Ja, als ik het zo opschrijf, klinkt het ineens ook niet zo geweldig. Maar 't zag er erg smakelijk uit! Toch altijd weer spannend he, hoe mensen gaan reageren op de taart? Hier net aan de boetseer geweest met een Poo (de rode teletubbie). Die moet ik nog eens vaker gaan doen om echt goed in de vingers te gaan krijgen, maar zeker met het geplak met deze vochtige warmte, ben ik tevreden. Foto moet nog ff wachten, d'r ronde rode dingetje voor op d'r hoofd ligt nog te drogen en d'r ene armpje is nu nog gestut, want ik laat 'r zwaaien... O, enneh, aangezien ik out of witte marsepein en fondant was, heb ik net een pakje fondant met marshmellowsmaak open getrokken, die ik besteld had om te proeven en uit te proberen. Maarrehm... lekker!!!!!!!!
Hier begonnen aan de opdrachten van dit weekend.. totaal 4 taarten... het bakken bewaar ik tot vanavond Heb zojuist de eerste puzzel hello kitty gemaakt maarre... wat een drama dit weer... fondant plakte overal en was superzacht... dat beloofd wat voor het bekleden morgen... Gelukkig bekleed ik met marsepein en is dat sowieso altijd al wat stugger dan marsepein... Nu maar hopen dat alles goed gaat morgen
Kokos met ananas klinkt niet erguh lekker Ben vandaag weer met een nieuwe taart bezig. Pff kan niet wachten tot ik klaar ben. Wil komend weekend niks doen. Heb vandaag weer 2 bestellingen gekregen.Moet binnenkort een eftelingtaart gaan maken en een tiffany'staart. Tiffany's jewelry doos uit amerika) Dat beloofd wat!
Leuk josianne! Nou de mama van het kindje voor wie de taart is (ze is van ZP) heeft me gemaild (ze was er niet bij met ophalen) en ze is er erg blij mee! Pfff gelukkig hihi
zo, nieuw kapsel staat weer in de oven nee mijn oven is niet kapot, maar ik moet het hele weekend werken dus ik denk, ach, ik probeer het gewoon, want ik had anders geen tijd om 2 kapsels te bakken voor mijn werk vanochtend. Ik had al zo lang niet meer in die oven gebakken dat ik niet meer wist waarom ook alweer niet Maar ik heb nog zoveel overuren staan dat ik gelukkig om 5 uur weg kon vandaag ipv 8 uur vanavond dus ik kan weer snel aan de bak @reactie: ja ik vind het ook nog steeds heel spannend als een taart opgehaald wordt.
nou meiden ...mijn opdracht voor vanmiddag is niet opgehaald ! t was een vierkant 15 personen gevuld met slagroom en jam dus wel lekker naturel dus hij komt wel op maar toch weet je tis niet netjes ! overweeg toch echt om een voorschot te gaan vragen ?!
Heb het op hyves al gezegd... Ik vraag een aanbetaling van 50%, dat staat ook op mijn site, om dit soort dingen te voorkomen, want als ze aanbetaald hebben komen ze wel hoor, maar stel dat ze dan nog niet komen, heb je iig je ingrediënten eruit. Niemand doet daar moeilijk over, sommigen betalen zelfs 100% meteen aan. Betalen ze 1 week van te voren nog niet, dan mail ik ze. Hoor ik 4 dagen voordat ze hem gaan ophalen niets en geen betaling, maak ik geen taart. Maar dit heb ik nog niet meegemaakt. Ach nu heb je lekker taart dit weekend...maar lullig ist wel!
Goedenavond! @mamakitty: Mooi taartje! Heel vervelend dat weer, gelukkig heb je weer iemand blij kunnen maken! @Maia: Oh, wel fijn dat je eerder weg kon, scheelt toch vroeg opstaan morgen... Hoop dat het nu wel lukt! @Romaira: he, wat vervelend! heb het nog niet eerder meegemaakt maar wat denken die mensen dan?? Zo, ik ben blij dat ik momenteel nog geen fondant of marsepein hoef te gebruiken met dit weer. Kreeg een silliconenvorm van mickey met de vraag of ik deze wou maken en een chocobom, voor morgen. Chocobom net af, lekker makkelijk taartje! Gevuld met aardbeienbavarois, gesmolten chocolade eroverheen, kitkats aan de zijkant en m&m's bovenop. Die mickey wil ik wel kijken of ik de vorm met marsepein of fondant kan bekleden, zodat er toch wel echt mickey ligt. Maar dat is dan direct op de taart puzzelen, effe kijken of het lukt. Volgende week een bumba en twee boerderijtaartjes, dan nog 1 bert en ernie voor m'n neefje en dan ben ik er effe klaar mee denk ik. Dan ongeveer 30 weken zwanger dus dan is het wel effe genoeg. Hoef ik in ieder geval met dat warme weer geen taarten te maken, laat jullie wel zwoegen Fijne avond allemaal!
haha nathalie, ja laat ons maar zwoegen met dat rot weer...... nee hoor meid, tijd dat jij rust gaat nemen!
vandaag weer een taartje gemaakt. vanafvond 3 kapsels maken voor morgen een stapeltje van cars. @romaira, je weet hoe ik het doe maar na jou verhaal heb ik zo iets van een aanbetaling is eigenlijk ook logisch dit is de taart vandaag gevuld met chocomouse en pure hagelslag Bekijk bijlage 77967
Ik vraag ook een aanbetaling, ongeveer 2/3 van het bedrag en dan zodanig afgerond dat mensen bij ophalen nog een rond bedrag betalen moeten. Maar mijn opdracht van morgen betaalde ook alles direct. Ook prima natuurlijk Ik vind die aanbetaling wel handig: dan weet ik dat de taart opgehaald wordt, en voor de klant vind ik dat ook wel prettig: omdat het toch veel via internet gaat, is het voor de klant ook prettig dat ze niet het hele bedrag hoeven te betalen, want voor hen is het ook best spannend als ze voor de eerste keer taart bij je bestellen. Is het risico een beetje gespreid, zeg maar Maar balen, Romaira! Gelukkig lust je hem zelf ook, maar pfff... dat moet niet te vaak gebeuren @Nathalie: je zou ook met glazuur of icing kunnen werken, bij de mickey mouse?
He meiden, ff jullie reactie op deze taart. Opdracht was een meppertje van Poo (teletubbies) en een roze taart met 1 erop, meisjesachtig. Opdracht kwam pas deze week binnen, dus niet echt de tijd om een kroontje of strik ofzo voor te bereiden, (ook nog nooit gedaan, dus daar had ik echt even de tijd voor moeten hebben). Maar is ie leuk genoeg zo? Of hebben jullie nog tips?