De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Zo dat is al weer even geleden....
    Ben volgende week jarig en ga dus weer lekker wat taarten maken (stond even op een laag pitje). Ga 3 taarten maken. 1 voor op mijn werk en 2 voor thuis. (1 mokka, 1 appeltaart en 1 marsepein)
    Nu wil ik voor thuis dus een mokkataart maken. Heb spuitzak en spuitmondje van wilton binnengekregen van de week, maar moet je dat mondje gewoon zo los in de spuitzak laten vallen (zonder iets vast te draaien), gaat het er dan niet allemaa langs?
    Ik wil trouwens de BC van DLT gebruiken met wat oploskoffie. Is dat lekker?

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Dan doe ik ook keukenfolie (doorzichtig) op de marsepein, dan de tappits erop en drukken maar ;)

3. Aphrodite

Aphrodite Niet meer actief

Heb je er een coupler bij ? Wilton Adaptor Standaard - 411-1987 - De Leukste Taarten Shop

Die laat je in de zak vallen en daar zet je het spuitmondje onder en kan je hem aan vast draaien.

4. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Nee... zie je wel...
    Hmm, heb eigenlijk niets nodig verder en om nou voor 1 euro te bestellen...

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb ook een koppelstuk eraan geloof ik.
    *gaat zo even kijken, want toch een taartje bakken :D*
    (ik ga een calimero als paasei maken voor de Pasen. Gaan we die met kids en mijn ouders zondag lekker oppeuzelen :D)

6. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen

je kun evt dlt een mail sturen en vragen of ze de adapter per brievenbuspost willen sturen. Dan scheelt het heel erg in de verzendkosten.

Maar zonder adapter zijn ze ook te gebruiken! Gewoon een puntje van je zakje afknippen en hem er gewoon in laten vallen! Als het goed is moet er dan niets langs lopen. (of je moet een heel klein spuit gaatje hebben dan moet je zoveel kracht zetten dat je het er wel langs drukt, sprak zij uit ervaring :D)

7. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    had net een biscuit gemaakt als cake vorm....
    komt hij er toch niet uit!! :(

Nu heb ik dus allemaal stukken. Dan moet ik maar cake balletjes maken...

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    mammievanroy, jij bent dus weer druk de komende tijd! Leuk! Bakze!

Rozemarijke, calimero, wat leuk! Ik maak geen taart voor de pasen, nu een stapel aant maken, dus daar druk mee.

Zanoni, balen joh! Gebruik je bakspray toevallig? Ik heb die van dr. oetker en bij mij plakt nooit iets vast!

Nou mijn biscuits zijn klaar voor de opdrachtstapel voor morgen (en ze willen weer niet hoger dan het blik grrrrrrr), vullingen (roombotercreme en aftereight vulling) zijn klaar, kroon is klaar, strik is klaar, vlinders en bloemetjes. Vanaaf maar eens vullen en bekleden.

9. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    OK, ik ben echt een kei in rotzooi maken, dus dat komt wel goed :D
    Ga het zonder proberen....

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nou die biscuits kan ik dus bewaren in de vriezer voor een andere keer.....ben dr lekker bij met de kop......heb 2 naturels gemaakt, moesten chocola zijn...grrrrrrrrrrrrrrrrrrr nu ja, vanaaf maar ff maken dan.....*zucht*

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, heel verhaal getypt, knalt de verbinding eruit :(

@Mamakitty: heb hier gemerkt dat grote bakblikken lastiger hoog te krijgen zijn, maar als ik ze verhoog met bakpapier, lukt het beter...

@Zanoni: gebruik hier de spray van de webshop en dan vallen m'n kapsels er zo uit na het bakken! :)

@MammievanRoy: hier ook een koppelstukje. Kun je anders niet bestellen bij Sonja, heeft die ze niet? Kan zo door de brievenbus volgens mij...

Ga hier morgen even kijken naar een keukenmachine hier in de buurt :) Ben benieuwd, ze vragen er maar 15 euro voor. Ga ook alleen even kijken omdat het op 10 minuutjes rijden is... ;) 't Is ofwel een vreselijk ding, ofwel zijn het gewoon geen handelaars. Ik hoop uiteraard het laatste... :D

12. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hey dames, ja ik dacht zelf ook aan 2,50 pp vragen. Want ze zei al dat velen 4 euro vragen maar dat zijn mag ik hopen echt de profs..... ik vind het zo veel maar jullie hebben wel gelijk, ik zal er veel uren mee bezig zijn!

tapits uitstekers: mp dun uitrollen, strookje snijden, folie erover, tapit erop en goed aandrukken, wat heen en weer schuifelen en voila!

@ rozemarijke ik hoop ook het laatste voor je!

13. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ zanoni, balen hee, lukt het wel met die stukken?

@ mamakitty, he wilde net schrijven wat heb je een mooi schema....! Nou ja gelukkig is een cake bakken niet het meeste werk...

meiden, vraagje, heb de laatste paar keer de cake ingevroren, maar bij mij kruimelt eht juist als ik hem dan ontdooi en ga snijden! Moet dan daarna veel meer gaan smeren met botercreme.... wat zou ik anders moeten doen?

En nog een vraag, heeft iemand bakspulletjes van de Ikea en zo ja bevalt dat? (taartzaag o.a.)

14. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Rozemarijke, ik verhoog ook altijd met bakpapier...vreemd trouwens, want de kleine taart voor de stapel moest 35 min wachten tot de grote klaar was en de kleine was heel hoog! Dus ik heb nu chocolade biscuits gemaakt en laat ze ff een half uurtje staan wachten en dan de hete oven in.....
    Hoop het laatste!! Zou fijn zijn he!

@Sas, 2,50 is harstikke mooi meid! Doen!
    Ik heb niets van de ikea.
    Ik zou de taart snijden en DAN pas de vriezer in, dan hoef je niets meer te doen behalve vullen en afsmeren.

15. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Heb haar een PB gestuurd, bedankt voor de tip

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hoe ist verder met je??

17. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36

18. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Gaat prima hoor, moeten alleen even goed kijken waar de centjes heen gaan tegenwoordig. :(
    Niets ernstigs hoor, maar gewoon opletten. En dat is heel moeilijk voor mij :D
    Maak af en toe nog wel een taartje hoor...

19. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    en dan ga ik idd 2,50 doen en dat lijkt me een heel mooie prijs gezien: luxe vulling, aardig wat afwerking e.d.

mammie v roy gaat het om een grote spuitzak? .... want die koop ik bijv. gewoon bij de blokker.

20. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mes? je hebt toch wel een taartzaag he? Ik heb zo'n dubbele, zaag je meteen 2x door...handig! Ik wil niet meer zonder.
    hihi oke oke, bekleden moet je dan ook nog :p

Deel Deze Pagina