ja het was heel erg leuk. Het was ook een nieuwe baan, dus ik moest ook nog heel veel leren. Maar ben wel huilend uit huis gegaan (al was ze bij mijn man, die had papadag) maar dat "vergat" ik snel want ik moest zoveel leren..
Mooi Had ik ook m;n eerste werkdag: zag er huizenhoog tegenop, maar eenmaal bezig, was het heerlijk om ook weer even wat anders te doen dan moederen, (nou had ik hier ook een k*tverlof gehad, omdat Thirza de eerste 12 weken bijna niet anders deed dan huilen en tegen de tijd dat ik ging werken, knapte dat pas iets op, dus je kon me helemaal opvegen en ik ging thuis gewoon tegen de muren op van ellende). Maar super dat het goed bevallen is, je eerste dag
Hey Maia, ik dacht al: waar is die? Maar ging goed dus....en dat huilen, ach...zou ik ook hebben.....
Ik lees hier nog altijd mee hoor! Ik kan echt niet wachten op de workshop 13 februari.. mag daarvoor van mezelf ook nog niks kopen, eerst kijken of ik het écht leuk vind. Maar ik sla alvast wel alle tips die voorbijkomen en websites op in een worddocumentje Mooie dingen zie ik ook voorbij komen! Zal mijn workshoptaart tzt ook laten zien.
Bedankt voor de link! ik heb meteen even contact gezocht met iemand bij ons in de omgeving die ook van die mooie taarten maakt! enne graag gedaan hoor vind ze echt super mooi!
hey meiden. ik ga morgen maar weer eens aan de gang denk ik. maar ik had ook nog even een vraag wat voorn dingen kan ik het beste kopen voor de basis "uitzet"( we noemen het maar even zo) ik werk namelijk nu veel uit de vrije hand maar das ook niet altijd makelijk
Vandaag bij de V&D van die kleine springvormpjes gekocht. Gewoon een ronde en 2 in hartvorm (zaten er 2 in een verpakking). Hoef ik niet elke keer zo'n grote taart te maken als ik ga oefenen. Scheelt een hoop ingredienten (en calorieen). En het meptaartje voor Kyra wordt dan het hartje. Is namelijk niet zo groot en gewoon leuk natuurlijk!
Leuk idee Skye! Amfy, je kunt uitstekers kopen, een smoother, ik weet niet wat je verder in huis wel hebt?
makkelijk s dat he , dat dribbel taartje was ook een klein taartje springvorm 20 geloof ik . vind het ook een leuk formaat om cadeau te doen !
@Amfy: een aantal uitstekers en een smoother zijn erg handig. Voor de rest kun je je qua boetseren bijvoorbeeld eerst ook goed redden met sateprikkertjes en mesjes... @oefenbakvorm: ik heb bij de hema ooit een springvorm van 16 cm gekocht, die is helemaal lekker handzaam
dat is inderdaad handig skye! @amfy: een modelleerset is ook altijd handig. en een taartzaag vind ik onmisbaar. smoother is op zich niet nodig, je handen zijn ook prima, maar je taarten worden wel wat strakker, kleurstoffen zodat je dat echt kunt afwisselen, taartkartons, wat verschillende uitstekers en lettersetjes.
Trouwens ik had toen ik die stapel ging maken geen plek om het kleintje bij de oven bij de grote in te zetten, dus die moest ff wachten een half uurtje (had de biscuitmix al gemaakt) dus dat heeft een half uurtje gestaan. Toen ondertaart eruit kwam heb ik toen dus pas de kleine erin gezet en toeval? DIE werd hoog en de ondertaart niet. Dus is dat misschien ook een leuk "trucje" om een taart hoog te laten worden??
Dit waren mijn opkikkertjes voor mijn neefje (kreeg buisjes): Bekijk bijlage 48695 Ik moest een beetje moeilijk puzzelen met een mesje, niet zo handig, maar hij is toch wel gelukt vond ik.
Keischattig mammie van roy!! Maia, ja ik ga het wel proberen bij de eerstvolgende taart of dát het is. Dan laat ik de mix 20 min rusten (want ik was toen 10 min bezig met de mix maken he, dus heeft 20 min gestaan...)
het zou kunnen. Ik zet hem tegenwoordig altijd een minuut of 20 in de oven op zo'n 130 graden en ga daarna pas echt bakken, dan wordt hij ook hoger dan wanneer ik begin bij 150.