hai meiden mag ik even jullie advies vragen ??? een ex collega van mij is over 17 dagen jarig nu heb ik aangeboden dat ik wel een taart voor haar wil maken na een stille hint van haar nou vind ik niet dat ik (veel) geld aan haar kan vragen want 1 ik heb het zelf aangeboden 2 ben nog aan het oefenen en 3 ik vind dat ik het nog niet goed genoeg kan om geld te vragen . Stel dat ze vraagt wat ik er voor wil hebben had ik gedacht te zeggen doe maar wat je anders ook kwijt was geweest aan een taart , zo hou ik het leuk voor haar en hebben we beiden geen hoge verwachtingen denk ik . maar nu mijn vraag ...... waar vul ik de taart mee ? wat is standaard zeg maar ? zoals jullie mss wel begrijpen heb ik geen zin om een "dure" vulling te gebruiken .
Gewoon botercreme en jam? Botercreme kun je evt nog een smaakje geven. Of gewoon een slagroomvulling met jam.
Hier ook een kleine springvorm van 16 cm. Erg handig lijkt me! @Romaira: Waarom reken je niet gewoon uit wat je kwijt bent aan ingredienten enzo. Dan vraag je dat bedrag toch aan je ex-collega! Zal ze echt niet raar vinden hoor, als jij dat bedrag terug vraagt. Dat lijkt me logisch tenminste! Oh, en ik had bij mijn eerste taartje een vulling van simpele abrikozenjam! Was erg lekker. Dan zou je eventueel nog een reepje chocola door de botercreme kunnen smelten. Dan heb je abrikozen-chocola mmmhhh, water loopt me in de mond.
@Romaira, idd gewoon uitrekenen hoeveel je kwijt bent aan ingrediënten en dat vragen, das heel normaal. Botercreme kun je ook een flinke lik chocopasta door doen, dan is ie wat meer chocolade-achtig. En andere vulling jam of slagroom. 250ml slagroom kost ook niet veel. @Skye, ik heb met die 16cm vorm al een taartje gemaakt voor mijn vader, gewoon een kleintje. Die is idd leuk om cadeau te geven. Plus mensen zitten niet met een mega taart
@Romaira: ik zou gewoon de kosten berekenen hoor! Dat appletaartje bijvoorbeeld doe ik als verjaardagskadootje en heeft mij 9,60 gekost. We zouden normaal gesproken (voor familie) 15 euro besteden aan een kadootje of een bon, dus ik kan 5 euro in m'n zak steken (Nouja: in een pot om weer nieuwe dingen van te kopen...) En voor als ik dus taarten voor anderen bak, bereken ik de kosten plus een beetje extra. Stel ik ben 13 euro kwijt aan een taart, dan vraag ik 15. Gewoon voor de moeite en omdat ik dan weer dingen kan kopen daarvan. Vind ik geen probleem en volgens mij niemand (Kijk, als jij nou ernstig had aangedrongen om een taart te mogen maken, werd het misschien anders, maar als zij zat te hinten dat ze dat graag wilde... ) Qua vulling: jam of chocopasta is een makkelijke en goedkope vulling
hey meiden, schrijf niet echt mee, maar lees wel mee ik heb mn gun binnen gister meteen geprobeerd, maar dan met ikea marsepein (lag er nog) maar dan werden de sliertjes erg rafelig. ik neem aan dat het met normale marsepein beter is?? Ook ben ik aan het boetseren geslagen maar ik ben niet erg handig. hoe doen jullie dat? met voorbeelden? 3d of plaatjes? of uit je hoofd?? Ik moet nu alleen nog letteruitstekers.... en dan is mn uitrusting compleet wat een prachtige taarten maken jullie!!! ik ga gauw ook weer een taartje maken, dan kom ik hem posten
Leuk taliaa, ben benieuwd! Ik heb geen gun maar een kleipistool gister gekregen en ga hem binnenkort uitproberen...
mijn standaardvulling is botercreme met jam. En dan kiezen de meeste mensen of aardbeienjam of lemoncurd. Ik zou alleen de kosten berekenen, je bent nog niet heel erg lang bezig. @taliaa: met marsepein blijft het vaak wat rafelig. je moet je marsepein goed doorkneden en evt. iets van crisco erdoorheen kneden, dan gaat het beter, maar het blijft rafelig.
Ik heb net een bestelling gedaan!! Veel meer als de bedoeling was maar ik kon gewoon niets vinden wat ik niet meteen wilde hebben En helaas was de dubbel taartsnijder en de tylose uitverkocht. Maar ik kon echt niet meer wachten op het moment dat het weer in voorraad zou zijn Die dingen moet ik maar via een andere webshop bestellen. ik heb er zoveel zin in!! 1 xWilton Comfort Grip Spatula Hoek 19 cm 1 xFMM Smoother 3 xPettinice Extra Wit rolfondant, 1 kg. 1 xFunCakes Eiwitpoeder 100 gr. 1 xFunCakes Suikerbakkerspoeder 1 kg 1 xCrisco shortening 450 gr. 1 xWilton Decorator Preferred® Deep Round Pan Ø 20 x 7,5cm 1 xWilton Decorator Preferred® Deep Round Pan Ø 15 x 7,5cm 1 xFMM Alphabet tappits Lower Case SCRIPT 2 xFunCakes Mix voor Biscuit 1 kg 1 xTaartkartons zilver/goud ROND 16cm, 3 st. 1 xTaartkartons zilver/goud ROND 20cm, 3 st. 1 xVetvrij karton per 5, rond 16 cm. 1 xVetvrij karton per 5, rond 20 cm. 1 xUitsteker set Bloem 6 delig 1 xWilton Basic decorating set/25 1 xWilton Icing Color Red Red 28gr. 1 xWilton Decorating Tip #001 Std Round 1 xWilton Decorating Tip #129 Dropflower 1 xWilton Decorating Tip #018 Std Open Star 1 xWilton Decorating Tip #101 Std Petal 1 xWilton Decorating Tip #048 Basketweave 1 xWilton pre-cut Icing Making Flower Squares pk/50 Hiermee moet mijn eerste taartje toch wel gaan lukken ik wil graag veel gaan oefenen met bloemen maken van royal icing, ik hoop dat het snel geleverd gaat worden dan kan ik van het weekend mijn eerste taartje maken!!
Zo dan!! Jij hebt aardig wat besteld hahaha. Tja, ik wil je niet teleurstellen, maar ik heb vorige week ook op woensdag besteld en toen kwam het pas na het weekend. Dat was wel balen. Hopelijk is het wat minder druk nu, dan kan je het misschien vrijdah al binnen krijgen! Dan kan jet het weekend al lekker aan de slag
'Dat hebben jullie wel steeds he, dat het dan zo laat binnenkomt? Hier toch elke keer de dag erop (toen had ik 's ochtends vroeg besteld) en de daaropvolgende dag (toen had ik eind van de middag besteld). Ben blijkbaar een mazzelaar wat dat betreft...
ik hoop echt dat het voor het weekend (of op zaterdag) binnen komt. Wil toch eigenlijk wel zondag bakken!
Zo dan wat een bestelling haha Ah zo was mijn 1e bestelling ook hoor... Bij de leukstetaarten duurt het vaak lang idd. Op deze site was het de volgende dag bij mij al in huis: http://www.ellenscreativecakes.nl/
wat een mooie site zeg , ze heeft echt heeel veel mallen en uitstekers zeg ! ga deze zeker op slaan en eens wat bestellen ! de taart voor me ex collega gaat door ze vergoed gewoon de kosten die ik maak , en daar ben ik tevreden mee zou het niet eerlijk vinden om er nu al geld voor te vragen ben nog maar net begonnen natuurlijk !
Zo wat een bestelling! Ik heb gisteren ook nog wat dingen kunnen scoren voor de bruidstaart die ik dit weekend ga maken. Witte fondant met chocoladesmaak (wens was chocolade) en heb meteen even een mini-workshop roosjes maken gekregen.... Ik ben er dus uit het wordt (gelukkig) geen bruine bruidstaart maar een witte. Met 4 rode/roze roosjes erop en onder een sierrand van roze/rode ieniemienie bloempjes. Verder houd ik hem simpel (net als de rest van de bruiloft is) En tja ik had die uitstekertjes van die bloempjes nog nooit gebruikt en je moet het toch testen Dus gisteren maar even een 'oefentaartje' in de oven gezet. Een boltaartje, heb ik ook nog nooit gedaan, dus 2 vliegen in 1 klap. Hij kwam trouwens erg netjes uit de blanda. Vanavond vullen en versieren.
hey meiden, ik ga vandaag denk ik maak weer eens bakken ik ga trouwens wel even kijken voor een mixer die ik niet zelf vast hoef te houden.op de een of andere manier is mijn pols nooit meer het zelfde geworden na het ongeluk wat ik heb gehad, ga denk ik kijken voor een kenwood. zijn er meiden die daar ervaring mee hebben?? wat een leuke site trouwens! (die laaste link daar hebben ze de nordic ware vormen die ik zoooo graag wil. maar ja eerst maar eens even oefenen. @ romaira leuk je eerste "opdracht"! en gefeliciteert nog!! @uitstekers enzo. ik heb nu 6 vormen en een ring uitstekers ( gewone) verder een deegroller etc heb ik ook. ik zit nu te kijken voor die uitstekers van de shop ( die witte) maar ik weet het nu echt niet meer haha. ik denk dat ik maar stukje bij beetje alles ga verzamelen
Hoi meiden, dank voor jullie complimenten . Jullie gaan zo snel hier dat ik het moeilijk kan bijhouden, haha! Ik heb ook al leuke taarten weer voorbij zien komen, hardstikkeleuk om te zien wat anderen maken, geeft meteen weer inspiratie . Ik haal heel veel van ineternet en heb inmiddels (ik spaar al een jaar of 12) heel veel boeken met voorbeelden. Als jullie van boetseren houden, moet je echt eens naar boeken van Debbie Brown kijken. Die zijn SUPER. Hele mooie taarten, duidelijke foto's en stap-voor stap aanwijzingen voor het boetseren. Op www.pastrywiz.com staan ook wat leuke voorbeelden om te boetseren die ik al eens heb gemaakt. Ze hebben een kikkertje (staat bij de Valentijstaarten), koeien en Santa & Rudolph. Zijn allemaal super leuk en zo duidelijk qua aanwijzingen, dat het bijna niet fout kan gaan. Gewoon weer wat extra ideetjes voor wie wil oefenen