De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ben benieuwd

2. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Bedankt voor jullie uitleg! Hier dus voornamelijk marsepein op het forum. Ik ga dat donderdag ook gewoon halen, en dan eens uitproberen.

Nu heb ik nog een vraagje, hebben jullie een leuk idee voor een taartje die een beetje diabeet vriendelijk is? Lijkt me aardig lastig met een hele marsepein of fondantlaag. Wil namelijk voor mijn schoonzusje een taatje maken, die dacht dat ze 6 weken zwanger was, maar gister op de echo bleek ze al ruim 12 weken te zijn!

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    oef.. marsepein bestaal echt bijna alleen uit suiker (nou ja 66 of 80 %) hahahah dat en fondant is suikerpasta...lijkt me niet geschikt dan.

4. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Ik werk het liefst met fondant. Alleen met marsepein als mensen er om vragen.

5. Aphrodite

Aphrodite Niet meer actief

Ik werk ook alleen met fondant en marsepein op aanvraag.
    Wil binnenkort weer eens marsepein gaan proberen voor mijn eigen bruidstaart, het is al heel lang geleden dat ik het gebruikt heb. Destijds beviel fondant me in ieder geval veel beter.

6. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    wat je kunt doen is overgieten met chocolade ( wel de suikervrije natuurlijk ) en afsmeren ipv botercreme suikervrije chocopasta gebruiken ( op proberen om botercreme te maken met druivensuiker)
    wat gaaf nieuws trouwens dat ze meteen al 12 weken is zeg heerlijk lijkt me dat !

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    ola allemaal!

zo ben ik weer, terug van een heerlijke vakantie!! Hier gelukkig nu ook wat zon, lekker! gisteren weer eerste taarten gemaakt na de vakantie, voor een collega. 3 stuks thema bloemen. Zal later proberen foto's te spammen hier! Eerst eens even bijlezen en heb ook een vraag:

ik zie wel eens taarten met van die ijzeren sprietjes met een versiering erop. heb die ijzerdraadjes nu ook (floralwire) maar vraag me af hoe je dan die versiering erop moet maken. Want als ik stukje gewone mp neem dan zakt het in. Moet je fondant gebruiken met tylose? en dan ijzertje erin en laten drogen?

Nog een vraag, iemand ervaring emt buiktaarten? Ik heb een vorm van de ikea (blanda) voor 10 personen. Is t te doen met een maat grotere vorm? hoeveel stukjes kunnen daaruit? en waar zet je zo'n taart in godsnaam op?

groetjes! Sas

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    aaahhhh, die piemeltaart!!! haha ik zit nietsvermoedend terug te bladeren, en kom allerlei bloementaartjes en hello kitty's tegen en opeens wham! Hahaha hoe vond je moeder hem dan?

9. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Sas het kan met mp maar dan moet je het niet te dik doen.
    Draad niet te dun nemen.

Ik zou het wel even wat laten drogen.

let wel op dat je het niet zo in de taart steekt.
    In een rietje of flowerpick.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zo, mooi op tijd thuis, dus mooi ff de tijd om de foto's te uploaden voor ik Thirza ga ophalen bij de gastouder :)
    Hier is m'n peugeotje. Lang niet zo strak geworden als ik gewild had, maar met de tip van Sonja en een aantal dingen die ik mezelf bedacht heb tijdens en na het maken, wordt ie een volgende keer veel strakker en mooier nog :)

11. raspberry

En nog ff de voorkant...

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    leuke 3D taart Rozemarijke!!!

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    vind hem erg leuk!

14. raspberry

Thanks :) Collega was er ook helemaal blij mee, die ziet niet de dingen die je zelf ziet, waarvan je weet dat ze niet helemaal goed zijn gegaan ;) Dat scheelt dan weer :)

15. raspberry

O, ook weer een nieuwe opdracht: vrienden van m'n zus en zwager komen binnenkort terug van een wereldreis, dus ik mag een halve wereldbol maken met een vliegtuigje en poppetjes erop, als welkom-terug-taartje :)

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ah dat is ook leuk!

17. Maia

Maia Niet meer actief

erg knap rozemarijke!

18. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    War knap gedaan zeg, die auto !!

19. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Leuk gedaan Rozemarijke.

20. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    superleuk die auto!!!!

rozemarijke leuk een halve bol! Heb er laatst 4 gemaakt op een ondertaart, was voor ene bruiloft.

Deel Deze Pagina