De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Oh ja, ik heb de taart trouwens nu op een rooster gebakken en een uur ipv 35 minuten. En toen was ie goed! Ik hou volgende keer dus maar gewoon een uur baktijd aan!

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    mijn eraring is ook dat de aangegeven baktijd een richtlijn is ............elke oven is anders dat is altijd weer uitzoeken als je een nieuwe hebt . Mijn vorige oven was altijd warmer dus als er 40 min werd aanbevolen had ik aan 30 genoeg , niet erg maar dat moet je wel ff weten :)

ik van vanmiddag dribbel proberen te puzzelen , om te beginnen maar een makkelijk plaatje genomen :)

3. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    meiden even een vraagje he want ik zit te denken ik zeg wel zo mooi dribbel een makkelik plaatje maar ..............dribbel is bijna 1 kleur hoe doe je dan van bij onderstaand plaatje de pootjes (tenen) snij je dat gewoon in of moet je dat met bruin marsepein lijntjes trekken ? (snappen jullie wat ik bedoel ? )

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Je kunt lijntjes trekken, maar je kunt ook 3D gaan puzzelen, dan krijg je ook diepte effect.

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mijn oven moet juist altijd 5 min langer...
    Maar zoals gezegd, daar kom je achter tijdens het bakken.

6. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hoe zou ik dat met dit plaatje het beste kunnen doen dan ? :)

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    alles wat onder ligt als basis gebruiken en dan wat boven ligt (moeilijk zo uit te leggen) er bovenop puzzelen, dan krijg je meer 3D effect.

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Dacht ik mooi makkelijk een taart te maken voor de verjaardag van zoonlief en een meptaartje, gaan we zijn verjaardag in 2 delen houden, dus moet ik 2 taarten maken, maar ik ga dus echt niet ook nog eens 2 meptaartjes maken hoor!! :x :(
    Past niet in mijn vriezer :(

9. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Hoi dames, ik wil me ook graag bij deze club aanmelden :). Ik ben een fanatieke bakster van taarten, koekjes, eigenlijk alles wat zoet is :D. En ja, het moet er natuurlijk mooi uitzien. Ik heb een tijd taarten verkocht, maar het was niet vol te houden naast een fulltime baan. Dus nu bak ik alleen nog voor mijn plezier en voor familie en vrienden.
    Leuk om hier meiden te vinden die dezelfde hobby hebben! In mijn ongeving was er eigenlijk niemand die mijn enthousiasme (en mijn enorme voorraad 'spullen' :)) begreep.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vind om met een baby van 8 maanden en een 4-daagse werkweek tijd te vinden om ingewikkelde taarten te maken. Ik moet het echt plannen nu! Mijn man is bijna jarig dus dan heb ik een 'bestelling' zodat hij zijn collega's kan trakteren. Wordt dan vooral lekker, en minder een kwestie van een bijzondere versiering.

Ik had ooit een website, maar nu wel nog een blog waar wat dingetjes opstaan: www.cookiejourney.blogspot.com/ Omdat ik veel correspondeer met amerikaanse taartenbaksters is alles in het Engels.

Ik heb al hele mooi taarten hier voorbij zien komen en op jullie websites en albums geklikt. Ziet er super mooi uit!!

Als ik nog ooit kan ontdekken hoe ik hier een foto kan plaatsen, zal ik ook iets laten zien van mijn taarten ;)

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Cookiediva, welkom!!
    Mooie site, mooie dingen heb je gemaakt!
    Tis heel makkelijk hoor om foto's te plaatsen.
    Als je een bericht aanhet maken bent dan scrolle je naar beneden en kun je daar een foto uploaden.

11. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    #631 MamaKitty, 2 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2010
    Krijg net een pb van een moderator dat we geen links in onze handtekeningen mogen zetten omdat je iets te koop aan bied. :(
    Nu ja, dan haal ik hem wel weg.....vind het vreemd. Als ik nou zwangerschapstesten verkocht ja maar dit gaat om taarten..... 8)

Nu ja, de link voor wie hem nog wil: Verwijderd. Is niets vreemds aan als jullie de regels erop naslaan.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, balen, Mamakitty... Nouja, ze zullen wel voor iedereen 1 lijn willen trekken en willen voorkomen dat er discussies komen wat dan nog wel met een link in je handtekening mag staan en wat niet, omdat het echt reclame is en ze er dus liever een advertentie van krijgen ;)

@Romaira: ik zou zowel met lijntjes werken als puzzelen. Het mooiste krijg je dat volgens mij als je met een sugarpastegun de lijntjes doet en dan begint te puzzelen vanaf het stukje dat het meest onderop ligt/het verste weg is vanaf het punt waar vandaan je kijkt. (bij jouw plaatje dus dat ene pootje).
    Weet niet of je ooit 3D-kaarten hebt gepuzzeld, maar dat is hetzelfde principe...

@Mamakitty: ik kan maandag ook wel ff twee kleinste blandaschaaltjes meenemen, dat je die even in de oven gooit om 2 meptaartjes mee te bakken? Die passen denk ik beter in de oven dan de kleinste ringvorm... ;)

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Rozemarijke, Klopt maar wel jammer zo.

Ja neem ze maar mee, je bin een schat! :)

We gaan wel een keer samen een workshop doen he!! ;)

14. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hahah volgens mij ben ik een echte doos want ik snap der niets van ahaha probeer vanmiddag aan de slag te gaan en zie dan wel wat het word ;)

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Romaira, tis heel simpel. snij eerst dribbel HELEMAAL uit. Daarbovenop ga je de details maken, echt erop leggen, zo maak je hem meer 3D

16. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    oh zooooo hahah maar dat is toch alleen de neus de ogen en die ronde vlek op het buikje ?

17. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nee. Je moet echt ALLES uitsnijden als 1 geheel. Dat gebruik je als ondergrond. Daarop maak je de rest, dus dan word het 3D
    Snap je? :D

18. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik denk dat ik het snap .....ben nog niet eens blond :)
    heb net voorbeelden gezocht als ik dan dat hello kitty plaatje zie is dat veel makkelijker omdat die duidelijke lijnen heeft en dribbel niet dus dan heb ik eingelijk een moeilijk plaatje uitgekozen of niet ?

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nee hoor, lijkt me niet heel moeilijk......

20. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Mama Kitty thanks :). Ik ga het bij deze dan maar eens proberen met een foto! Ik plaats er hier een paar waar ik erg trots op was :D

Deel Deze Pagina