hij moet in het midden van de over staan dan word hij van onderen ook warm en anders er langer on laten staan mocht de bovenkant van het kaspel iets donker is maakt niet zo heel veel uit snij je er gewoon vanaf
Bekijk bijlage 48353 hier trouwens alle 3 de de taarten bij elkaar. heb echt leuke complimentjes gehad gister voelde me echt trots!!
Mooie taartjes hoor! Iemand nog een tip om te kijken of de taart goed gebakken is? Of gewoon op goed geluk uit het bakblik halen en dan hopen dat ie helemaal door en door goed is???
Tja, dat werkt blijkbaar ook niet altijd, want dat deed ik net ook namelijk en toen bleek ie npg helemaal zacht van binnen! Nou ja, bedankt voor de tips in ieder geval. Gewoon maar hopen dat ie nou beter is!!!
jaaaa we zijn de taartdozen! @Mammie van Roy: ik zou chocoladefondant nemen. @Skye: laat je de temperatuur oplopen? Ik gebruik ook altijd een sateprikker. Wat je ook kunt doen, maar dan moet je er op het eind echt bij blijven: als je taart precies gaar is, gaat hij "krimpen". Normaal zet hij uit tegen het bakblik aan, maar als hij gaar is en er te lang in staat, gaat hij weer "weg" van de rand (als je begrijpt wat ik bedoel). Precies op dat punt dat hij dat gaat doen is hij precies gaar en moet je hem eruit halen, maar je moet dat dus precies checken en ook niet constant de oven opendoen. Hoop dat je het nog snapt. Ik ben nu in contact met een vrouw voor een sweet sixteentaart. Ze wil alleen de Oiliytaart die op mijn site staat en ik maak nooit 2x dezelfde taart, dus heb voorgesteld een taart in Oililystijl maar dan met wat de jarigen (tweeling) aan kleuren e.d. mooi vindt, ben benieuwd of ze dat een leuk idee vind. Het is toch veel leuker om een "eigen" taart te hebben dan eentje die anderen ook al gehad hebben (of ligt dat aan mij?). Ga dit weekend (of donderdag) weer puzzelen. Moet nog een hello kitty taart afmaken.
@Skye: denk dat het idd fout is gegaan met dat de bakvorm op de bodem van de oven stond... Op een roostertje moet goed gaan, zou ik zeggen. Je had de mix ook voldoende lang geklopt? Om 'm lekker luchtig te krijgen, kun je de eieren even in warm water leggen voor je gaat mixen, (zeker als ze uit de koelkast komen), of iig zorgen dat ze op kamertemp zijn als je begint. En oja, hier werkt de prikkertruc ook helemaal niet, (heb een paar pogingen gedaan om een cake zonder melk EN zonder ei te maken en dan kwam de prikker er schoon en droog uit, maar was ie bij lange na niet gaar). Voor bij de biscuitmix kun je ook even met een ovenwant aan op de taart drukken (zachtjes): druk je hem in, dan is ie nog niet gaar, veert ie weer omhoog, dan is ie klaar. @Maia: haha, tja... sommige mensen hebben niet zo'n actief voorstellingsvermogen en dan is een plaatje uitzoeken van iets wat je mooi vindt, gewoon makkelijker en veiliger Weet je zeker dat je het mooi vindt. Ik zou het zelf niet zo'n probleem vinden om precies dezelfde taart weer te maken, maar het is meer uitdaging om er weer wat anders van te maken en ik vind het toch wel heel leuk om een taart een persoonlijk tintje te geven. Iets wat maakt dat die taart alleen en specifiek voor jou is... @Amfy: zit ik je dik te complimenteren met je taartjes en vergeet ik helemaal je te feliciteren! (Ik ben echt een doos. Nouja, dan zit ik in ieder geval in de goeie club, LOL). Maar gefeliciteerd met jullie kleine grote man, en natuurlijk ook met een jaar borstvoeding!!!! Dat heb je toch maar mooi even gedaan, ondanks alle negativiteit in je omgeving! Goed man!
sorry dat ik even kom binnenvallen maar wouw!!!! wat een mooie taarten, hoop ooit zelf ook nog te leren om zo taart te maken. Weten jullie niet toevallig iemand in friesland haha.....
@jongmoedertje: als je op www.deleukstetaarten.nl kijkt, kun je per regio zoeken naar workshops of bijvoorbeeld ook mensen die een taart voor je kunnen bakken Enneh: thanks
Ok, eigenlijk had ik de taart vandaag nog niet kunnen maken ivm een dag de taart laten rusten (stond in mijn taartenboek), maar ik kon mijn geduld niet langer houden. Dus ik heb hem toch maar eerst af laten koelen en toen gesneden en bewerkt. Nog lang niet wat het uiteindelijk moet worden, maarja oefening baart kunst zeg ik maar!!! Hier is ie dan, mijn eerste baksel!!!!
@Romaira: Nou, strak is ie niet heel erg hoor. Ik kreeg hem niet goed uit de springvorm, waardoor hij erg afgebrokkeld was. Heb ik nog wel een beetje weg kunnen smeren, maar op de foto lijkt ie strakker, dan ie in werkelijkheid is! Volgende keer even kijken of ik wat bakpapier in het blik kan doen, waardoor de taart er mooier uitkomt! En ik heb hem simpel gevuld met abrikozenjam! @Amfy: Aangezien ik nog maar 1 soort uitsteker heb (die bloemetjes) kon ik niet veel. Ze kwamen vandaag binnen en ik had eigenlijk gedacht dat het grotere bloemen zouden zijn. Ik wilde namelijk een bloemen taart maken. Dus nu maar een klein glaasje gepakt en de rondjes uitgestoken en dan die bloemetjes!