Wauw, mooi hoor. De pinguintaart is ook mijn favoriet. Hoe heb je trouwens die vlinders zo gedaan met verschillende kleuren?
Hey meiden, Heb ff een vraagje, eind volgende maand is die kleine jarig en ik wil heel graag zelf een taart maken ... Nou ga ik vandeweek ff oefenen maar mijn vraag is mocht hij nou lukken kan ik hem dan tot eind volgende maand bewaren of is die dan niet meer goed ? Ik weet dat een verse taart het lekkerst is maar mocht hij nou lukken dan vind ik het zonde om hem aan te snijden ... Dit was trouwens mijn eerste creatie, lekker gewoontjes .. ben vooral trots op het schaapje hihihih Bekijk bijlage 50218
@Nathalie (ik doe het maar even zonder cijfertjes ): mijn favoriet is de koeientaart @Mammievanroy: hij is mooi geworden, je bruidstaart!
jeetje wat een mooie taartjes komen er weer voorbij zeg !! ik ga zo bisq"s bakken in een siliconenhart vorm voor valentijn aan de overkant woont een vriendin en zei heeft een dochtertje dus wil graag een hart taartje maken in naam van mijn zoontje voor haar dochtertje
@Chantal: je kunt de taart gewoon invriezen, dag van te voren in de koelkast laten ontdooien en paar uur vooraf op kamertemp zetten...
Bedankt voor de reacties allemaal! Toen ik klaar was met de bloemen heb ik het overige fondant naast elkaar uitgerold en daar nog twee vlinders uitgestoken.
meiden even snel een vraag! kun je met zelfrijzend bakmeel ook een bodem maken? stuur je je vent naar de winkel voor bloem neemt hij zelfrijzend bakmeel mee
O wat superleuke taarten komen er langs!! Hardstikke leuk allemaal . Jullie zijn moeilijk bij te houden trouwens, net een weekendje weg geweest en heel wat in te halen, hihi! Ik ben nog druk bezig! Ondertussen heb ik nog een vraag: ik wil graag het recept voor de vulling met bonbonbloc maar kan het nergens vinden op deleukstetaarten.nl? Kan iemand me helpen?
@Amfy, heb even zitten kijken en kwam op dit recept om een kapsel te maken met zelfrijzendbakmeel eieren.................................. 5 stuks witte basterd suiker.............. 125 gram citroenrasp............................ 5 gram vanille suiker .........................10 gram zelfrijzend bakmeel............... 155 gram 1. Doe de eieren met suiker, citroenrasp en vanille suiker in een grootte pan (ongeveer 3 liter). 2. Zet de pan op middel laag vuur of in een andere pan met heet water, klop met een garde dit geheel warm tot een temperatuur van 37 graden Celsius (maar blijf goed kloppen). 3. Als het deze temperatuur heeft bereikt haal het uit het water en klop met een mixer op de hoogste stand dit mengsel weer koud ( minimaal 10 minuten mixen op de hoogste stand). 4. Als de massa klaar is (dit kan je zien als b.v. met je vinger of lepel door de massa gaat blijft dit zichtbaar het vloeit niet meer bij elkaar) dan doe je het gezeefde zelfrijzende bakmeel bij en spatel dit net zo lang door tot je een egale massa hebt (klont vrij), maar ook niet te lang blijven roeren anders roer je de lucht weer uit het beslag. 5. Doe dit kapsel beslag in een beboterde bakvorm van 26 centimeter doorsnee of in een recht hoekige bakvorm van 18 bij 26 centimeter. 6. Afbakken in een voorverwarmde hete lucht oven van 160 graden Celsius ongeveer 30 minuten. 7. Stort het kapsel op een met suiker bestrooide vetvrij papier en laat hem afkoelen.
@cookiediva Hier vind je alle recepten om te vullen: De Leukste Taarten Maak Je Zelf! sorry, daar stond hij nog niet bij.... even typen dan maar!!
1 reep bonbonbloc 250 ml slagroom zakje klopfix Slagroom in pannentje doen samen met de in stukjes gebroken bonbonbloc. Langzaam verwarmen en goed roeren totdat alle bonbonbloc is opgelost. Niet laten koken!!! Het mengsel een beetje laten afkoelen en dan in een bakje verder in de koelkast laten afkoelen. Als het helemaal koud is het zakje klopfix erbij doen en dan mixen totdat het net zo compact is als slagroom. Zo moet het lukken!!