thanx natasja dan weet ik dat ik toch zeker 1kg moet bestellen van 1 kleur misschien van verschillende kleuren best 1 kg bestellen zodat ik ook nog wat extra versiering kan doen
@Zuurtje: op www.deleukstetaarten.nl kun je tabellen vinden met hoeveel je overal van nodig hebt... @Natasja: mooi taartje geworden! @Sas: ik heb een taartje van 24 cm gebakken en daar een rechthoek uit gesneden. Wat ik overhad van de lange kanten, daarvan heb ik het deksel gemaakt, (bij het afsnijden heb ik het eerste stuk wat ik afsneed, op de andere kant van de taart gelegd, zodat die stukken evengroot waren). Ik heb trouwens het deksel weer apart op een vetvrij kartonnetje gelegd, zodat die er gewoon afgehaald kan worden bij het aansnijden. Is idd een bestelling, voor het zoontje van vrienden van ons, die wordt woensdag 7 dus Sleutel is mooi stevig geworden in de oven Helemaal goed zo. M'n stiefzoon staat er elke keer verlangend naar te kijken, baalt als een stekker dat ie vanavond opgehaald wordt
Ach ja, hij krijgt voor z'n verjaardag iig een taart helemaal naar zijn wens, (hij roept nu dat dat een schatkist met een draak erop moet worden, maar hij is pas in december jarig (wel handig met de chocomunten, die moest ik nu in een speciaal snoepwinkeltje scoren), dus misschien verandert ie nog wel van gedachten.. ). En in de tussentijd maak ik vast ook nog wel eens een mooi en lekker taartje
Heb trouwens via de ruilkring alweer twee bestellingen binnen: communietaartje voor een jongen, eind mei, en voor augustus een mollentaart voor iemands buurvrouw die erg gefixeerd is op haar strakke gazon molvrij te houden (Ik heb twee mollentaartjes op m'n hyves staan, een van m'n eerste probeersels... 's avonds begon toen Wie is de Mol...)). Gaat lekker zo dus. Krijg ik de ingredienten gewoon in euro's betaald en dan dus nog een partij niksen die ik weer in kan zetten om zelf diensten naar keuze terug te kopen
Het is inmiddels in een boel plaatsen te vinden... Ik heb het hier gevonden via www.letscontact.nl Daar staat een overzicht van heel nederland.
meiden even een vraagje krijg net een mailtje met een aanvraag voor een taart voor 35 a 40 personen en ze wil hem 28 bij 40 cm hebben ( maar ik heb niet zo'n grote oven ) en thema barbapapa. wat kan ik hier voor vragen ?
Dan vraag je toch of het ook een 3 lagen taart mag worden? Dan kun je iets kleinere formaten maken Prijs ligt een beetje aan of je veel gaat boetseren of niet. Ik zou er tussen de 80 en 100 (als je heel veel moet boetseren) voor vragen voor 40 personen.
hahaha ik heb ook gemaild of het een stapel mag worden en heb er 60 euro voor gevraagd dus 1,50 per persoon , denk voor mij als beginner een nette prijs ......
dames, maak gewoon per persoon prijzen. En evt. als je boetseert nog 5,00 (bij wijze van) per geboetseerd poppetje er bovenop. Dan hoef je niet meer te vragen hoeveel je moet vragen, maar kan je het zo berekenen. Maar dat is mijn bescheiden mening ik ben nu bezig met een taart voor morgen. Alles is gevuld en afgesmeerd, moet straks nog bekleed worden en versierd
Ik maak ook per persoon prijzen, das t makkelijkst rekenen. En dan idd als je veel moet boetseren er wat bovenop
wat vragen jullie zoal per persoon? voorlopig heb ik het nog niet nodig gehad maar je weet maar nooit
Ik kom momenteel bij gewone vullingen en zonder boetseerwerk goed uit met 1,50 p.p. Als het wat meer werk is qua vulling of wat duurder en/of als er wat meer boetseerwerk op zit, dan verhoog ik naar 1,75-2,00 p.p. Die barbapappataart: je kunt ook twee taarten van 20x28 maken en die aan elkaar vast zetten he?
ik heb een 4kant bakblik van 23x23 cm , zat ook al te denken als ze nou echt wil dat ie het gevraagde formaat heeft kan ik ook 2x 23x23 bakken en het dan versnijden tot de juiste maat . als ie eenmaal gevuld is en afgesmeerd dan zie je er niets meer van lijkt me . maar goed dat kan ik altijd nog aanbieden als ze geen stapel wil ,toch ? maar fijn dat je even mee dacht !
ik vraag 1,80 per persoon...maar zit ook erg te dubben hoor emt de prijs, wat ik nou zal doen. Lijkt mij dat als je alles los gaat berekenen (duurdere vulling, per boetseersel, stapel, strik etc.) dat dat mensen ervan weerhoudt om zoiets te kiezen... Ik doe nu rond de 1,80 voor een gewone taart met versiering en een vulling van slagroom/jam. Luxere vulling, meer puzzelen of boetseren e.d. dan is t wat duurder.