De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36

Haha, ook ook! Waar woon je? ;):D

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik woon in Nieuwendijk, Brabant. En jullie allemaal??

3. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    mamakitty,
    Ik woon in Arnhem :)

vraagje ............
    kan je chocobiscuit ook zelf maken ?
    ik maak het bisq altijd volgens het recept op de leukste taarten forum ( vind hem overigens wel snel taai worden ....)

ohja en nog een vraagje als ik dan toch dat kapsel aan het maken ben ...........zou je het suiker ook kunnen vervangen voor zoetstof ?

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    hey meiden,

even een vraagje: wie o wie had er toen die foto's van die hele leuke cupcakes?? met allemaal dierenkoppen erop?? mn vriendin wil zoiets maken, en ik wilde even die foto laten zien, maar kan hem niet meer vinden!

daarnaast: ik heb vandaag die sugergun besteld:) hoop dat het niet tegen valt. weet nog niet precies wat ik ermee wil, wat kun je er allemaal mee?? ik heb hem iig voor dunne rolletjes/lijntjes te maken, is het daarvoor geschikt?

En welke letter uitstekers hebben jullie??

Liefss en thnx, Taliaa

5. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Dit is hem dan, mijn eerste taart. Het bekleden viel me erg mee, vind hem zelf nog aardig strak geworden. Nu nog afwachten hoe hij smaakt.....

6. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hij is zeker mooi strak imani , heel mooi taartje ! wanneer word ie aangesneden ?

7. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    als ik zo vrij mag zijn , ik denk dat jij maia bedoeld ??? mss kan je haar even terug zoeken en dan in haar album kijken daar staan foto's van haar uber mooie taarten en CC"c weet je gelijk of je goed zit :D

ik heb een liniaal met alfabet , maar die raad ik niet aan vind het een onnozelle uitvinding waardeloos ( of ik doe het verkeerd ?? )

8. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Oh wat een leuk taartje weer!!!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Imani: mooi! En mooi strak zeg!

@Romaira: ik heb van de week mix voor chocobiscuit binnen gekregen, dus dat kan ook :)
    Dat van de zoetstof vraag ik me ook af... suiker is een mooi kristal namelijk, dat de ei lekker helpt om in de luchtige vorm te blijven staan, dus je kunt iig niet zomaar alle suikervervangers gebruiken. Gewone zoetstof zoals je die voor in de thee enzo gebruikt (zoals natrena enzo) kun je iig niet mee bakken.
    Ik gebruik vaak druivensuiker, vruchtensuiker of oerzoet als ik aan het bakken ben voor de kids van m'n man. Maar of dat ook in de biscuit kan heb ik nog niet geprobeerd... (een keer wat met suiker is namelijk niet zo'n ramp voor ze, dat kunnen ze wel hebben en aangezien de marsepein zelf ook suiker inzit, is dat beetje dat in de biscuit dan zit niet zo'n ramp...)

@Taliaa: ik heb ook liniaals met letters, de FMM funky alphabet letters, (die vind ik zo leuk speels) maar moet die nog uitproberen :) Ben benieuwd...

10. Maia

Maia Niet meer actief

Balen skye. maar het duurt vaak 2-3 dagen, hangt van de drukte daar af!

@wonen: Hoofddorp, ligt bij Schiphol

@chocobiscuit: als je alleen de normale mix hebt: 40 gr cacao & 20 gr poedersuiker + 1 eierdooier toevoegen.

@cc's met dierenkoppen: dat was ik. er staan er hier in mijnalbum een aantal en anders op mijn website.

@imani: lief taartje!

@sugarcraftgun: kan niet meer zonder ;)

@letters: ik heb deze en deze en deze

het is even flink wennen met uitsteken, zijn wel een paar trucjes voor, want soms krijg je ze er niet uit.

11. raspberry

oja, @wonen; ik woon in Den Bosch

12. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @ rozemarijke
    ik wist inderdaad dat je met zoetstof voor in de koffie niet kunt bakken maar er bestaan ook van die grote blikken die speciaal voor bakken zijn . Misschien zou ik het eens moeten proberen ? zal volgende week eens kijken .....

13. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Rozemarijke,
    Gisteren helemaal vergeten om te schrijven dat ik jouw Jip en Janneke taart helemaal leuk vind.

14. raspberry

15. Skye

Skye Niet meer actief

Als je nou een taart bakt. Moet je hem dan omkeren om te bekleden. Dus op de onderkant? Lijkt me dat ie dan namelijk wat gladder is

16. raspberry

Jep, de onderkant kun je het beste (meestal) als bovenkant gebruiken :) Druk bezig vandaag? ;)

17. Boets

Boets Niet meer actief

Vandaag als opdracht een lars de ijsbeertaart moeten maken.
    Het boetseren was niet echt mijn ding. hihihihihi
    De vulling is jam en chocoladeganache. Ze komen hem straks halen ben benieuwd wat ze er van vinden

18. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    oh mooi gedaan !!!!!

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Boets, hij is leuk!!!

20. raspberry

Oh, Boets: die is mooi!!!!
    (Zal 'm maar niet aan m'n stiefkids laten zien hier, want ik heb nu al een paardentaart, littlest-petshoptaart (Mamakitty: leuk om eens littlest petshop te gaan boetseren?), lego, draken, en nog van alles in de bestelling staan van ze :D).

Deel Deze Pagina