De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    ik vries t biscuit altijd eerst even in voor ik het doorsnijd. En dan half bevroren doorsnijden, vullen, randjes maken en afsmeren, dan in een pedaalemmerzak in de kk tot je hem gaat afwerken.
    je kunt ipv dijkjes ook gewoon zorgen dat je vulling niet bij de bekleding kan komen, dus de randjes vrijlaten.

2. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hey meiden, oke Sas ziet af van de kersen! Want vooral niet te veel risico zo'n eerste keer!

Maar, nu heb ik wel weer nieuwe vragen hoor hahaha!

kan ik dan banketbakkersroom met mandarijntjes doen die ik goed uit laat lekken, en dan de 3de laag jam met slagroom er op? En dan maak ik dijkjes met botercreme.

En als dat niet kan, iemand dan simpele ideetjes voor vullingen?

Eventueel met kant en klare combi's erbij

Vraag 2, ik maak een taart in een ronde vorm, die wil ik 2 keer doorsnijden en dan bak ik een bol taartje voor er op. Het wordt dus een redelijk hoge taart. Maarrrrrrr..... hoe moet dat dan eigenlijk met op de bordjes verdelen, ik bedoel een brede punt is beetje overdreven want de taart is vrij hoog..... Hoe doen jullie dat met gestapelde taartjes?

Zo, weer nieuw vragenvoer hihi!

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    en vast weet thanks! voor al het meedenken en beantwoorden hoor!

Liefs, Sas

4. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    uhm de combi hou ik voor het laatste oke?
    het snijden, gewoon eerste de bovenste laag, tussen de boven en onderstelaag doe je een 'plaatje' {geen karton zou ik doen!}
    Je snijd dan gewoon met een scherp mes {ik gebruik graag een vleesmes} blokjes van de taart, zo groot of klein als jij wil.

mocht jou die combi lekker lijken moet je het zeker doen, ik zou dan alleen dijkjes maken en afstrijken met botercreme, vind het anders echt té veel smaken. laat anders ook de jam weg....

wat ik lekker vinde...

1 laag chocolademouse
    1laag slagroom

1laag bokkenpootjesvullig
    1 dunne laag chocolade vulling

uhmmm

aardbeien mouse

aftereightevulling
    chocoladebotercreme

bananenbaverois
    chcoladebotercreme

tobleronemouse
    laagje aardebeienjam

mmmm jummie, ben ziek kan niks binnenhouden maar de kwijl loopt me in de mond!

suc6!!!
    {oja en ik hou niet van chocolade wahahah ;) }

5. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
  6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    wat hier bij hubbie trouwens érg goed in de smaak viel was de altijd goede sinterklaas vulling: chocopaste met kruidnootjes, hmmmmm.
    let erop dat je je vullig niet te zoet maakt, want de marsepein is al zoet genoeg!!
    Wat ook kan: de luchtige pudding van MONA, bv citroenkwarktaart, dan hebje meteen een tegenhanger voor het zoete

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ja of de luie wijve versie chocomousse/aarbeienmousse uit een pakje...

stiekem erg lekker!

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    haha, ja ik ben wel een lui wijf....;)

9. EmyD

EmyD Niet meer actief

Dank je wel.. Alleen met een drupje water blijft het al plakken. Hmmm.. dast klinkt niet zo heel erg moeilijk. En voor de botercreme, de roomboter laten smelten, of eventjes uit de koelkast zodat het wast zachter wordt??

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    laten smelten, niet koken

11. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Ik las wat over kersen: uit laten lekken en het vocht inbinden.

Maar je kan ook een blik taartvulling kersen kopen toch?
    Datgene wat je (ik iig ;)) ook op een monchou-taart doet.
    Dat hoef je niet in te binden, en is al gelei achtig.

12. Ik maak mijn eigen botercreme zelf.

200 gram roomboter mixen met 200 gr gezeefde poedersuiker en wat essence vanille toevoegen.

Succ6

13. Je kan beter de taart niet smeren met botercreme en deze dan bedekken met fondant,dat blijft constant bewegen. het beste wat je hiervoor kan gebruiken is icing kan je ook de deleukstetaartenshop.nl bestellen.

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    josianne
    maar dat is wel stukken duurder en ik moet zeggen, met botercreme is het goed te doen! ik heb nooit last van bewegen.
    je moet ok niet te dik smeren, je moet het meer zien als een kleine oneffenheid wegwerken en erop smeren om te plakken.
    aanvulling van de bakker; elke bakker zal foundant vastzetten met botercreme! Waarom niet met icing? icing smelt en is stukken duurder.

EMYD
    beetje boter wil ook helpen

taliaa
    *proest* lui wijf ;) :)

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Weet niet of je hier al reactie op had gehad, maar op www.deleukstetaarten.nl kun je in de webshop alle ingredienten bekijken van de producten (even vanaf de lijst doorklikken naar het product zelf). Dan moet je er wel achter kunnen komen of er wel of niet lactose inzit toch? :)

16. raspberry

Doe ik dus ook, eventueel even boven een bak warm water, zodat de boter lekker zacht wordt (en smeerbaar :)).

17. raspberry

En dan heb ik zelf nog ff een vraagje...
    weet iemand of ik ook ergens biscuitmix kan krijgen die koemelkeiwitvrij is? Die van de leukstetaarten en de taartenfee (belgische site) zijn het iig niet :( En ik heb van de leukstetaarten dus wel een recept om het zelf te maken, maar een mix zou wel eens handig zijn voor de luiere dagen :D
    Dus, als iemand iets weet....

18. raspberry

Zat trouwens te denken: is het handig om hier een club van te maken? Hoeven we niet steeds zo te uppen, want in algemeneclubs gaat het wat minder hard met steeds nieuwe topics... :)

19. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Volgens mij is daar niet een mix voor rozemarijke. Bij mijn weten maakt iedereen die dat wil hebben zelf. Ik heb het nog nooit ergen gezien althans.

20. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Vanmorgen mijn bestelling geplaatst en vrijdag zal het binnenkomen.
    Spannend!!! Haha heb al zoveel ideetjes!!!
    Ga als 1e een hello kitty taart maken voor mijn dochter....

Deel Deze Pagina