hallo! Sorry dat ik hier zo even in kom breken, Maar ik heb een aantal vragen.. Vriendlief kan super mooie taarten maken. Hij wil nu naast zijn werk wel taarten gaan maken voor andere mensen. Maar hoe kun je dit het beste aanpakken? Hoe zijn jullie hier mee begonnen? heb je een internet site en doe je het alleen voor woonplaats e.o? en hoe doe je dat qua prijs en zo?? verdien je er zelf iets aan? Nou ik hoop dat iemand mij deze vragen kan beantwoorden liefs
Ik doe het te kort om daar goed antwoord op te geven. Ik heb gewoon een hyves aangemaakt en ben gaan bakken voor familie en vrienden.. en daar rolt wel eens een opdracht uit. Zo ik hem mijn bumba af... heb bumba geboetseerd hihi best leuk geworden. Ik zal morgen fotos plaatsen want mijn kunstlicht foto's zijn niet zo mooi geworden. Ben best trots op mezelf hahahaha
Nee hoor je hebt gelijk.Jij moet de taart maken en je moet weten waar je aan toe bent. Zelfs met betalen is het hier simpel 1 week voor het afleveren is hij betaald nog nooit iemand over gehoord. Hoe begin je. Veel maken voor vrienden en kennissen. Rijk word je er niet van. Prijzen bepaal je echt zelf.Kijk bij andere en maak je prijs. Als je op internet reclame maak moet je het opgeven bij de belasting als extra inkomsten. En zo ga je verder. Bij mij is het allemaal nog een stapje verder maar ik doe het beroepsmatig.
Balen zeg , las net een mailtje terug over die opdracht waar ik het over had en ze zegt steeds ik laat je wel een datum weten ...en anders volgend jaar :O heb nu dus gezegd dat ik echt een definitieve datum wil en anders maar een afzegging want hier kan ik gewoon niets mee , onbewust moet ik rekening houden met haar terwel er niets rond is daar hou ik niet van dus denk dat het wel een afzegging zal worden ! kreeg net wel een mailtje voor een prijs opvraag voor een taart voor 30 personen , hoeveel vragen jullie daarvoor ?
Jee Romaira wat een gedoe zeg. Hier is het heel simpel: ik wil 50% van het totaalbedrag op mijn rekening hebben 1 week van tevoren en bij spoedopdrachten die binnen een week vallen wil ik 100% op mijn rekening. Zo voorkom je dat mensen ineens de taart niet willen of zelfs niet komen opdagen. Niemand erover gehoord, iedereen doet het netjes.
ja das wel een goeie maar dan moet je wel een datum hebben hahahaha en wat zou jij voor 30 personen vragen ? je zit dan al gauw aan een stapeltje of niet
het is heel normaal als je bij de bakker iets besteld moet je hem ook gelijk betalen. 30 personen wat reken je normaal per pp? Dat keer 30 en dan kijken welke deco ze willen boetseersels zijn meer geld. Moeilijkere puzzels ook een kleine toeslag. Stapel ook toeslag. Enz ezn enzs. Je moet vragen waar jij je goed bij voelt.Vinden ze het te duur jammer dan mensen hebben geen idee hoe lang je er mee bezig bent en dat er echt speciaal een taart voor hun gemaakt word en niet zoals bijd e bakker we nemen een biscuit uit de vriezer en spuiten hem effe vol.
Hier heb je maten en pp bij de maten. Link verwijderd! prijzen moet je niet naar kijken zijn voor jouw denk ik te hoog. Maar dan heb je een idee voor het aantal personen met de maten.
Dit zijn mijn prijzen, klikken op producten en dan op prijslijst Kun je vergelijken. Voor 30 personen kun je een vierkante doen 30x30 of een stapeltje idd. Ik zou een stapeltje mooier vinden, maar tis maar net wat de klant wil he Link verwijderd
Natas, ik heb eindelijk een datum met Pebbles geprikt Het word 10 juli van 10 tot 15 met uitloop naar 16 uur. 65 incl lunch en materiaal. We maken dus een schoen en een tas.
Ja zijn het nette prijzen? Niet te duur of te goedkoop? Ik zou die workshop ook graag willen doen, maar die kosten, dat ga ik niet redden nu
Nou bumba is opgehaald.. bleek iemand uit dezelfde straat te zijn.. ik woon op 27 en zij op 37 hahahahah
Echt natasje? Haha das wel heel toevallig he, en leuk!! Ik heb weer een bestelling, voor volgende week maandag/dinsdag, mario taart!! leuk!
@Paars: ik bak meest voor vrienden en familie nog, en dan reken ik de kosten voor ingredienten enzo, plus nog een beetje erbovenop. Ligt er een beetje aan hoeveel werk het is. Voor vreemden reken ik iig 1,50 pp, en dan afhankelijk van boetseerwerk, stapelen en soort vulling meerprijs. Al met al 'verdien' ik denk ik zo'n 10-15 euro op een taart. Wat een schijntje is, als je dan bedenkt dat je met een stapeltaartje zo een hele dag aan uren kwijt bent geweest... Ga in de toekomst -als ik meer ervaring heb- wel meer vragen, maar ik ben nou ook nog weer niet zo heel lang bezig, dus ja...
zo mamakitty dat ik kort dag ! maar wel leuk een mario taart ik krijg net een bestelling binnen voor weer 30 personen dus weer een stapeltje hahaha cooool !
Ja stuur even een mailtje naar info@taartvoorgrootenklein.nl Dan krijg je een bevestiging met alle gegevens. gezellig leuk.