@Amfy: mag je wel eens meenemen, dan regelen we wel even tzt hoe en wat me de kosten en verzendkosten enzo @eigen site: ga er hier dan eentje laten bouwen door mijn man, die is software engineer (da's dan weer mijn mazzel). Hij gaat ook een website bouwen voor als ik met een paar jaar m'n eigen praktijk ga beginnen.. *gaat nu even mammieRoy d'r website bekijken*
kon de drang niet langer weerstaan , en staat nu een taartje in de oven gaar te worden hahahaha maar wel een goed idee al zeg ik het zelf ...........heb nu een klein bakblik volgens mij 20cm ofzo kan ik mooi 2 kleintjes maken hahahaha goed genoeg om te oefenen en je zit niet gelijk met zon grote taart te kijken @ site , ja zou ik ook wel willen maar dan met de tijd een keer eerst maar eens flink oefenen . @ amfy , als je ooit eens een workshop wil gaan doen , let me know mss kunnen we dan samen gaan ?
Dames heb even jullie inspiratie nodig. Mijn broer gaat trouwen maandag en ik heb nu pas de wensenlijst doorgekregen voor de taart (ze houden het klein, dus ook een kleine eenvoudige taart). De wensen: geen marsepein, fondant is niet erg, maar niet te veel bbb praline vanille slagroom bruine chocolade, geen witte Ik pas er eigenlijk een beetje voor om een bruine bruidstaart te maken.... Hebben jullie ideetjes? Ik zat te denken aan zo'n chocobommetje (met van die staafjes choco aan de zijkant) en dan met witte fondant roosjes erop te doen, maar misschien hebben julle nog wel betere/leukere tips.
Bij AH hebben ze van die chocosticks groene thee/mint en caramel. Volgens mij zou dat laatste idd lekker zijn in combi met een vulling van vanillekwark/pudding en bbb praline? En dan dus de sticks idd aan de zijkant en bovenop fondant en roosjes... Want een bruine bruidstaart, dat zou ik ook niet wat vinden eigenlijk...
Ja die caramelsticks heb ik dus vanmorgen gekocht. Zat 35% sticker op en zijn nog tot okt goed Ik dacht slim te zijn en alvast die te kopen. Wil mijn broer geen caramel oeps. En met mint hoef ik al helemaal niet aan te komen. Heb niet zo'n hele makkelijke broer (maar das een ander verhaal)
Oke, heb nog geen taart gebakken (en weet ook niet of het haalbaar is) Maar ik ga een poging wagen. Mammie van Roy wat vind je van een kleine! stapeltaart van 2 lagen gemaakt van choco biscuit. allebei gevuld met een laag bbb praline en ??? Afgestreken met bc en alleen bovenop de taarten witte fondant met helemaal bovenop bruine roosjes. De zijkanten van beide lagen bedekken met de chocosticks (verticaal) evt. met een mooi wit lintje om de onderkant
@MammievanRoy: hmm, bij de lidl hebben ze volgens mij ook allerlei soorten van die chocosticks... Daar eens kijken dan? Zit even te denken wat verder... misschien met chocoladeganache en dan gewoon een grote ronde plak fondant daarbovenop? Hier m'n appletaartje klaar (nouja, ik ga hem nog afgarneren zondag mogelijk, maar hij gaat nu iig zo de vriezer in ). Eerste keer MET een smoother: dat is echt fijn! Heb nu eindelijk een echt strakke taart Wel zo fijn bij dit ontwerpje
Zanoni's idee is echt een goeie! Kunnen zij zelf fijn chocotaart eten, zonder dat de aanblik van de taart volledig bruin oogt. En er zijn altijd een boel mensen die niet zo van chocotaart houden, omdat ze dat te machtig vinden... dus vang je twee vliegen in 1 klap
@Rozemarijke: hij is echt prachtig geworden. Heel mooi @Rozemarijke en Zanoni: ik heb ook aan beide zitten denken. Of het dan een stapeltaart wordt (nog nooit gedaan) of 2 losse taartjes weet ik nog niet. Het is echt puur en alleen voor henzelf (heel raar woord als je er lang naar kijkt ) Heb ook al zitten denken aan kitkat aan de zijkant, maar eerst maar eens even bij de Lidl kijken. Of ganache en dan vlokken of zo aan de zijkant, maar dat vind ik allemaal te gewoontjes eruit zien. Bedankt voor het meedenken in ieder geval
mammievanroy, kijk anders ff op het taart forum bij bruidstaarten en stapels, misschien kom je daar een leuk voorbeeld tegen??
@rozemarijke ik zal volgende week wel even kijken zal toch daar wel komen voor de boodschappen en die taart is echt mega stoer!! @romaira, dan laat ik het zeker weten.lijkt me gezellig! @de taartdozen erg leuk haha
Zozo, dus we zijn gedoopt tot "Taartdozen" hahaha, heel leuk! Vlug een spoedvraagje. Net mijn eerste taart gebakken met kant en klare biscuitmix. Nou was na het bakken de helft van de binnenkant nog helemaal zacht. We gaan gelijk dus weer een taart bakken, maar wat kan ik fout gedaan hebben? We halen zo een rekje op, zodat de taart in het midden van de oven gebakken kan worden, net stond hij op de bodem en de bovenkant was goed, alleen de onderkant niet. Kan het hier aan liggen. Met spoed oplossingen gevraagd dus!!! Ik heb trouwens een combi-magnetron! Hiermee moet het toch ook gewoon lukken!!!