te lang gestaan, want ze zakten alweer wat in, dus gauw maar uit de oven getrokken Ga nu ff naar de super, even zien wat ik erin ga gooien aan vulling Of eigenlijk, nee, heb nog wel zat in huis. Lemoncurd en advocaatreepjes. Die laatste ga ik maar eens even door wat botercreme heen smelten... Eens zien of dat lekker is (Zeker in combi met die chocoladesmaak-balinapaste. Was er trouwens nog iemand die daar ervaring mee heeft?)
lief taartje Natasje! @Rozemarijke: advocaat? Dat is heerlijk in een taart nou mijn taart is af en wordt over een uurtje opgehaald. Gevuld met chococreme en aardbeienjam. Heb heel veel tassen bekeken online en ook alle die al eens eerder op dlt forum gepost zijn door anderen en toen aan de slag gegaan. vind hem wel aardig gelukt
@Maia: hij is mooi! En advocaatreepjes door de bc omdat ik bonbonbloc niet mag (zit melk in natuurlijk). Maar ik heb even geproefd toen ik ging vullen en het is lekker Nu nog zien of het in combi met de hele taart ook lekker is Voor manlief heb ik wel bonbonbloc gedaan: de ene helft van het taartje is advocaatreep en de andere bonbonbloc
prachtig maia! mijn ouders vonden het taartje erg leuk en lekker.. ook neef en zoonlief zater er lekker van te smullen. Mijn man's collega's hebben ook gesmult van maaskantje hahahahah en ik kreeg een groot compliment.. lekkerder dan van Dunya! (taartenatelier in rotterdam, hebben mijn bruidstaart gemaakt en nog veeeel meer taarten voor mijn familie) 1 van de collega's wilde zijn vrouw ook laten proeven dus die heeft een taartje besteld! Erg leuk!