ik heb 1 taart gemaakt, ik was niet zo heel tevreden, maar ik ga vanavond s een cake proberen... iemand suggesties voor de bekleding? ik zie nll. dat jullie een stuk creatiever zijn dan ik.
Tja, van een cake kun je van alles maken natuurlijk Ligt er ook een beetje aan wat je in huis hebt aan spullen ter decoratie?
Cilla hij is lief hoor. Je kunt van cake idd alles maken. Een 3D taart bijvoorbeeld... Rozemarijke, tot straks!
goedemorgen. @Rozemarijke: wat een lief boltaartje en je prinsessentaartje is ook schattig. @skye: ik doe altijd onder elk taartje van de stapel een kartonnetje. Dan kan je gewoon snijden zonder dat het in elkaar zakt of dat je in de taart eronder snijdt. Ik heb gewoon bij de hobby/doe het zelf/??? Winkel hier een heel groot tafelkleed gekocht. Ik smeer die voor het uitrollen dan licht in met crisco en dan gaat het prima. @boets: ook schattig. Dit is je eerste toch? @Amfy: leuk taartje geworden hoor! Ik zie al dat het een druk taartenweekend is geweest. @cilla: waarmee is jouw taartje bekleed? Wij zijn gisteren bezig geweest, of eigenlijk mijn moeder, ik heb alleen aanwijzingen gegeven. Ze vond het erg leuk om te doen. Zal straks kijken of ik wat fotos kan uploaden.
@Mamakitty: tot zo Heb er zin in (er liggen hier 20 littlest petshop-beestjes klaar Maar zal nijntje en boris ook meenemen, die zijn wat gemakkelijker, Heb alleen bedacht dat ik de walvis van petshop ga maken, heb namelijk van m'n boltaartje wit-blauwgemarmerde fondant over, en dat kan mooi dienst doen als zee-taart (Staat nu een chocoladebiscuit hier in de oven, om daar een mooi taartje van te maken (Bekleden en dergelijke ga ik dan uiteraard thuis doen...)
Ik wil graag letters en cijfer uitstekers, maar ik wil niet dat het hele kleine letters en cvijfers worden. Iemand een tip welke set ik het beste kan kopen en waar?
ik heb zelf liniaal letters gekocht maar vind het verschikkelijk om mee te werken , of ik doe het niet goed dat kan ook natuurlijk ! in de webshop zijn leuke letters te krijgen je moet dan wel de uitstekers nemen denk ik . Ik zelf wil zulke ook hebben maar vind 10 euro veel geld voor het alfabet en heb ze vaak in andere winkels zien liggen voor een paar euro dus ik wacht rustig af wanner ik ze daar tegen komen @ amfy , had ik nou al gezegd dat je taart goed gelukt is ?
@Skye: ik gebruik deze heel veel: FMM Alphabet tappits Lower Case - CUTALP2 - De Leukste Taarten Shop (en ook de hoofdletterset hiervan). Wel de marsepein/fondant heel dun uitrollen, als je het te dik doet krijg je het er niet uit.
@ maia , ik gebruik deze : FMM Alphabet & Numbers tappits Upper Case SCRIPT - CUTALP1S - De maar krijg met geen mogelijkheid de letters eruit en ik rol de marsepein heeeel dun . wat doe ik dan verkeerd ??
vonden wij ook voor een eerste keer ehhh wat doe je fout? Geen idee? Ik vet mijn marsepein heeel dun in met crisco, anderen houden hem deels op de rand van de tafel en laten hem dan op het tafelvlak schieten, dan komt het er ook uit, sommigen gebruiken huishoudfolie wat ze op de marsepein/fondant leggen en dan drukken ze de uitsteker erin, dan krijg je ze er ook makkelijk uit. Maar bij mij ging het de eerste zoveel tijd ook echt heel slecht tot ik het echt heel dun + crisco ging doen, maar er zijn meerdere manieren.
jaaa dat laten schieten of folie kan ik ook wel eens proberen ik stond me daar toch te klungelen met dat ding soms denk ik wel eens als mensen me hier zien staan lachen ze zich dood hahaha
och, je wilt echt niet weten hoe lang het mij geduurd heeft voor ik het snapte soms kan wat tylose erdoorheen ook helpen trouwens, dan wordt eht wat harder. Vooral bij Fondant.
Staat nu een klein taartje in de oven! Hoop dat ie lukt, dan gaan we hem vanavond bekleden. Ik heb van mijn moeder een doos met heel veel uitstekers gehad, dus we gaan hem mooi versieren!
En ik heb trouwens de hoeveelheid van het tabel aangehouden voor de 16 cm taartvorm, maar hij loopt over hihi, hopen dat ie wel goed is!
@Cilla: heb je er ook nog poedersuiker over heen gegooid als sneeuw-effect ofzo? Is een beetje onduidelijk op de foto Voor ideeen zou ik eens op deleukstetaarten.nl kijken, daar staan echt zoveel taarten enzo! @Maia: jeetje, wat een mooie taarten van je moeder! Het talent zit in de familie blijkbaar!