Thanks Nou, dubbele pech; ik vanmiddag even aan het botercreme maken (mix): wordt die machine zo heet, dat dat ding waar de mixer opzit gewoon smelt! Heb de verkoper maar ff gemaild of zij nog een bon heeft, want ik ga Kenwood hier maar even over aanschrijven: dat moet toch niet mogen! @Amfy: leuk man! leuk he, zo'n fooi Had ik bij m'n R2-D2 ook, heb ik toen ook een mooie fooi bij gehad! Nou, hier wisselt het wat... ene moment keiberoerd en dan weer beter. Wel herkenbaar van wat we aan Thirza merkten de afgelopen week, dus pfff... m'n weerstand heeft het net niet lang genoeg gehouden
@ rozemarijke, sh* hee, dat is balen! Is dat de machine die je laatst van MP hebt gevonden? vraag aan iedereen: ik wil een mixer kopen op zo'n standaard, maar is die dan ook sterk genoeg om botercreme (1 op 1) te mixen? Omdat dat natuurlijk behoorlijk zwaar is, moet je dan een bepaald vermogen hebben? Nog een vraag, kun je botercreme 1:1 ook invriezen?
en nog een vraag, ik had laatst een stuk taart ingevroren en weer ontdooit maar dan buiten de koelkast. De mp ging smelten.... had ik m in de koelkast moeten laten ontdooien?
mijn mixer op standaard is sterk genoeg om botercreme 1 : 1 te mixen ! En botercrem kan idd ingevroren worden . amfy had een mixer die niet sterk genoeg was om 1:1 te mixen .....of kwam dat nou door wat anders dat de mixer kapot ging
Ja, kun je invriezen En denk dat de taart idd beter in de koelkast ontdooid had kunnen worden: buiten de koelkast gaat denk ik te snel, waardoor het dan smelt... En wat betreft mixer: misschien was dat het euvel hier vanmiddag wel Maar goed, bij zo'n dure machine die ook hakt en weet ikw at, verwacht je dat toch niet? En ik had de boter al superzacht laten worden! Maar dus misschien wel handig om een beetje krachtige motor te hebben.... Ik heb een mail naar Kenwood gestuurd met foto's van de onderdelen... 't is gewoon echt gesmolten: van de zotte! En is idd de machine die ik via MP had gekocht. Maar 't ligt echt aan de machine en dit was ws eerder gebeurd als de dame van wie ik hem gekocht heb, er ook mee had gemixt (maar zij had -en dat was aan de onderdelen ook te zien- alleen de blender gebruikt). Nouja, benieuwd wat Kenwood doet....
balen hoor!!! je zou zeker wel mogen verwachten dat die machine t kan! Onze mixer is vrij snel na het begin van mijn taartenmanie gesneuveld...haha! Heb nu tijdelijk die van de buren maar wil dus een nieuwe natuurlijk! Sonja watvoor een heb jij? Groetjes!!
@sas: je kunt het inderdaad invriezen en inderdaad, in de koelkast of op een koele plek laten ontdooien, omdat het anders te snel gaat. nou mijn versierseltjes voor mijn taartje staan klaar (tussen het gehuil van dochterlief door want die weigerde te gaan slapen). Morgen bakken/vullen/bekleden en donderdagochtend versieren..
ik zou de Kenwood Patisser kopen niet al te duur en werkt super ik heb er 2 en ook goed voor 4 pakjes boter
Oww ik ben bijna jarig *kijkt manlief smekend aan * Ik heb de komende weken aardig wat opdrachtjes dus die handmixer moet echt een keer de deur uit
Leuke Taartjes Sas, die bierdop wil ik ook nog graag een keertje maken. Over een paar weken mag ik eindelijk een taart maken van Woezel en Pip. Ik vind dat echt schatjes dus ben superblij met de opdracht.