@Skye: om te oefenen zou ik gewoon lekker goedkope boetseerklei halen Fimo is best duur... en qua boetseren maakt het geen drol uit. Voordeel van fimo is natuurlijk wel dat je het kunt bakken als het erg leuk wordt, en zo eeuwig kunt bewaren, dat dan wel... Ga hier idd mijn kapsel proberen te plakken, heb ik eerder met dat witte boltaartje ook al eens gedaan en ging goed. Alleen is deze ook meer verticaal gescheurd, dus dat wordt oppassen met het doorsnijden... Nouja, we zien wel De koemelkvrije mix heb ik gevonden bij de allergie supermarkt: een site met dus allemaal dieetproducten! Dit is de link: www.allergiesupermarkt.nl Je kunt dan per allergie aanklikken en producten zoeken. Erg gemakkelijk! Over de themataarten: als je op het forum klikt bij leukstetaarten, krijg je zo'n heel rijtje van taartenparade, stapeltaarten, 18+taarten, en daar staat dus ook themataarten bij. De bovenste posts zijn van de moderators waarin uitleg staat over de spelregels en het thema van de maand zeg maar, en daar kun je dus zelf een foto van een taart die aan het thema voldoet, plaatsen... Heb hier een plaatje van een taart-etende Jip en Janneke gevonden, dus die ga ik proberen te maken
Zo, mijn Jip&Janneke-taartje is af! Nu alleen nog even wachten tot de camera weer opgeladen is, dan kan ik 'm op de foto zetten Maar ik kan jullie alvast vertellen dat ie erg leuk is geworden... Heb 'm lekker simpel en basic gehouden, vond het al heel wat om Jip en Janneke uit marsepein te snijden.... Het ingewikkelder puzzelen komt nog wel een keer.
Nog even een vraagje aan jullie, meiden! Nu wil ik van het weekend mijn eerste taartje maken. Als ik hem dan gebakken heb en ik laat hem afkoelen, kan ik hem dan gelijk bewerken, of is het makkelijker om hem eerst in te vriezen (heb ik wel eens gehoord) en dan weer laten ontdooien en dan bewerken? Oh ja en nog een vraag. Als je een taart gaat bekleden met marsepein, dan snij je rond de taart te overige marsepein natuurlijk weg! Wat doen jullie dan met die overgebleven marsepein. Hergebruiken jullie dat (is dat te bewaren) of gaat dat gewoon de prullenbak in?
Mijn kapsels maak ik een dag van te voren, anders is hij te vers om netjes door te snijden. Marsepein gewoon bewaren (luchtdicht) dan is het nog tot aan de houdsbaarheidsdatum goed. edit: invriezen hoeft niet, maar sommige vinden dat fijner snijden. ik doe het niet.
voor je eerste vraag ben ik het eens met mamie van roy. Je hoeft hem niet in te vriezen, ik doe het ook nooit, ik bak meestal gewoon een dag van tevoren en anders voorzichtig snijden maar hiervoor. Ik snij eerst "redelijk" ruim om de taart zelf heen, waarmee ik marsepein/fondant dat geen kruimels of botercreme op zich heeft bewaar. Dan snij ik de marsepein netjes af. Stukjes marsepein met restjes bc of kruimels oid kan je nml. niet meer bewaren. Dus dat gooi ik weg. De rest gewoon goed luchtdicht (ik gebruik huishoudfolie) bewaren en dat kan je dan hergebruiken.
hihi dat weet ik maar dat stond er niet bij dus even ter verduidelijking ik gooi het nooit weg ik eet het op (iets met lijnen dat niet lukt)
Ik ben nog niet zo heel lang bezig en nog lekker productief.... Ik was 10 kg kwijt voor deze verslavende hobby, maar ik zie de laatste weken mijn heupen groeien....
He meiden, nou, dit is 'm geworden Gevuld met aardbeienjam, want dat kleurt zo leuk bij zwart-wit Was wel weer leuk... ik heb het dus nog zonder smoother enzo gedaan. Die werden hier allemaal bezorgd toen ik klaar was met de taart, hihi. De volgende hoop ik dus strakker te krijgen
Oja, tafel en stoelen heb ik dus met viltstift met eetbare inkt nagetekend van het plaatje en Jip en Janneke 'gepuzzeld' (voor zover je dat puzzelen mag noemen ).
Als ik marsepein overhoud en het is schoon, dan bewaar ik het. Zo heb ik al kleine "pakketjes" verschillende kleuren, die ik zo af en toe kan gebruiken, super makkelijk, want ik kleur de marsepein zelf. Heb wel net gekleurd marsepein binnen gekregen, rood, maar ik begreep dat dat echt moeilijk te kleuren is, dus die heb ik maar besteld. Ik ga morgen weer een taart maken. Wil graag een stapeltje maken, maar de bovenste taart is voor mijn beste vriendin en daar ga ik zondag pas heen, dus die zou dan vanaf morgen in de vriezer moeten, maar die zit vol Dus zou ik beter wachten tot vrijdag of zaterdag of....?? Nu ja, anders maak ik morgen een taart met bumba ofzo, ik WIL weer wat maken!!! 8)
Hihi, hier hetzelfde probleem... Alhoewel wel wat meer vriezerruimte Marsepein die ik schoon afsnijd, bewaar ik idd ook in keukenfolie. Hier en daar meng ik dat dan weer met grotere hoeveelheden marsepein, (van het weekend bijvoorbeeld roze bij elkaar gegooid). Anders zit ik straks met allemaal kleine bolletjes verschillende kleuren, (ik kleur ook deels zelf). Alhoewel er ook nog wel van alles en nog wat leuks te bedenken valt met allemaal verschillende kleurtjes natuurlijk Heb trouwens ook bedacht dat ik een keer een 3D-ark van Noach wil maken... (och my... de ideeen komen zo snel en met zoveel tegelijk dat ik het qua maken nooit en te nimmer bij kan benen Hebben jullie daar ook zo'n last van?)