Ow ja... en waar halen jullie marsepein of fondant? Is dit bijvoorbeeld ook voor de kleine afnemer te vinden in de supermarkt?
Fondant weet ik niet, maar marsepein kun je bij een banketbakker wel krijgen Maar je kunt ook eens kijken in de webshop van deleukstetaarten.nl Verder is het handig om als je cupcakes gemaakt hebt, er even een glazen plaat ofzo op te leggen, zodat ze mooi plat worden aan de bovenkant. Je kunt evt botercreme gebruiken om de mp aan de cc te laten plakken: maak je van boter en poedersuiker in een verhouding 1:1 Strooisels zullen wel blijven zitten als je ze wat aandrukt. Succes!
Ik haal mijn spullen bij deleukstetaarten.nl.heb ooit bij de bakker marsepein gehaald was toch niet wat ik had verwacht.
Wat een leuke taarten weer, ik heb niet heel erg veel gebakken. Deze kindertaart (beetje van mij, beetje van MjamTaart) , de tractor is gemaakt van kruidkoek en ik wacht nog op de foto's van een bruidstaart die ik deze week heb gemaakt. Dit was voor het eerst dat ik zelf thuis geen foto heb gemaakt. Ik koop meestal ook bij de leukste taarten, de eerste keren kocht ik marsepein bij de bakker. Maar ik vind het minder werken en nog veel duurder ook.
wat was jullie eerste aanschaf kwa marsepein kilo blank en paar kleurtjes of alleen de kleuren die je ging gebruiken.?
@wondertje: ik heb als start een startpakketje gekocht, want als je voor het uitproberen ook kleurstoffen moet kopen, ben je duur uit als daarna blijkt dat je er niks mee hebt...
okee jah ik was van plan een startpakket van de leukste taarten te kopen daar zit wel kleurstof bij ?! en dan de goedkoopste Het Leukste Startpakket - Basis: 1 kilo FunCakes biscuitmix 500 gram FunCakes mix voor botercrème (foto toont 1kg zak) 1 kg blanke FunCakes marsepein wilton Icing Color Set primary: rood, blauw, geel, bruin --> Kleurenset tijdelijk niet leverbaar 3x vetvrij karton 22cm ø zou dat een goede basis zijn? heb net wel een zelf gemixt kapsel gebakken (bloem,suiker en eieren) en die ziet er goed uit ruikt ook erg lekker. manlief komt na 4 dgn weg geweest te zijn thuis. en nu die zo goed gelukt is vind ik het zonde er niets mee te doen dus ga straks maar iets scooren bij c1000 om hem te vullen dan hebben we iets lekker bij de koffie. nog tips voor een simpele vulling met spullen uit de supermarkt?
echt?! die je op zijn kop moet zetten en een beetje drilt die bedoel je?! dat is idd wel makkelijk dan
Eigenlijk de kleurtjes die ik nodig had. Maar nu koop ik vaak blank en verf apart,is goedkoper soms. En wat tools.
ik kleuir nooit marsepein. etnzij het echt moet. vind het een vreselijk werkje. dus koop heel lui de kleurtjes die ik wil hebben.
me 2.. heb in het begin zelf gekleurd maar vond het echt een k***e werk... grrrrr Nu koop ik rood, oranje, geel, groen, blauw, paars, roze en wit. (geen bruin en zwart) Ik zorg zelf dat ik altijd 1 kilo van elke kleur op voorraad heb.. Zodra ik er 1 open maak dan bestel ik weer een nieuwe bij mijn volgende bestelling..
uhm das een duidelijk systeem maar mij toch wel een beetje te duur af hoor ! ( maar mss heb jij zo'n boompje waar ik al heel heeeel lang naar op zoek ben ) nee geintje hoor ! kan het me wel voorstellen dat je het zo doet .
ik vind kant en klaar gekleurd op zich wel makkelijk, maar erg duur en ik vind het met zelf kleuren juist leuk dat je bepaalde tinten kan krijgen. En het kleuren wen je erg snel aan hoor. ik kom alleen even snel m'n taartje posten. Niet zo enorm versierd als ik had gewild omdat hij 's ochtends mislukt was en ik gewoon te weinig tijd had, maar ach... hij was erg lekker en iedereen vond hem erg mooi. We hebben nog een boel over dus dat is helemaal prima hihi
@Amfy: Mooie cars! @Josianne: Leuke taart, mooie kleuren! @Rianne: Leuk! mooie kleuren en goed gelukt @Aphrodite: Leuk taartje! @Maia: Mooie kleur, en je poppetje is goed gelukt toch? Goedenavond meiden! Hier alles goed. M'n opdracht voor Mickey en de chocobom waren hartelijk ontvangen! Ga ze zo gelijk posten. Nog 4 taarten en dan ben ik voorlopig effe klaar... Ik bestel al mijn spulletjes hier in een taartwinkeltje 5 minuten vandaan. Fijne avond nog allemaal!
Mickey (op verzoek bovenkant mocht ik zelf bepalen en zijkant moest met nogatine). Gevuld met slagroom en bastognekoek.