Hi meiden, Ook hier begint het bakvirus ook.... Heb met verbazing naar jullie taarten gekeken, toen het DLT-forum gevonden en een start gemaakt. Heb al van alles aangeschaft om tenminste goed te kunnen beginnen en een workshop puzzeltaart gevolgd. En toen... de kapsels! Mijn eerste vond ik steeds niet echt gaar voelen, met als gevolg dat ie uiteindelijk verbrand was 8). Vanmiddag nieuwe poging gedaan, maar toen waarschijnlijk niet lang genoeg. Hij is een beetje kleffig.... Wel in beide gevallen hoog!!! Wat is jullie "systeem" voor een mooi gaar kapsel?
mooi hoor MamaKitty. Mijn taartje lijkt er een beetje op alleen is voor een kindje van 6 @siesje: bak je met oplopende temperaturen? Ik begin altijd 10 min 150, 10 min 160 en 10 min 170 en als hij langer moet zet ik hem richting de 180 graden en laat hem daarop staan en bij mij zijn ze altijd prima.
Ik weet dat ik 35 min op 180 graden moet bakken, en dat ie dan 5 a 10 min op 140 graden heeft voorverwarmd, zo gaat het bij mij altijd goed met mijn oven.
thanx! Oh benieuwd naar de jouwe! Jij bakt met oplopende temperaturen? Heb ik ook gedaan, maar ik krijg hetzelfde met 35 min op 180 graden...vreemd he
@Mamakitty: hij is leuk!!!! @Siesje: ik bak hier 20/25 minuten op 150 graden (afhankelijk van de grootte/hoogte van de taart) en dan nog 20 minuten op 175. Als ie dan nog niet gaar is, (terugveert als je 'm wat induwt), doe ik er steeds 5 minuten bij. Nou, hier heb ik 5 kapsels gevuld en bekleed. Morgen de laatste 2 en de eerste stapeltaart (bloemen voor oma die 85 wordt) decoreren: wordt een erg vrolijke, in lila, een zachtoranje en geel Word er zelf helemaal vrolijk van, van de kleurtjes Maar ga nu slapen, Voor vandaag wel ff genoeg werk verzet!
@bakken: ja het hangt echt van de oven af! Ik heb ook nog een combi en daar worden mijn taartjes ook nooit gaar, dus ben blij dat ik een aparte oven heb @kitty: Ik zal straks een foto maken maar ik post hem pas als hij is opgehaald. Dus het posten zal morgen pas zijn want moet vanmiddag/vanavond werken. @lucky: thanks
Wat voor mesje gebruiken jullie om de mp te snijden met die puzzelplaatjes en hoe dik doen jullie de mp?
@Maia, das goed! @Aaliyah, ik gebruik een scherp hobbymesje (speciaal aangeschaft) en moddeling tools. Hoe dik de marsepein is? Uhm 1 of 2 mm ofzo??
Nou mijn opdracht voor morgen. Hello kitty taart en meptaart voor een kindje van 3. Naturel biscuit gevuld met slagroom en aardbeimousse.
Moooooooiiiii! Hello Kitty staat steeds ernstiger op mijn verlanglijstje... Hier de mijne... een vrolijke bloemenstapel en 85 moest erop, (oma van klant wordt 85). Had deze kleuren al eens gezien op DLT, alleen dan zonder de groen. Ik vind hem zelf iig geslaagd, lekker fris en vrolijk, de kleurtjes zo... Hij is gevuld met... lila taart met banketbakkersroom met ananas en mandarijn oranje taart is chocobiscuit met bokkepootjes-slagroom, en een laag bc-mic met kersenjam gele taartje is gevuld met twee laagjes lemoncurd+citroenkwarktaarttoetje Komt ie...
thanx! de jouwe is ook erg mooi zeg! (had ik op je hyves al gezegd hihi) hij is echt mooi zo met die kleurtjes!