De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Verder ben ik gisterenavond nog bij de huisartsenpost geweest. Had al een uur last van buikkrampen, dus nadat ik m'n schoonzusje had gebeld, manlief was werken, toch maar de VK gebeld. Die is even komen kijken maar met de beeb was alles goed en het waren geen weeen. Ze zei, ga toch maar even langs bij de dokter.
    Nou, die wist ook niet wat het was, uiteindelijk een urinemonster, daar kwam ook niks uit, dus kreeg ik paracetamol zetpil 1000mg en een drankje voor m'n maag. (ondertussen al 3 uur krampen, au) Als dit niet binnen twee uur verlichting zou geven, moest ik worden opgenomen in het ziekenhuis.
    Nou gelukkig werd het beter en heb ik momenteel zo goed als geen last meer, nog een beetje rommelen maar niet zoals gister. Was toch wel effe schrikken!
    Nou fijne koninginnedag allemaal, ik ga zo nog effe over de vrijmarkt.
    Groetjes Nathalie

2. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hey n4th4li3
    wij zaten idd samen bij de maartmama's 2008
    zie dat je weer zwanger bent gefeliciteerd

mooie taarten seg
    hoe krijgen jullie die gekleurde laag toch zo goed en die figuurtjes (wat gebruiken jullie eigenlijk om af te dekken?)

3. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    je bedoelt de blauwe laag? Dat is bij deze taart fondant, suikerpasta, maar je kan ook marsepein gebruiken. De kleur komt door de kleurstof die er doorheen gaat. En de figuurtjes zijn malletjes, uitstekers, cutters e.d.

4. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    met marsepein lukt me niet
    krijg dat voor geen meter uitgerold

en ik bedoelde idd die blauwe laag

5. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    waar kan je dat eigenlijk vinden (hier in belgië vind je niet zoveel)

6. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Mooie taarten Nathalie! Wat schrikken zeg, gelukkig is alles goed met je!
    Fijne dag iedereen, wat jammer dat het weer niet zo mooi is...
    Vanavond weer een taart afmaken voor morgen, heb dr alweer zin in:D

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Zuurtje: op www.detaartenfee.be kun je een hoop adressen vinden van winkels in belgie.

@MvLiam: een smak suiker erdoorheen gooien, of misschien honing? Of toch nog even een ander soort fruit erbij wat zachter van smaak is en de sinaasappel een beetje in balans kan brengen :)

Mooie taartjes hier weer meiden!
    @Zuurtje: leuk hoor, je foto's! Ik wil voor mijn verjaardag (half juni) naast een marsepeintaart ook aan de slag met een slagroomtaart, omdat toch niet iedereen van marsepein of fondant houdt... Dus heb gelijk wat ideeen van je opgedaan :D

Hier aan de slag vandaag en morgen voor m'n schatkisttaart. Moet melkvrij zijn (vader van de jarige heeft ziekte van Crohn), maar m'n kapsel zakte vreselijk in gisteren. Straks dus nog ff opnieuw en als die weer mislukt, wordt het toch eentje van de mix en dan laat ik hem verder melkvrij. Komt daar gelukkig niet zo heel erg nauw :)

8. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    rozemarijke

de taartfee ken ik, is de moeder van een kindje bij mijn zoon in de klas
    zal een moeten gaan kijken in de winkel
    de site vond ik niet veel toen ik heb gekeken maar dat is al een tijdje gelden

9. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    oeps sorry zie dat ik me vergis
    die ik bedoelde is de koekjesfee

toch maar eens even kijken dadelijk

10. Skye

Skye Niet meer actief

Oei Natahalie, dat was vast schrikken! Gelukkig voel je je weer een stuk beter!

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    jeee gaaf nathalie!

hihi ik ben ook maart mama 2008!

12. raspberry

Nou, heb hier voor begin juni ws een opdrachtje binnen weer :) Via de ruilkring hier, wat betekent dat ik van mijn opbrengst in niksen weer hulp in de tuin kan 'kopen' :)
    (We gaan volgende week zaterdag de hele tuin leegtrekken, en 2 weken later komt mijn zwager dan de hele boel betegelen weer :) Zijn we eindelijk van ons golfslagbad-terrasje af en gan we echte ruimte krijgen voor Thirza (en de twee andere kids, maar die zijn hier maar parttime) om te spelen :)
    Beter af en toe een taartje bakken dan in m'n eentje 2 bomen en 5 struiken uitgraven en het terras eruit te trekken :)

Zou dan een FC Den Bosch taartje moeten worden voor een knul van 11.... Moest dan een draak bij op, moet nog even horen of dat een plaatje moet worden, of een boetseersel :)

13. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    @Rozemarijke: Ja, hulp in de tuin is altijd welkom! En als je dat kan bezegelen met je hobby... :)

@natasja: Oh echt waar? dat wist ik niet! Was jij er ook bij bij de eerste meeting?

14. raspberry

Trouwens, meiden, ik wil de schatkist op een ondergrondje van 'zand' zetten, maar welke koekjes zijn geschikt om 'zand' van te maken?

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Lange vingers?

Nee, ben nooit op de meeting geweest. Heb ook niet te lang meegekletst in het topic.. Dean is van 14 maart

16. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    @Rozemarijke: Ik had m'n zandkasteeltaart gemaakt van san francisco verkade koekjes

17. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hoe had je die dan helemaal verkruimeld?

18. raspberry

OK, dan mag manlief die morgen even meenemen met de boodschappen :)

19. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Nog 1ntje van mij.. Voor morgen een verjaardagstaart:)
    Vind de kleuren in het echt trouwens mooier dan op de foto:)

20. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    ...

Deel Deze Pagina