De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Gisteren een workshop gehad en dit was het resultaat:

Bekijk bijlage 45018

Foto is een beetje wazig.
    Is gevuld met een vanille botercreme en viervruchtenjam.
    Bekleed met marsepein en fondant.
    Bijtjes zijn niet helemaal zoals ik het graag zou willen. Had er niet zo heel veel tijd meer voor, dus beetje afgeraffeld.

2. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
  3. Maia

Maia Niet meer actief

hij is leuk mamie van Roy!

4. wensje2010

wensje2010 Actief lid

11 jan 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ iedereen

Bedankt voor jullie tips...ik ken die website inderdaad. Ik ga het gewoon een x proberen. Maar ik zou dolgraag een workshop willen volgen voor deco..etc Ik denk als ik het een x gezien heb dan is het wat makkelijker.

Ik laat jullie wel weten als het gelukt is.:(:(:(

Nogmaals bedankt dames

groetjes Wensje

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

@MammievanRoy: hij is echt snoepig! Zal hem maar niet aan mijn man laten zien, want die gaat van insecten en aanverwante beestjes helemaal over z'n nek, hahaha. (Nee, hij is helemaaaaaal geen watje, hihi).
    Maar ik krijg er direct trek van hoor :)
    Ga hier vanavond en morgen met m'n chocoladetaart bezig :)

6. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    :D Ik heb een keer een musje uit de schuur moeten jagen, omdat mijn vriend er niet meer in durfde....
    (ja ja echte mannen zijn bang van vogels :()

7. Maia

Maia Niet meer actief

haha geweldig!

@wensje: op YouTube kan je ook veel voorbeelden zien van hoe je taarten bekleed e.d. Heel handig!

8. Boets

Boets Niet meer actief

Voor: Wensje 2010

Bedankt voor je lieve reactie.
    De recepten kun je heel makkelijk vinden op www.deleukstetaarten.nl onder het kopje tabellen. Tip is wel om de baktijd in 3e te verdelen en dan de oven iedere keer 20 graden warmer te zetten. ik doe 140 160 180.
    Krijg je een betere stijging van je taart.
    Als vulling is het heel makkelijk om banketbakkersroom te maken en wat jam ertussen. Als ik je nog ergens mee kan helpen, stuur dan even een pb. Dat leest makkelijker.
    Veel succes met je behandelingen!!!! Ik hoop dat het spoedig zal lukken voor jullie

9. Boets

Boets Niet meer actief

@ sas26

Wij bakken nu een jaar taarten. Hebben verschillende cursussen gevolgd. Doen er nu 1 om strikken te kunnen maken. Dit met tylose in de fondante. Dinsdag is de laatste les zal dan een foto maken en op de site zetten. Daarna gaan we met royal icing beginnen.

10. Maia

Maia Niet meer actief

@boets: zijn dat al jullie taarten die op je site staan?

11. raspberry

Zo, hier staat een koemelk-vrij chocoladetaartje in de oven :)
    Ga hem vullen met after-eight-creme (met de sojaslagroom die ik dinsdag gehaald heb). Ben benieuwd... :)

12. raspberry

oja, @boets: leuke taartjes hoor! :)

13. raspberry

En hij is klaar :) Hij ziet er iig erg mooi uit, (mooi omhoog gekomen ook). Maar goed, kan zaterdag pas proeven, want dan viert de betreffende vriendin haar verjaardag :)
    Morgen iig lekker aan het knutselen om 'm te bekleden :)

14. Maia

Maia Niet meer actief

grrrrr ben bezig met ieniemienie puzzeltjes van 5 cm hoog... doe ik ook niet meer hihi, wat een gepriegel zeg! voortaan pak ik mijn printer wel en print ik ze uit (heb een foodprinter)

15. raspberry

O, da's mooi! Dat vroeg ik me af he: hoe werkt zo'n ding en wat kost dat eigenlijk?
    Maar 5 cm: dat klinkt wel als gepriegel ja :(

16. Maia

Maia Niet meer actief

eh, nou je hebt ouwel (eetpapier), frosty sheets en icing sheets (weet niet hoe ik dat moet uitleggen, flexibel, ruikt/smaakt vanille en is ook eetbaar) en dat gooi je in de printer en de inkt is eetbaar en dan kan je dus leuk printen :)

op mijn website staat bij verjaardagstaarten een taart van Louis Vuitton en de middelste taart is het logo van LV geprint :)

ehh en hoeveel het kost. Je bent qua aanschaf van printer zo'n 80-100 euro kwijt (ligt eraan waar je hem koopt) en de sheets kosten zo'n 25-30 euro per 20 dacht ik, maar voor een normale taart gebruik je er al zo'n 2 per laag dus het gaat wel snel.

17. raspberry

Hmm, ik moet dan ook maar gaan sparen van wat het taartenmaken voor anderen me op gaat leveren, want dat is te veel om zomaar voor de lol eens te kopen.
    Maar wel leuk, want je taarten krijgen er net even wat meer mee :)
    Je maakt trouwens echt echt mooie taarten!

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Sorry ben ff niet geweest, nogal druk thuis....de kleine man gaat zich ineens bewegen en dan moet mama paraat staan ;)
    Ik ga zaterdag weer bakken.....

Wat een mooie bijtjes taart!!!!!

19. Maia

Maia Niet meer actief

@Rozemarijke: dank je :)
    En als je een keer een printje wilt uitproberen mag je me altijd mailen. Ik heb geen ouwel, alleen frosty en icingsheets :)

@Mamakitty: lekker toch met de drukte!

nou ik heb mijn mini puzzeltjes af. Wat een werk zeg pfff :( grote Dora voor erbovenop ligt ook al klaar dus lig lekker op schema). Vanmiddag denk ik alvast biscuit bakken, dan kan ik morgen op mijn gemak vullen en bekleden en versieren.

dit is trouwens mijn laatste opdracht voor de komende tijd. Heb er nog wel 2 in februari staan, 2 in maart, 1 (bruidstaart) in juni en 1 (bruidstaart) in juli maar verder doe ik het rustig aan want ik heb per 1 februari een nieuwe baan. Ben nu 4 maanden (naja, ben 10 mnd thuisgeweest) met Fleur geweest dus dat is al langer dan veel andere moeders hebben maar toch, vind het wel moeilijk maar goed, het is niet anders. Dus daar krijg ik het wel druk mee en dan heb ik geen tijd meer voor taartjes. In elk geval, minder tijd ;) want ik kan heel moeilijk nee zeggen hihi..

20. raspberry

@Maia: heerlijk, zo lang de tijd na je verlof. Ik had 14 weken, want 4 weken vakantie erbij opgenomen, maar dat had ik toen ook wel nodig, pff... (Thirza had kiss en was dus nogal een huilbaby :( Kwamen we pas met 10 weken achter en tegen de tijd dat ze echt rustiger werd, kon ik weer aan het werk).

Wat betreft de printjes; is dat makkelijk op te sturen dan? En wat zijn de verschillen tussen ouwel, frosty en icing dan?

Deel Deze Pagina