De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Haha als je maar niet op Google heb gezocht want dan wil je het niet meer hebben hihihihih

2. Maia

Maia Niet meer actief

:D of juist wel 8)

3. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Ahahaha vertel.

4. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Dat ja! Superding.. projs heet ie geloof ik. Nooit meer crisco ofzo nodig. Maar mocht je het toch willen gebruiken dan zou ik crisco doen, geen maizena, poedersuiker etc.

Enne de link naar de leukste taarten had ik je al eens gegeven toch flippo 8) Ik vind dat er veel is en snel en goed bezorgt wordt :)

5. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hey Meiden,

Wat een mooie taarten Sonja!! En ik lees ook weer veel bruikbare tips!
    Ik ben inmiddels helemaal om en heb vandaag al wat geshopt voor bakblikken, was bij de IKEA, helaas hadden ze die bureau onderlegger niet meer...Donderdag ga ik bakspullen scoren, helemaal zin in mijn volgende projectje!

Mijn workshoptaart had ik met fondant gemaakt. Kunnen jullie mij uitleggen waarom je met fondant of marsepijn werkt? Wat werkt prettiger?

Groet Snoozie

6. Maia

Maia Niet meer actief

@sonja: nou er zijn mensen die het erg graag gebruiken dus tja ;) ... ieuw hihi

@fondant of marsepein: het hangt heel erg van jezelf af. inmiddels maakt het me weinig meer uit (al blijf ik fondant vies vinden) maar in het begin vond ik het gewoon lekkerder werken met marsepein. Kreeg dat wel strak en fondant niet enz. weet niet precies waarom maar toch.

7. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Weet iemand hoe ik marsepein goud kan krijgen? Is dat een kleurstof?

8. Maia

Maia Niet meer actief

hoe groot stuk?

vaak wordt het geel gekleurd en dan goud geschilderd. maar of dat met beleden werkt, denk het niet.

9. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik wil het voor dunne sliertjes gebruiken. Wat ze wel eens op zo'n oilily taart doen.

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik vind fondant vies en marsepein lekker hahahah dus ja!

11. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    op een taart proef ik echt geen verschil tussen marsepein en fondant ! zo puur wel trouwens .

ik twijfel of ik over stap naar fondant , tis hier veeeel makkelijker te krijgen en stukken goedkoper !

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik ben jullie topic aan het doorspitten.. Ook ben ik me aan het inlezen op "de leukste taarten maak je zelf forum.."

Momenteel bak ik vooral cup cakes, versier met suikerwerk.. Gewone cakes en taarten.. het simpele werk zeg maar.. Heb dan ook een simpele combi magnetron..

Met 2 maanden krijgen we een nieuwe keuken en heb ik een oven.. Wil dan ook gaan proberen om biscuit voor taarten te bakken etc.. Ben langzaam aan mijn uitzet om te bakken aan het sparen..

Hij krijg je het beste mooie cupcakes.. In papier worden ze nooit mooi rond.. Siliconen of toch met papier in een muffinblik?

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

zou het niet doen.
    ik gebruik fondant op aanvraag.merk dat er heel erg veel mensen absoluut geen fondant willen omdat ze het niet lekker vinden.
    marsepein hoeft niet echt heel duur te zijn.

14. Maia

Maia Niet meer actief

@Rianne: dan doe je het zoals ik zei: geel kleuren, op de taart plakken en dan verven (of dusten). Of eerst verven en dan op de taart plakken kan op zich ook.

15. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
  16. Amfy

Amfy Niet meer actief

meiden vullingen die NIET in de koeling hoeven?

ik moet een taart maken maar die word tijdens een optreden over handigt en dan staat hij nog wel even op het podium daarna moet hij mee in de auto natuurlijk.

hoe ga ik dit aan pakken

17. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    botercreme en jam.

18. Ik vind marsepein lekker en is makkelijker te gebruiken vind ik.

19. Ik gebruik altijd siliconen.

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Amfy: op DLT staat een heel lijstje met niet-koelkast-vullingen :)
    Hèt lijstje van 'buiten-de-koelkast-houdbare' vullingen (Pagina 1) - Bakken & Vullen - Het "DeLeuksteTaarten" - forum

@fondant of marsepein: wisselt wat ik gebruik en waarom. Pure fondant doe ik liever niet: dat scheurt me te gemakkelijk en als ik dat wil voorkomen, moet ik het zo dik laten,dat ik het niet meer lekker vindt. Maar als ik de smaak van de vulling niet vindt passen bij marsepein (mokka bijv.) doe ik toch fondant.
    Ik vind tegenwoordig marsefond lekker werken: helft marsepein, helft fondant. Is soepeler dan marsepein, en scheurt toch niet zo snel :)

Nou, m'n peugeotje is klaar, ga 'm zo op de foto zetten en dan inpakken. Zal wel vanavond of morgen worden voor ik even tijd heb om 'm te uploaden....

Deel Deze Pagina