De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ben weer even niet geweest en ik zie me toch een paar mooie taarten voorbij komen :D.

Heb trouwens mijn eerste opdrachtje binnen. En wel een bruidstaart.
    Nou stelt dat allemaal niet zo veel voor hoor. Mijn broer gaat trouwen, maar houd het piepklein allemaal. Niks bijzonders, maar wel leuk.
    En dat zijn ook de wensen voor de taart. En ze vinden marsepein en fondant niet zo heel lekker. 8)
    Ik zat te denken aan een ganache van witte chocolade en dan wat hartjes van marsepein erop of zo. En dan wat cupcakes of zo erbij.
    Komen ook maar een paar mensen...

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ah das wel heel leuk ja !
    spannend hoor :D wanneer gaan ze trouwen ?

3. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ze gaan over 2 weken trouwen, dus ik moet nog snel worden :D
    Ze zijn ook net verhuisd, dus dit weekend gaan we even naar het huis kijken. Wil ik meteen wat cupcakes maken met verschillende mogelijkheden (en heb ik weer een excuus om iets te maken ;) )

4. Maia

Maia Niet meer actief

dat is wel leuk mammie van roy! je idee klinkt wel erg leuk!

5. Boets

Boets Niet meer actief

@sas26

Boetseren doen wij gewoon met fondante. Marsepein werkt iets moeilijker. Plakt makkelijker. Heel af en toe gebruiken we tylose, maar dat is meer als er kwetsbare dingen op moeten zoals de snorharen van een (paashaas) hihihih

6. Skye

Skye Niet meer actief

Waarvoor gebruiken jullie die kleurstoffen? Is dit om de marsepein of fondant mee te kleuren? Zo ja, kopen jullie dan altijd witte marsepein of fondant of kopen jullie al gekleurd?

7. Maia

Maia Niet meer actief

ik koop nooit gekleurd! Maar ik koop alleen in grootverpakking en dan wordt gekleurd wel heel erg duur. Ik koop altijd ongekleurd en heb dus kleurstoffen nodig :)

8. Skye

Skye Niet meer actief

En hoe kleur je dat dan. Gewoon kleurstof erbij doen en dan kneden ofzo?

9. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ja kneden tot je erbij neervalt :D.
    Duurt even maar dan heb je ook wat.
    Alleen rood en zwart zou ik kopen, want die zijn moeilijk te kleuren....

O ja: marspein is altijd wat beige, dus voor wit kun je beter fondant gebruiken, of witte marsepein kopen (dus voorgekleurd)

10. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Ik zal eerst wel eens een los nummer van Mjam taart bestellen. Kan ik daarna altijd zien of ik een abonnement neem.

Ik heb al in de webshop van deleukstetaarten.nl gekeken en heb onderstaande lijst bedacht van spullen die ik wel zou willen hebben. Wat vinden jullie? Zitten hier dingen tussen waarvan jullie denken: niet kopen is niets (of niet nodig?)

De spullen in het blauw zijn de spullen die ik bij de eerste koop wil aanschaffen. De rest wil ik na verloop van tijd aanschaffen (ook vanwege de hoge kosten :D)

Oja de eerste 2 boeken die heb ik al in bestelling en worden deze week geleverd. (kan ik me vast wat inlezen)

Boek: Zelf taarten maken? Taartdecoratie zo simpel € 9,95
    Boek: Feestelijke taarten, cupcakes & koekjes, De Koekjesfee €19,95
    Boek: Feestelijke taarten Joanne Farrow € 14,95

Wilton Icing Coler Kit 8 x 28gr. € 15,95
    FunCakes Mix voor Botercrème 1 kg € 4,95
    FunCakes Mix voor Biscuit 1 kg € 3,95
    Crisco shortening 450 gr € 4,95
    FunCakes Suikerbakkerspoeder 1 kg € 2,95
    Citroenzuur 30 gr € 1,00
    FunCakes Eiwitpoeder 100 gr. € 2,95
    FunCakes Mix voor Banketbakkersroom 1 kg. € 5,50
    Wilton Pearlized Sugar 150 gr - Gold € 4,50
    Metallic parels Zilver 8mm, 30gr € 2,25
    Metallic parels Zilver 4mm, 100gr € 3,95
    Pettinice Extra Wit rolfondant, 1 kg € 6,50
    FunCakes Marsepein Blank Rolkwaliteit -1kg- € 6,25
    JEM Petal Powder -Tylose- 55gr € 2,95

Uitsteker set Strik, 3 delig € 4,75
    Uitsteker set Ringen Glad, 14 delig € 15,50
    Taartbodem zaag Duo € 9,95
    Uitsteker set Bloem 6 delig € 7,95
    Wilton Gum Paste Tool set 10-delig € 35,00
    Wilton spatel decoreren 20 cm € 8,25

Wilton Supreme Decorating set/53 € 39,95
    Wilton Decorator Preferred® Heart Pan 15 x 5cm € 7,95
    Wilton Decorator Preferred® Heart Pan 20 x 5cm € 8,95
    Wilton Decorator Preferred® Deep Round Pan Ø 20 x 7,5cm € 10,95
    Wilton Decorator Preferred® Deep Round Pan Ø 25 x7,5cm € 12,95
    Wilton Decorator Preferred® Square Pan 20 x 20 x 5cm € 11,95
    Wilton Decorator Preferred® Square Pan 25 x 25 x 5cm € 15,95
    Taartkartons zilver/goud ROND 20cm, 3 st. € 1,15
    Taartkartons zilver/goud ROND 26cm, 3 st € 1,65
    Taartkartons zilver/goud VIERKANT 20cm, 3 st € 1,20
    Taartkartons zilver/goud VIERKANT 25cm, 3 st € 1,65

11. Skye

Skye Niet meer actief

Hoeveel marsepein (in grammen) heb je ongeveer nodgi voor 1 taart. En dan bedoel ik een beetje een simpele taart, helemaal bededkt met marsepein en dan nog wat versiersels erop. Hoeveel marsepein zou je dan moeten bestellen??

12. Maia

Maia Niet meer actief

@Zanoni: ik schrijf hieronder even wat ik voor het eerst niet nuttig vind.

- citroenzuur: nog nooit gebruikt
    - crisco: ik vind het erg handig, maar een blok plantaardig frituurvet is goedkoper
    - eiwitpoeder: op zich handig als je Royal Icing wilt maken. Anders niet.

Ik zou er nog een aantal gewone vetvrije kartons wel bijkopen.

@Skye: het hangt af van de grootte van je taart.
    de site van deleukstetaarten ligt er nu nog even uit maar normaal gesproken bij "tabellen" vind je de hoeveelheden. Je kunt ook even kijken op de site van felicitaartjes.nl bij schema's, daar staat het ook!

13. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen

Ik wil graag bloemen gaan uitproberen van royal icing. Ben erg benieuwd of dat gaat lukken.
    Ik had in het lijstje ook al een groot aantal verschillende tips staan voor de spuitzakken.
    En ik dacht dat citroenzuur nodig was voor de royal icing. (of heb ik dat verkeerd onthouden?)

welke kartons bedoel je? Zou je een linkje kunnen plaatsen naar de webshop?

14. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb zonet een boek besteld met daarin handige tips en de basis technieken voor het decoreren van taarten. Mijn man gaat ook helpen, hij is ook helemaal enthousiast. We gaan van de week onze eerste taart maken, om even te oefenen. Mijn vader is eind februari jarig en dan wordt hij 50.
    We willen dan voor hem een taart maken. Dan maken we een verkeersbord met 50 erin (nmiet te moeilijk beginnen natuurlijk). En dan op de zijkant nog een tekst ofzo. Ben heel benieuwd. Ik heb er echt zin in!!! Als ik hulp nodig heb, weet ik jullie in ieder geval te vinden.....dank jullie wel voor jullie hulp tot nu toe!

15. Maia

Maia Niet meer actief

citroensap of water is voldoende ervoor hoor. Daarmee klop je het eiwitpoeder stijf en dat gaat door de poedersuiker. je kunt het gebruiken maar het voegt over het algemeen weinig toe.

en het karton: deze bijvoorbeeld. Is goedkoper dan de goud/zilveren en op deze manier kan je de goud zilveren voor de "sier" gebruiken (en herbruiken omdat je snijd op het vetvrij karton). Je hebt ze in verschillende formaten.

16. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen

welk boek heb je besteld?

17. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen

bedankt voor de tip!! Ik heb meteen mijn bestellijst aangepast!!

18. Skye

Skye Niet meer actief

even kijken hoor.........taart en cake decoraties, te vinden op bol.com

19. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Wat een prachtige taarten zie ik iedere keer voorbij komen.

MamaKitty: Die van jou vind ik helemaal geweldig. Heb je die bloemetjes ook geboetseerd of heb je daar uitstekers voor?

Ik heb afgelopen weekend mijn eerste spullen per post gekregen. Ga van de week een taart maken voor manliefs verjaardag. Even oefenen voordat ik aan het echte werk ga beginnen voor de verjaardag van mijn dochter.
    De bekleding wordt simpel, retro-cirkels. Denk dat het boetseren me in de toekomst wel goed af zal gaan. Heb in en grijs verleden fimo-klei als hobby gehad. Het bakken op zich, dat is waar ik mee moet gaan oefenen

Nog even wat vragen:
    Hoeveel gram marsepein heb je nodige voor het bekleden van een taart met 26 cm doorsnede en ca 7 cm hoog? (Ik weet, het staat bij de leukste taarten, maar die link is nog niet actief.)
    Is een smoother echt noodzakelijk om de bekleding mooi glad te krijgen. Of is hier een andere creatieve oplossing voor?

20. Skye

Skye Niet meer actief

@ Imani: kijken op felicitaartjes.nl en dan bij schema's. die tip kreeg ik vandaag ook namelijk!

Deel Deze Pagina