De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    zo dat is balen!!
    Ik vind het zo aso als mensen niet bellen! Kijk als je van de koop afziet oke maar laat het gewoon weten!

2. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen

gefeliciteerd met je oma!!

3. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @ amfy , cool gaan we daar ff kijken :D

@rozemarijke , gefeliciteerd met je oma ! das een hele leeftijd zeg :D

4. Skye

Skye Niet meer actief

Ik ga denk ik morgen maar weer een taartje bakken. Kan ik gewoon de tabel aanhouden van deleukstetaarten.nl. Ik heb een bakvorm van 16 cm

5. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Wat ontzettend gaaf dit meiden!!
    Heb hele mooie taarten voorbij zien komen!
    Ik ga me eens verdiepen in het maken van taarten en dit topic eens goed doorlezen :D
    Ben nu al enthousiast!! hihi

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

@ rozemarijke, ik heb een flesje zoetstof voor je meegenomen

@romaira is die spuitzak een beetje fijn? anders haal ik hem binnen kort ook maar eens op.

ik heb weer vanalles gekocht in duitsland.heb nu ook een taartzaag mee genomen deed het met een bakkers mes dat ging wel maar meestel toch wat scheef.
    was 2 euro! dus dat viel reuze mee haha.

7. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen

ik heb wel gewoon die hoeveelheden aangehouden voor mijn 15 + 20cm taartje. en zie het resultaat in het volgende berichtje ;)

8. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    Oke hier komen ze dan, mijn baksels :

Mijn allereerste taartje (15 cm) , gevuld met bonbonbloc vulling en bokkepootjesvulling:

Mijn 2de baksel (20 cm), helaas het fondant te dun uitgerold en ging het dus scheuren aan de zijkanten.
    Gevuld met banketbakkersroom en bonbonbloc vulling

Mijn 3de baksel ( 20 cm), gevuld met banketbakkersvulling en bokkepootjesvulling.

9. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    zo Amfy, voor 2 euro had ik hem ook niet laten liggen :)

10. Maia

Maia Niet meer actief

leuk hoor Zanoni! Ik vind ze voor eerste baksels goed strak geworden!

11. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    ik ben er ook wel een beetje trots op!!

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Zanoni: terecht! Ze zijn erg lief :) En strak zeg, voor je eerste baksels!

En zoals beloofd :) Mijn prinsessentaartje...
    Dat ga ik nooit meer met fondant doen, dat scheurde dus op een paar plekken, dus voortaan met marsepein. Heb de scheurtjes mooi weggewerkt onder de bloemetjes :)

13. raspberry

En de achterkant

14. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Wauw meiden wat onzettend mooi!
    Heel knap gedaan hoor.

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Zanoni en rozemarijke, mooi zijn ze!!

16. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Mooie taartjes hoor Zanoni, zeker voor je eerste baksels.
    Rozemarijke, mooi prinsesje!

O o, dat beloofd wat. Ik ga zometeen de bruidstaart bekleden met fondant. Maar een beetje dikker laten dan?
    Taartje staat nu in de koelkast, gevuld met bbb creme en afgesmeerd met botercreme. Heb ik maar gewoon neutraal gehouden, wilde hem eerst ook bruin maken, maar ik ben bang dat het met witte fondant door gaat schijnen.
    Heb al 2 roosjes gemaakt voor erop. Viel me niet eens tegen.

17. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik krijg honger hier :D

Wat maken jullie allemaal prachtige dingen zeg, wou dat ik het kon. Ik heb helaas geen oven en ben aan het lijnen :(

Maaaaaarrrrrrr, is er iemand uit de buurt van Tilburg die voor mij een taart zou willen maken voor ongeveer 25 personen met iets met bonbonbloc/chocola? Ik ben 20 april jarig en vier het de zaterdag ervoor. Ik wil het liefst iets met poezen erop of iets met elfjes.

Ik zou het leuk vinden wat reacties via pb te krijgen om te kijken of we een prijs kunnen maken ;)

18. raspberry

@Dees: je hebt PB :)

19. Skye

Skye Niet meer actief

@Zanoni: Mooie taartjes hoor!! Hoe heb je die roosjes van je laatste taart gemaaklt??

@All: Ik heb even 2 vraagjes. Als je nou een stapeltaart maakt. Bijvoorbeeld met 2 lagen (grote en kleintje er bovenop), hoe snij je dat eigenlijk het beste aan. Snij je dan eerst de bovenste laag aan en daarna pas de onderste ofzo.
    En wat gebruiken jullie als ondergrond om een taart te bedekken. Doen jullie de marsepein uitrollen gewoon op de tafel of hebben jullie er een speciaal plastic tafelkleed voor ofzo?? En zo ja, waar hebben jullie die gekocht?

20. raspberry

@Skye: ik zou zelf een stapeltaart eerst weer afstapelen, voor ik 'm aansnijd...
    En met rollen: ik smeer het aanrecht in met crisco en dan rol ik daar de marsepein op uit. Kan ook op het tafelzeil en er is een truc met doorzichtig tafelzeil, waarmee je de marspein of fondant zonder scheuren dus zo om kunt keren over je taart... (ik wil dus nog dat doorzichtige tafelzeil kopen).

Hier net nog even een boltaartje (12 cm) bekleed: was over omdat ik voor de prinsessentaart wat ruim mix had aangemaakt. Ga 'm later even schowen, manlief zit nu op de laptop waar ik foto's kan verkleinen, op deze lukt dat niet...

Deel Deze Pagina