De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen

hij is net een beetje ingestort in de oven. deur is niet open geweest'.....

2. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    Mama van Daan, ik heb even teruggezocht in het forum en dit is wat je als starter moet hebben

mijn aankooplijstje bij een van de webshops:
    - biscuitmix
    - mix voor botercreme (is veel lekkerder dan zelf maken)
    - marsepein of fondant
    - starterskleurstoffen set van wilton (wilton icing colors)
    - eventueel wat uitstekers

een roller kan je je houten deegroller (wel poedersuiker tegen het plakken gebruiken) of evt. bij de bouwmarkt een pvc buis kopen en op maat zagen.

voor vullingen kan je beginnen met iets van jam of lemoncurd met botercreme.

voor de botercreme vulling heb je nodig:
    - roomboter (margarine kan wel maar met roomboter (ongezouten) wordt het lekkerder
    - poedersuiker
    - evt. vanille essence van dr. oetker voor een vanillesmaakje (je kan er bijv. ook een reep gesmolten chocolade doorheen doen, dan krijg je chocoladecreme)

Een taart smeer je ook vaak af met botercreme. Voor eigen gebruik kan je bovenstaande gebruiken, ik bak in opdracht dan doe ik dat nooit (omdat er in de mix water zit die de fondant/marsepein kan laten smelten) en dan gebruik ik 1:1 (dus 250 gr. boter met 250 gr. poedersuiker)

dingen vastplakken kan evt. met een klein beetje water.

3. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    oke super bedankt, ik ga eens even shoppen. hoorde dat er bij mij in de buurt een winkeltje zit die alles verkoopt op dat gebied. erg prettig.

4. Maia

Maia Niet meer actief

welkom nieuwe dames :) en ik zie weer lieve taartjes voorbij komen!

hier weinig op taartgebied, zondag komt mijn moeder bij me "workshoppen" want ze wil het ook wel eens leren.

5. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    Leuk samen met mams!!!

Ik ga zo beginnen aan het beslag voor taart 2. (20 cm)

Ik wil eigenlijk dat kleintje straks al gaan vullen en misschien bekleden met fondant.
    Kan dat gewoon in de koelkast bewaard blijven? of moet het erbuiten?
    Ik wil bonbonbloc of bokkepootjesvulling samen met banketbakkersroom gebruiken.

6. Maia

Maia Niet meer actief

ja ik vind het ook wel leuk. Ik doe dit nu al een paar jaar en ze is nu wel benieuwd hoe het gaat :) en ik geef af en toe wel een workshop dus dat moet bij mijn moeder ook wel lukken ;)

over banketbakkersroom is men verschillend: er zit vaak iets van melk oid in en dat kan je beter in de koelkast bewaren, maar anderen zijn van mening dat, omdat het uit een pakje meestal komt enzovoorts, het prima buiten de koelkast kan. Ik zou dan het zekere voor het onzekere nemen en het in de koelkast bewaren.
    De andere vullingen: als het op basis van botercreme is, kan het buiten de koelkast. Als het op basis van slagroom is: in de koelkast.

7. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    ik maak de bbr gewoon met melk, vanille enz. dus geen pakje.
    Ik zal hem de koelkast ingooien!
    Bedankt!!

8. Maia

Maia Niet meer actief

graag gedaan (hoewel het als je het zelf maakt allemaal verhit is geweest, maar toch..)

9. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @ mamavandaan
    botercreme en biscuit mix kan je ook zelf maken . botercreme zelfgemaakt vind ik heeeeerlijk (de mix ken ik niet )
    wil alleen maar zeggen dat je dat niet persee hoeft te kopen je kan net zo goed zelf maken :D

10. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    gisteravond hier 2 fiasco's

wilde zelf cc's maken dus ik op leukstetaarten forum gekeken voor recepten . Er stond er ook 1 glutenvrij bij ,volgens de haar zou hij heeeeerlijk zijn ..........nou je kon der een gat mee in de muur gooien ! droog taai en totaal geen smaak bah vieze dingen waarom is glutenvrij zoooo vies ????

dus ik het recept vanillie gemaakt , ten eerste kwamen de cc 's al niet hoog en ten 2e vind ze veeeeel te zoet . Dus al met al al ik vandaag nog maar eens de keuken in gaan :D

11. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb een klein vraagje...
    ik wil koekje bekleden met fondant, ik ga de koekjes zelf bakken (gewoon uit een pakje) en de rolfondant maak ik zelf.
    maar wat kan ik dan gebruiken om de fondant aan de koekjes te laten plakken zeg maar, zonder dat de koekjes slap worden?
    Wie o wie heeft een antwoord :D

12. Maia

Maia Niet meer actief

een beetje botercreme of jam

@Romaira: balen zeg

13. Boets

Boets Niet meer actief

Het is weer weekend dus weer taartbaktijd en tijd om bij te lezen in dit forum hihihihih.

@ mamakitty, je woont idd in de buurt. GRappig is dat. Je eeyoortaart is echt goed gelukt!!!!

@ rozemarijke, ook ik heb van de week nog gestemt. Zou wel top zijn als je wint!!! Hoe is je prinsessentaart geworden? Wij gaan hem vandaag maken. Na jouw tulband verhaal hebben we besloten het ook met de ikea schaal te gaan doen. Heb je een foto? Wat heb je met de haren van de barbie gedaan?

@Cilla24, botercreme werkt het beste. In jam zit wat meer vocht waardoor de fondante wel eens gaat "zwemmen".

@ mama van Rooy, hoe is de bruidstaart?

14. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    Romaira, balen zeg dat het recept niet was wat het moest zijn!

Veel bak plezier allemaal!

Ikke is ook al druk bezig!!

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

@ romaira wat balen zeg!! dus je staat nu nog een dagje.

van mijn bisc is gister dus niets geworden. mijn moeder kwam me onverwachts ophalen voor een dagje stad.
    heb hem er nu in staan en dan zal hij vanavond denk ik wel bekleed worden. morgen ben ik jarig dus heb wel een taartje nodig en ach spongebob is altijd leuk ;)

heb gister gewoon 2 uur zitten wchten tot dat een kinder wagen op komen halen enze zijn niet op komen dagenzeg wat een ellende!

@ rozemarijke ik ga met een uurtje of 2 weer naar duitsland ik zal eens even voor je gaan neuzen.

@ romaira heb jij nog iets nodig?

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

oja ik had gister een vraag maar het gaat zo snel dat hij waarschijnlijk niet gezien is haha.

ik zal hem even qouten

17. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    haha tis wel creatie , maar denk dat het best wel eens zou kunnen werken :D waarom niet kan je ja afvragen toch ?

balen zeg dat je 2 uur hebt zitten wachten op die mensen .........je had natuurlijk ook geen telefoon nummer van ze . Volgens mij heeft iedereen die een beetje actief is op MP het wel eens mee gemaakt , maar dat maakt het niet minder &^%#

Als het goed is gaan wij zo zelf ook even naar duitsland , maar dank je voor het aanbod . Was er nog wat leuks te vinden de laatste keer dat jij bij reaal bent geweest ? mss dat we daar wel eens kunnen gaan kijken weet alleen niet waar het is hahaha

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

bij de real was niet heel veel. maar!;) in kleve heb je nog een kaufland.dan ga je gelijk na de brug (emmerich) rechts af dan rij je alsmaar rechtdoor. en als je bij een kruising met stoplichten komt ( zit een hotel op de hoek) ga je links en dan zit hij gelijk aan de rechter kant.die is nog groter en nog uitgebreider.tis niet veel verder dan die andere.

ja zit ook echt te denken alks het voor klei werkt waarom dan niet voor fondant.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

nou, mijn prinsessentaart is aardig gelukt. We gaan zo weg om die en de appletaart weg te brengen en daarna feestje omdat mijn oma 90 is geworden, (andere kant van het land), dus kom morgen ff showen :)

20. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    Ik vind dat soort dingen echt ondingen.
    Wij hebben voor de kids ook allemaal klei spullen en het is al moeilijk om je klei daar doorheen te drukken zonder dat je alles kapot maakt.
    Ik zou voor zo'n pers gaan van "pipoos" en een echte

Deel Deze Pagina