@ amfy, leuke spongebob!!!! Heb je een vierkante vorm? Of snij je die zo? @ cilla, je taart ziet er lief uit @maia Ja het was onze 1e prinsessentaart. Ik vond het erg tegenvallen. Het bovenlijfje eromheen was niet makkelijk. De witte rand hadden we met tylose gedaan. Maar goed al het begin is moeilijk Maar wat ene mooie taarten heeft je moeder gemaakt zeg!!! vooral die hoops en yoyo!!!! Erg leuk!!!! Hier in het zuiden is het bijna carnaval dus van het weekend geen taart bakken op het programma.
Boets, ja het is carnaval he hier int zuiden van het weekend...wij doen er niet aan mee hoor Rozemarijke, het was gezellig! Volgende keer langer
ik heb een vierkante vorm vond ik wel zo makelijk. hier ook carnaval zaterdag morgen beginnen we en maandag morgen stoppen we na een optocht (kids) word nog wat
Hier ook carnaval van het weekend geloof ik. Wij doen er niks mee, ik als oorspronkelijke drenth heb er niks mee en mijn man heeft er nooit wat aan gevonden Als Thirza straks wat groter is, vind ik het wel leuk om wat met verkleden te gaan doen en de optocht te gaan bekijken Levert misschien nog inspiratie op voor leuke taarten @Mamakitty: was idd gezellig en doen we de volgende keer wat langer! @Cilla: o, aha! Op de foto ziet het er wat rommelig uit, maar ik snap dat je vanwege het sneeuweffect dat eroverheen hebt gegooid Ik doe zelf een hoop inspiratie op op deleukstetaarten en als ik echt iets moois zie waar ik zelf wat mee wil, sla ik de foto even op in een apart mapje
Nou, mijn tweede taartje is een feit! Deze keer een kleine vorm gebruikt (16 cm) en op zich vind ik hem wel leuk! De volgende taart wordt trouwens een 50 km verkeersbord, omdat mijn vader over 2 weken 50 wordt. Maar nu eerst deze maar even showen!
ziet er goed uit hoor , lekker fleurig hier ook geen carnaval heb der helemaal niets mee vind het eerlijk gezegt verschrikkelijk
Dan hier nogmaals een oproep; wie wil en kan voor Justin's verjaardag een Piet Piraat taart maken? Ik woon in Noordholland (vlakbij Enkhuizen).
halloo taartmakers wil even zeggen dat jullie supermooie taarten maken!!! ben net eigenlijk zelf pas begonnen met zelf cake appeltaart en boterkoek maken heel erg makkelijk maar begin maar bij het begin haha maarre heel even klein vraagje (sorry) wat voor benodigdheden heb je nodig om zulke mooie taarten als jullie te maken?? liefs
@Patroeschka: ik zou wel willen maar ik woon tever weg denk ik en ik heb het ontzettend druk. Wanneer zou je hem dan eventueel willen hebben? Zaterdagavond of zondagochtend? En voor hoeveel personen? @fightforlove: ik zou het topic even helemaal doorlezen, er wordt regelmatig verwezen naar wat je nodig hebt. In het kort: taartvormen, biscuit (zelf maken of mix kopen), botercreme (mix of 1:1), marsepein of fondant en uitstekers enzovoorts.
Zo he, ben ook even een paar daagjes niet geweest en ik ben gewoon een kwartier bezig om bij te lezen . Iedereen een druk weekend gehad zo te zien. En er zaten hele mooie exemplaren tussen!! Hier mijn oefentaartje voor de bruidstaart (ging me alleen om de bloemetjes, moest even oefenen met de plunger cutter) Bekijk bijlage 50167
En dan hier de bruidstaart, gevuld met bbb-creme en afgewerkt met witte fondant in chocoladesmaak met marsepeine roosjes/bloempjes. (wens was simpel en chocolade) Bekijk bijlage 50171 O ja, het oefentaartje was gewoon gevuld met slagroom en aardbeienjam. P.S ik werk nooit meer met fondant, ik vond het verschrikkelijk, geef mij maar marsepein!
ik zie weer leuke taartjes voorbij komen!!! @ Maia, dat heeft je mama goed gedaan zeg! Leuke sponge bob!! Mama van Roy, mooie "eenvoudige" bruidstaart! @Patroeschka, ik ben net begonnen en zou het zelfs niet durven om al een opdracht aan te nemen. En helaas woon je ook niet in de buurt. @ fightforlove, eens even kijken hoor: ik heb even teruggezocht in het forum en dit is wat je als starter moet hebben mijn aankooplijstje bij een van de webshops: - biscuitmix - mix voor botercreme (is veel lekkerder dan zelf maken) - marsepein of fondant - starterskleurstoffen set van wilton (wilton icing colors) - eventueel wat uitstekers een roller kan je je houten deegroller (wel poedersuiker tegen het plakken gebruiken) of evt. bij de bouwmarkt een pvc buis kopen en op maat zagen. voor vullingen kan je beginnen met iets van jam of lemoncurd met botercreme. voor de botercreme vulling heb je nodig: - roomboter (margarine kan wel maar met roomboter (ongezouten) wordt het lekkerder - poedersuiker - evt. vanille essence van dr. oetker voor een vanillesmaakje (je kan er bijv. ook een reep gesmolten chocolade doorheen doen, dan krijg je chocoladecreme) Een taart smeer je ook vaak af met botercreme. Voor eigen gebruik kan je bovenstaande gebruiken, ik bak in opdracht dan doe ik dat nooit (omdat er in de mix water zit die de fondant/marsepein kan laten smelten) en dan gebruik ik 1:1 (dus 250 gr. boter met 250 gr. poedersuiker) dingen vastplakken kan evt. met een klein beetje water. __________________ Ik heb gisteren weer een biscuit gebakken en een Strik gemaakt. Vandaag maar bekleden en dan ook nog een normale appeltaart bakken. Ik moet "verplicht" trakteren op het werk volgens mijn collega's omdat mijn contract is verlengt tot het einde van het jaar.
Tip: vanaf vandaag bij Kruitvat een stempelsetje te koop van ik dacht Dora/Cars en ? (weet ik even niet meer). Voor nog geen 3 euro.
Ik vond het zelf nog niet echt af, op de een of andere manier miste ik iets. Maar ja, de wens was simpel, dus daar heb ik me aan gehouden, maar ik moest me wel inhouden . had achteraf spijt dat ik er geen glansspray of parelmoer of iets overheen gedaan had. Ach ja, bruidspaar was er heel erg blij mee.
hoi heel erg bedankt voor de tips..zal ook nog eens ff aandachtig een keer dit hele topic doorlezen en zoeken op internet... lijkt me erg leuk om te gaan maken maar ook heel moeilijk... als ik een taartje heb gemaakt kom ik wel foto plaatsen mar dat gaat nog wel ff duren moet nog veel leren/oefenen.. groetjes
wat leuk, een taartentopic! ben nu een jaartje bezig met taartjes maken en vind het echt geweldig! Heb in januari niks hoeven maken maar heb over twee weken een workshop van zoete kunst, over the top taart. Vriendinnetje is dan ook uitgerekend dus ga uit voorzorg een roze taart maken! zal hier m'n parade wel eens tonen. maar gezellig hier! lekker kletsen, inspiratie opdoen en tips oppikken. groetjes nathalie