De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    kan iemand mij uitleggen hoe het nou zit met marsepein in verhoudingen ? geloof dat 1:3 en 1:4 het beste zou zijn ? maar waar staat dat voor ? ik heb hier bijv marsepein liggen met 54 % amandelen is dat dan goed of niet ?

wie kan me dat vertellen ?

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Thanks!

3. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland

heb het gezien gaat morgen met de post mee;)

4. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    In 1/4 zit meer suiker. En is wat stugger van samenstelling.

1/3 is zachter en zeker beter voor boetseren.

5. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo taartdozen!:D

Mijn zoontje heeft dus koemelkallergie ( enkippenei waarhscijnlijk) en is volgende week (3 april) jarig. Dan word hij 2 jaar. Ik weet me god niet hoe ik zon taart moet bakken want zon kokkin ben ik niet!:( En in de winkel staat ook bijna niks wat hij mag hebben. Ik wil zo graag iets met slagroom omdat ze daar gek op zijn, mijn dochtertje is over 2 weken ook jarig en die heeft geen koemelkallergie.. maar mijn zoontje van bijna 2 heeft wel goed door als de ene iets lekkerders krijgt dan hijzelf...;):$ ik weet wel dat er soya slagroombussen bestaan..

WIe o wie kan mij wellicht helpen , wie zou eventuuel een mooie kindertaart maken die koemelk en kippenei vrij is en ook nog eens lekker? Als het niet zo lekker is dan gewoon een klein taartje voor meneer alleen maar wel met dat ssoyaslagroom in ieder geval hahaha.

Helpppp ik hoop zo dat er iemand is! Ik zou er zelfs graag voor willen betalen hoor!;)

Stuur me een PM/berichtje als je me wilt helpen aub? alvast heel erg bedankt!!

6. Blaak

Blaak Niet meer actief

(hey die tijd klopt niet echt wanneer ik dit bericht heb gepost! 2 uur terug staat er! :p)

7. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Effe zomer tijd instellen.

8. Maia

Maia Niet meer actief

Arnhem is voor mij helaas te ver weg. Succes met je zoektocht :)

9. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Heb even gekeken hij staat bij mij wel aan maar is niet goed.

Misschien een oproep op de DLT plaatsen.;)

10. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik kom uit arnhem !

11. Skye

Skye Niet meer actief

Ik woon ook echt totaal niet in de buurt!!

Mooie taartjes weer dames!! Ik heb niet zo veel tijd meer om te bakken! Waarschijnlijk wordt mijn eerstkomende taartje die vor mijn dochtertje!

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

@koemelk- en eivrij: geloof dat Romaira zich inmiddels opgeworpen heeft? :) Voor mij is het idd ook te ver, woon in Den Bosch... Nijmegen zou nog wel gaan...
    Maar Romaira: ik kan je nog wel van tips voorzien mocht dat nodig zijn :D
    Iig kun je voor het bakken beter niet de spuitbussen nemen, maar de gewone soyatoo slagroom, en daar wat klopfix doorheen. Het wordt niet zo stijf als slagroom, dus daar moet je rekening mee houden als je het gebruikt voor vullen ofzo.
    Verder voor botercreme 1:1 de plantaardige margarine van AH of wajang, alle andere 'plantaardige' margarines zit toch nog melkbestanddelen in.
    Voor ei kun je eivervanger kopen, (no-egg heet dat). Is net als de soyatoo te krijgen bij de reformwinkel. Je moet dan wel wat vocht bij bijv de glutenvrije mix van Scharr doen, zoals een beetje sojamelk of rijstemelk, (maar bij die mix moet sowieso wat melk, dus dat scheelt :)).

13. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik lees op dlt wel eens over je bakblik verhogen met bakpapier , weet iemand hoe je dat doet ? hoe je het moet vouwen dat bak papier ?

14. Aphrodite

Aphrodite Niet meer actief

Als ik dat doe knip ik brede stroken bakpapier en die plak ik met een beetje boter aan de binnenkant van het bakblik zodat het er een stukje bovenuit steekt.

15. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    oh super tof ! dank je !
    ik heb een siliconen hart vorm en wil proberen hem te verhogen met bak papier !

@ rozemarijke
    dank je voor de info , sommige dingen wist ik andere weer niet :D
    mag ik vragen welke vulling jou favo is (melkvrij dan ? ) ik heb de vrije hand gekregen voor de vulling vandaar dat ik het vraag :D

@ hier............
    de site doet goed zijn werk zeg poeh gister 3 bestellingen binnen gekregen ! zoooo leuk he :D

16. raspberry

De simpelste melkvrije vullingen zijn jam of pure chocopasta, maar ik maak graag lemoncurd (maar is niet eivrij).
    Ik zag op het forum bij ingezonden recepten een recept voor marshmellowchocomousse en die klonk goed.
    Ik maak zelf wel vaak chocomousse, maar die is dus niet eivrij...

17. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
  18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hmm dat zou ik niet kunnen opeten

19. raspberry

Wow, die is echt mooi! Maar ik zou geloof ik ook wel moeite hebben om daar een mes in te zetten, omdat ie zo levensecht is...!!!

20. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    heeeeel gaaf gemaakt zeg, maar ook ik zou er mijn mes niet in durven zetten

Deel Deze Pagina