Hery dames!! Tijdje niet geweest en ook een tijdje geen taarten gemaakt! Toevallig gister weer 1 omdat mijn collega weg gaat. Voorlopig zullen er ook niet zomaar taarten gemaakt gaan worden, want ik ben aan het sonja bakkeren, dus taarten maken is dan niet echt een geschikte bezigheid. Toch even een vraagje!!! Gister dan voor het eerst een taart afgesmeerd met bc en daarna in de koeling gezet!! Dat gaat idd stukken beter zeg, om hem daarna te bekleden, als hij eerst in de koeling is geweest!! Alleen nu een vraagje! Ik had het marsepein gekneed en uitgerold, maar op de een of andere manier krijg ik telkens scheurtjes op de rand van de taart (overgaang van bovenkant naar zijkant) het lijkt wel een soort "krakkele" wat leren banken bijvoorbeeld ook kunnen krijgen!! Is het marsepein dan niet goed genoeg gekneed ofzo, hij blijft ook zo hard lijkt wel. Lijkt of het marsepein niet soepel genoeg is!! Iemand enig idee?
@ skye, ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik denk dat meer kneden helpt. En ik doe sinds een tijdje de mp even in de magnetron (ongeveer 15/30 sec. afhankelijk van de hoeveelheid) en dat helpt goed om t beter door te kneden!
Ja in de magnetron werkt prima, maar wel eventjes anders is het veel te heet En crisco erdoor helpt ook goed
Ik neem aan op normaal vermogen, want de mp moet gewoon een beetje warm worden, toch? Ik kom hier van de week nog even een taartje showen, die ik voor maandag voor mijn man had gemaakt... Enige moment dat ik het eraan toe had, waren ze met onderhoud bezig hier en kon ik niks plaatsen... Houden jullie nog ff tegoed
geen idee hoeveel watt, gewoon normaal denk ik, de stand waarin ik ook altijd de voeding warm maak en dan afhankelijk van de hoeveelheid een aantal seconden. gewoon ff uitproberen, na aantal sec ff voelen of het wat zachter is. Voorzichtig, als t te warm is brand je je vingers!!
heb net een puzzelplaatje gemaakt van Woezel en Pip in de piratenboot! Gaat altijd weer meer tijd in zitten dan je denkt he!
@ sas , ja zegt dat wel hoor .... heb gisteravond dora met boots gepuzzeld maar wat een verschrikking is dat zeg pfff heb al niet zo veel met puzzelen maar en heb een hekel aan dora hahahah maar ja klant is koning he ( nou ja soms dan )
haha nou ben benieuwd naar jullie puzzelplaatjes dan! Ik moet ook binnenkort dora en boots doen en baal er nu al van hihi Gister koraal in diverse soorten en kleuren gemaakt en krabben en zeesterren. Vandaag staan de cc's op het programma die dochterlief morgen gaat trakteren op school....
Ik heb ook eens Dora en Boots gepuzzeld, ik hoop nog steeds dat niemand me vraagt om weer te gaan puzzelen want het is echt niet mijn ding. Veel werk en ik vond die van mij niet mooi geworden. Maarja.. misschien baard oefening wel kunst en kan het wel beter. Boetseren vind ik gewoonl veel leuker.
@skye: dat ligt nu ook aan het weer, maar meer kneden helpt inderdaad! Nou ik wacht op mijn bestelling. Schiet niet op zeg. Maar vooruit, heb hem wel nodig want volgende week een bruidstaart dus moet gaan voorbereiden gelukkig niet al te erg maar toch...
haai meiden ik zag weer een hele hoop mooie taarten voorbij komen leuk ik heb gisteren mijn eerste barbie gemaakt
natasja ik heb eerst filmpje gekeken hoe dat moest ik vind het voor een eerste zeker goed geslaagd alleen nog wat details aanpassen aan de werkwijze