Maia, dank je! Ik ga het gewoon proberen hoor. Ik spuit wel een dijkje (vulling wordt zwitserseroom en 4 vruchtenjam). Twijfel alleen nog of ik 1:1 bc zal maken of de mix ga gebruiken.
Zo, hier bijna taart twee van vandaag af. De eerste was voor de ruilkring, met het logo erop, de tweede een fc den bosch taart. Zou ik met geboetseerde draak doen, maar die past er niet meer op Die laat ik dus maar. Staat nu alleen nog even een dunne plak marsepein in de oven om letters uit te kunnen steken zometeen Morgen volgen de foto's nog wel even, of straks, als ik nog puf heb
Zo mijn opdracht taartje is klaar voor morgen. Een choco taart met mocca en slagroom vulling. verzoek was een voetballende donald duck, geen leeftijd op de taart, wel de naam. 16cm taartje. Ik heb wel een foutje gemaakt.....de "benen" van donald horen ook oranje ipv wit....
Haha, nou, idd @Mamak: jep, marsepein dun uitrollen en dan ofwel aan de lucht laten drogen, ofwel even een half uurtje in de oven op 40-50 graden, (gaat bij mp beter dan bij fd). Dat laatste doe ik dus als ik niet zoveel tijd meer heb Werkt errug fijn! Even in de vriezer kan ook, of met huishoudfolie er over heen... Maar hij is af, morgen gaat ie op de foto. M'n eerste taartje van vandaag ga ik zo nog ff posten Eerst ff uploaden vanaf m'n camera...
Zo, daar is ie dan, gevuld met twee laagjes botercrememix en lemoncurd Met dus het logo van de ruilkring.
Mooie taarten weer Dames, Ik heb ook altijd ruzie met de tappits,maar ga de geheimpje zeker uitproberen.hihi Gaat de marsepein dan niet smelten in de oven?
't Is merendeel suiker he? Dus dat hardt gewoon uit bij warmte Nou, en dit is m'n Fc Den Boschtaartje Gevuld met een laagje slagroom+aardbeienjam en een laagje banketbakkersroom.
ooh wat leuk. ik wist nog niet wat ik zou doen met de geboorte van onze dochter maar nu breng je mijn wel op een leuk idee. ik wilde het ook wel eens proberen maar het is wel heel erg moeilijk volgens mijn.
Thanks Ben ook wel erg trots op de draak, moet ik zeggen... Benieuwd wat de ontvanger ervan vindt: hij en zijn pa zijn fervente Den-Bosch-fans, vertelde oma, die de taart bij me besteld heeft Maar vond hem zelf erg goed gelukt, alleen niet helemaal tevreden over de witte lettertjes... Die zouden strakker moeten kunnen.
jaaaa, Bumba is af! Mijn eerste stapel(tje) Onderste is 26 cm en de bovenste denk ik 10 ongeveer. De onderste is 2 keer gevuld met slagroom en verse aarbeien. De bovenste is 1 keer gevuld, ook met slagroom en aarbeien.
Wat gaaf Marloes!!! 1 van mijn taarten voor morgen is ook af. Hij is niet helemaal geworden wat ik in gedachten had. De rand ging scheuren dus daar iets overheen gemaakt. Als inspiratie had ik Julian zijn geboortekaartje. Ik heb nog een taart in de koelkast staan, bekleed, maar daar moet de versieren nog op. Had ik geen puf meer voor